Vispārīgā un vecumposmu fizioloģija (LSPA_147)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Apgūt pamatzināšanas par morfoloģiskajām un fizioloģiskajām izmaiņām augošā organismā un novecojot, par fizisko īpašību attīstīšanas sensitīvajiem periodiem.
Priekšzināšanas
Apgūti studiju kursi: Pedagoga profesionālās prasmes, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Izglītības psiholoģija pedagogiem, Cilvēka anatomija, Pedagoģiskie pamati pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Studentcentrēta pieeja pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Novērtēšanas metodes pielāgotās fiziskās aktivitātēs, Pielāgoto fizisko aktivitāšu programmu saturs un/vai Pielāgotās fiziskās aktivitātes audzēkņiem ar intelektuāliem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar sensoriem attīstības traucējumiem, PFA audzēkņiem ar uzvedības, mācīšanās traucējumiem un autismu.
Rezultāti
1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās pamata un specializētas faktu, teoriju, likumsakarību zināšanas par cilvēka organisma augšanas un fiziskās attīstības likumsakarībām un šo zināšanu kritiska izpratne: vecumposmu periodizāciju, augošu bērnu anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām atsevišķos vecumposmos, morfoloģiskajām un fizioloģiskajām izmaiņām, dažādos cilvēka dzīves posmos, fizisko vingrinājumu lomu fiziskās attīstības veicināšanā, darbspēju attīstīšanā un uzturēšanā.
2. Veikt sporta jomā profesionālu, inovatīvu un pētniecisku darbību: patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par fizioloģisko rādītāju izmaiņām audzēkņa, pusaudža un jaunieša vecumā, dažādos cilvēka dzīves posmos un to izmantot praksē.
3. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot Studiju un laboratorijas darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu kolektīvi izstrādājot laboratorijas darbus.
4. Novērtēt bērnu fizisko attīstību, aptuveni novērtēt bioloģisko vecumu, izvēlēties katram bērnu vecumposmam piemērotākās fizisko aktivitāšu slodzes un mācīšanas metodes, izvēlēties piemērotus vingrinājumus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS | 3 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle | Inese Pontaga | |
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 3 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle | Inese Pontaga | |
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT | 3 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle | Inese Pontaga |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sporta un izglītības speciālists (pielāgoto fizisko aktivitāšu speciālists izglītībā), PVAS | 2 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle | ||
Sporta un izglītības speciālists (pirmsskolas sporta skolotājs), PSS | 2 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle | ||
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT | 2 | Pirmais līmenis | Ierobežota izvēle |