Rehabilitācija
Studiju programma sagatavo augsti kvalificētus un konkurētspējīgus rehabilitācijas speciālistus, kuri spēj efektīvi īstenot uz zinātniskiem pierādījumiem balstītus rehabilitācijas pakalpojumus veselības aprūpē.
Īsumā par programmu
veselības aprūpe
akreditēta līdz
akadēmiskais veselības zinātņu maģistra grāds veselības aprūpē
S. 9.00–17.00
10 budžeta
5 maksas*
3200 EUR/gadā*
*Līdzfinansēto maksas studiju vietu skaits
Studiju saturs un metodes
Studiju saturs
- 1. studiju gads
Tiek realizēti studiju kursi, kas sniegs tev zināšanas par veselības aprūpes un rehabilitācijas organizāciju, multiprofesionālas komandas nozīmi rehabilitācijas pakalpojumu realizēšanā. Apgūsi atšķirīga pieejas vajadzību, iespēju un risku izvērtēšanai dažādos līmeņos – pacients, viņa ģimene, aprūpētāji, rehabilitācijas komanda, organizācija, valsts – un studiju procesā kritiski izvērtēsi dažādus rehabilitācijas praksē lietotus mērījumus, trenēsi prasmes veikt kritiskus un sistemātiskus literatūras pārskatus, lai identificētu un izmantotu zinātniskos pierādījumus, kurus integrēt lēmumos un praksē, pieņemot lēmumus, kas sekmētu labākus rehabilitācijas rezultātus taviem nākamajiem pacientiem.
- 2. studiju gads
Apgūsi pieejas vajadzību, resursu un risku izvērtēšanai dažādos līmeņos – pacients, viņa ģimene, aprūpētāji, rehabilitācijas komanda, organizācija, valsts – un studiju procesā izstrādāsi medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumus. Studējošie izvērtē dažādus rehabilitācijas praksē lietotus mērījumus, kā arī apgūst un izmēģina dažādas pētniecības metodes, kas ir būtiskas maģistra darba izstrādei un aizstāvēšanai studiju noslēgumā.
- Apgūstamie studiju kursi
1. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A REK_160 Projektu vadība Rehabilitācijas katedra Ieva Jēkabsone 3 A REK_252 Rehabilitācija, pakalpojumu organizācija un integrācija Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 6 A REK_161 Rehabilitācijas multiprofesionālā komanda Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 3 A REK_163 Uz zinātniskiem pierādījumiem balstīta rehabilitācija Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 9 A VVDG_020 Veselības aprūpes kvalitātes vadība un pilnveidošana Veselības vadības docētāju grupa Igors Trofimovs 3 A VVDG_006 Veselības sistēmu uzbūve Veselības vadības docētāju grupa Daiga Behmane 3 A VVDG_024 Veselības vadības juridiskie aspekti Veselības vadības docētāju grupa Raimonds Osis 3 3. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS B KPUMTK_015 Civilā un vides aizsardzība, pirmā palīdzība Anestezioloģijas, reanimatoloģijas un klīnisko simulāciju katedra Oļegs Sabeļņikovs 3 A REK_253 Efektīvu un strukturētu rehabilitācijas pakalpojumu veidošana Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 9 A VVDG_037 Finanšu vadības pamati Veselības vadības docētāju grupa Alina Dūdele 3 B REK_244 Fizioterapija pacientiem ar onkoloģiskām saslimšanām Rehabilitācijas katedra Dace Stirāne 3 B REK_025 Jaunu zināšanu pārnese un pielietošana rehabilitācijā Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 3 A REK_101 Maģistra darba izstrāde un aizstāvēšana Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 30 B VPUPK_298 Pašefektivitāte un pašregulācija Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra Lāsma Spundiņa 3 A REK_220 Pētniecības metodes rehabilitācijā Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 6 B REK_242 Rehabilitācija pediatrijā Rehabilitācijas katedra Dace Bērtule 3 4. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS B FK_077 3D tehnoloģiju pielietojums medicīnā Fizikas katedra Jevgenijs Proskurins 3 B VVDG_040 Datu analīze un mākslīgais intelekts veselības aprūpē Veselības vadības docētāju grupa Uģis Kārlis Sprūdžs 3 B VVDG_039 Digitālās veselības pielietojums: veiksmīga izmaiņu ieviešana Veselības vadības docētāju grupa Olav Goetz 3 B VVDG_041 Digitālās veselības un veselības datu pamati Veselības vadības docētāju grupa Didzis Rūtītis 3 A REK_101 Maģistra darba izstrāde un aizstāvēšana Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 30 A REK_209 Pētniecības metodes rehabilitācijā II Rehabilitācijas katedra Signe Tomsone 3 B REK_282 Veselības pratība, veselības uzvedība un veselības veicināšana rehabilitācijā Rehabilitācijas katedra Zane Liepiņa 3 B REK_251 Viedās tehnoloģijas rehabilitācijā Rehabilitācijas katedra Guna Semjonova 3
Studiju metodes
Studijas notiek:
- lekciju,
- videolekciju un
- semināru veidā.
Paredzēts regulārs un aktīvs studējošo patstāvīgais darbs.
Lekcijās un nodarbībās cenšamies izmantot interaktīvas studiju formas: darbs nelielās grupās, patstāvīgais darbs, diskusijas grupā. Tas veicina individuālo domāšanu, palīdz formulēt jaunus risinājumus, veicina dziļāku problēmu izpratni, palīdz formulēt jaunus risinājumus un vienlaikus stiprina komunikācijas prasmes, kas ikdienas darbā rehabilitācijas jomā ir ļoti būtiskas. Izmantojam arī pētnieciskās studiju metodes: situāciju uzdevumi, projekti, literatūras studijas, stratēģiskā analīze un plānošana, pētnieciskie uzdevumi un semināri.
Liels atbalsts docētājiem un studentiem ir RSU e-studiju sistēma, kur ievietoti studiju kursu apraksti, literatūras un informācijas materiāli katram studiju kursam, kā arī operatīvas saziņas iespējas starp studentiem un docētājiem – darbu iesniegšana, labošana, pārbaudījumi u. c. Zināšanu pārbaudes formas ir ziņojumi, studentu individuālā darba pārbaudes, tematiskas prezentācijas, situācijas uzdevumu analīze.
Studiju programma tiek realizēta kā pilna laika studijās, bet būtiska atšķirība no citām studiju programmām ir tā, ka mūsu programmā nav paredzēta prakse. Pētniecisko darbu izstrāde studiju laikā notiek sadarbībā ar Rehabilitoloģijas pētniecisko laboratoriju vai sadarbības partneru klīniskajām bāzēm ar ārstniecības iestādēm, kuras sniedz rehabilitācijas pakalpojumus, vai citām organizācijām.
Studiju norises vietas
Pierādījumos balstītas zināšanas un komandas darbs. Līga Savicka par rehabilitācijas studijām
Signe Tomsone par rehabilitācijas studijām RSU: "Esam pirmie Latvijā!”
RSU absolvente un “viedo zeķu” pētniece Anna Davidoviča: maģistrantūra ir par aizraujošiem pētījumiem
Darba iespējas pēc studijām
Mūsu absolventi turpina savu profesionālo izaugsmi savā pamata profesijā, studijās gūtās prasmes un kompetences izmantojot darbā veselības centros, slimnīcās, rehabilitācijas centros un citur. Zinātniskajos un klīniskajos pierādījumos balstīto zināšanu pārnese ikdienas praksē ir svarīga, lai virzītu pārmaiņas un rosinātu starpdisciplināru sadarbību rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšanā. Akadēmiskā karjera ir viena no perspektīvām studiju programmas Rehabilitācija absolventiem nākotnē (docēšana, studijas doktorantūrā).
Uzņemšanas prasības
- Obligātās prasības
- Bakalaura grāds vai Otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība veselības aprūpē
- Dzīves gājuma apraksts (CV)
Iestājpārbaudījums-strukturēta eseja:
Noformējuma prasības
Eseja tiek rakstīta datorrakstā, ieteicamais apjoms – ne vairāk kā 3 lpp.Esejas struktūra un apjoms
1. Izpratne par aktualitātēm rehabilitācijas nozarē un multiprofesionālo sadarbību rehabilitācijā (30 %);
2. Motivācija studijām, tostarp jau esošā pieredze pētniecībā kā pamats turpmākām studijām (25 %);
3. Skaidri definēta akadēmiskās un profesionālās darbības nākotnes perspektīva (ko darīs pēc studijām) (20 %);
4. Pētniecības tēma maģistra darbam, tās aktualitātes pamatojums (25 %)
Angļu valoda (atsevišķos studiju kursos lekcijas un saziņa ar vieslektoriem notiek angļu valodā, jāraksta ziņojumi mācību uzdevumu ietvaros). Studijām angļu valodā - zināšanas angļu valodā vismaz B2 līmenī
- Dokumenti, kas jāiesniedz
- Jāaizpilda pieteikums elektroniskajā Uzņemšanas sistēmā https://uznemsana.rsu.lv un jāpievieno sekojoši dokumentu elektroniskie faili / datnes:
- Pase (datu lapa) vai personas apliecība (eID abas puses)
- Fotogrāfija (studējošā apliecībai)
- Bakalaura diploms un diploma pielikums
- Dzīves gājuma apraksts (CV)
- Strukturēta eseja (prasības minētas pie sadaļas "Obligātās prasības")
- Dokuments, kas apliecina dokumentu reģistrēšanas pakalpojuma apmaksu
- Ja kādā no iesniedzamajiem dokumentiem ir cits personas uzvārds un/vai vārds un/vai personas kods nekā pasē, tad jāuzrāda arī dokuments, kas apliecina personas datu maiņu.
- Ja reflektants izglītības dokumentu vai akadēmisko grādu ir ieguvis ārvalstīs (izņemot Igaunijā un Lietuvā), iesniegumam pievieno Akadēmiskās informācijas centra izziņu par to, kādam Latvijā piešķirtam izglītības dokumentam vai akadēmiskajam grādam atbilst ārvalstīs iegūtais izglītības dokuments vai grāds
- Vērtēšanas kritēriji
Studiju programmas Rehabilitācija reflektantus imatrikulē saskaņā ar konkursa rezultātiem, ko veido esejas vērtējums, diploma vidējā svērtā atzīme.
Vienādu vērtējumu summas gadījumā konkursu ietekmē diploma vidējā svērtā atzīme.
Ko studēt tālāk
Studijas iespējams turpināt RSU doktora studiju programmās.