Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:4.67 / 7
Kursa vadītājs:Kalvis Ciekurs
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sniegt pamatzināšanas par morfoloģiskajām un fizioloģiskajām izmaiņām augošā organismā un novecojot, par fizisko īpašību attīstīšanas sensitīvajiem periodiem.

Priekšzināšanas

Apgūti studiju kursi: Izglītības psiholoģija skolotājiem, Skolotāju profesionālās prasmes, Sociāli emocionālā mācīšanās, Pedagoģiskā procesa tiesiskie aspekti, Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā, Vispārīgā un fizisko aktivitāšu bioķīmija, Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija, Volejbola pamati un metodika, Vieglatlētikas vingrinājumu pamati un metodika, Peldēšanas pamati un metodika, Vingrošanas pamati un metodikas, Ritmika un ritmiskās kombinācijas, Skolotāju prakse I.

Rezultāti

Zināšanas

1. Demonstrēt vispusīgas un sporta nozarei raksturīgās pamata un specializētas faktu, teoriju, likumsakarību zināšanas par cilvēka organisma augšanas un fiziskās attīstības likumsakarībām un šo zināšanu kritisku izpratni, vecumposmu periodizāciju.
2. Augošu bērnu anatomiskajām un fizioloģiskajām īpatnībām atsevišķos vecumposmos.
3. Morfoloģiskajām un fizioloģiskajām izmaiņām, dažādos cilvēka dzīves posmos, fizisko vingrinājumu lomu fiziskās attīstības veicināšanā, darbspēju attīstīšanā un uzturēšanā.

Prasmes

4. Veikt fizisko aktivitāšu jomā profesionālu, inovatīvu un pētniecisku darbību.
5. Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par fizioloģisko rādītāju izmaiņām bērna, pusaudža un jaunieša vecumā, novecošanās procesā un to izmantot praksē.
6. Uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot mācību un laboratorijas darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu kolektīvi izstrādājot laboratorijas darbus, izmērīt cilvēka antropometriskos rādītājus.

Kompetences

7. Novērtēt bērnu un pieaugušu cilvēku fizisko attīstību, aptuveni novērtēt bioloģisko vecumu un pusaudžu dzimumattīstības pakāpi.
8. Izvēlēties katram skolēnu vecumposmam piemērotākās fizisko aktivitāšu slodzes, mācīšanas un mācīšanās metodes.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 3BakalaursObligātsInese Pontaga
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 3BakalaursObligātsInese Pontaga
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 4BakalaursObligātsInese Pontaga
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 3BakalaursObligātsInese Pontaga
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 3BakalaursObligātsInese Pontaga
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 4BakalaursObligātsInese Pontaga
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSN 4BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMS 4BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta un veselības skolotājs), VMSNz 3BakalaursObligātsInese Pontaga
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 4BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 4BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASNz 3BakalaursObligātsInese Pontaga