Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:4 / 6
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Īsā cikla (Pirmā līmeņa)
Mērķauditorija:Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Apgūt pamatzināšanas par morfoloģiskajām un fizioloģiskajām izmaiņām augošā organismā un novecojot, par fizisko īpašību attīstīšanas sensitīvajiem periodiem.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Cilvēka anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.

Rezultāti

Zināšanas

1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās pamata un specializētas faktu, teoriju, likumsakarību zināšanas par cilvēka organisma augšanas un fiziskās attīstības likumsakarībām un šo zināšanu kritiska izpratne: vecumposmu periodizāciju, augošu bērnu anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām atsevišķos vecumposmos, morfoloģiskajām un fizioloģiskajām izmaiņām, dažādos cilvēka dzīves posmos, fizisko vingrinājumu lomu fiziskās attīstības veicināšanā, darbspēju attīstīšanā un uzturēšanā.

Prasmes

2. Veikt sporta jomā profesionālu, inovatīvu un pētniecisku darbību: patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par fizioloģisko rādītāju izmaiņām audzēkņa, pusaudža un jaunieša vecumā, dažādos cilvēka dzīves posmos un to izmantot praksē.
3. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un laboratorijas darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu kolektīvi izstrādājot laboratorijas darbus.

Kompetences

4. Novērtēt bērnu fizisko attīstību, aptuveni novērtēt bioloģisko vecumu, izvēlēties katram bērnu vecumposmam piemērotākās fizisko aktivitāšu slodzes un mācīšanas metodes, izvēlēties piemērotus vingrinājumus.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS 3Pirmais līmenisIerobežota izvēleInese Pontaga
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS 3Pirmais līmenisIerobežota izvēleInese Pontaga
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT 3Pirmais līmenisIerobežota izvēleInese Pontaga
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS 2Pirmais līmenisIerobežota izvēle
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS 2Pirmais līmenisIerobežota izvēle
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT 2Pirmais līmenisIerobežota izvēle