Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Kredītpunkti / ECTS:2 / 3
Kursa vadītājs:Ingrīda Trups-Kalne
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:2. cikla (Maģistra)
Mērķauditorija:Dzīvās dabas zinātnes; Uzņēmējdarbības vadība; Farmācija; Civilā un militārā aizsardzība; Klīniskā farmācija; Veselības vadība; Psiholoģija; Sporta treneris; Medicīnas pakalpojumi; Sociālā antropoloģija; Socioloģija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Tirgzinības un reklāma; Komunikācijas zinātne; Medicīnas tehnoloģijas; Politikas zinātne; Ārstniecība; Zobārstniecība; Tiesību zinātne; Māszinības; Tiesību zinātne; Sabiedrības veselība; Bioloģija; Rehabilitācija; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Vadībzinātne; Pedagoģija; Personu un īpašuma aizsardzība
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Psiholoģija

Mērķis

Attīstīt studentu izpratni par psiholoģisko testu un aptauju veidiem, psihometrikas jēdzieniem, kā arī testu un aptauju izstrādes un adaptācijas posmiem, nodrošināt iespēju studentiem iegūt zināšanas psihometrikā un zināšanas par instrumentu izstrādes un adaptācijas teorētiskajiem jautājumiem, nodrošināt iespēju apgūt prasmi izstrādāt vai adaptēt kādu testu/aptauju, patstāvīgi plānojot un realizējot pilotpētījumu un izvērtējot tā rezultātus, kā arī praktiskajās nodarbībās attīstīt studentu SPSS programmas lietošanas prasmes.

Priekšzināšanas

Statistikas pamati.

Rezultāti

Zināšanas

Studējošais definē un izskaidro psihometrikas jēdzienus, mērījumu skalas, testu un aptauju drošuma un pamatotības kritērijus. Nosauc testu un aptauju izstrādes posmus un izskaidro standartizācijas un adaptācijas procedūras.

Prasmes

Lieto studiju kursā apgūto terminoloģiju; argumentēti diskutē par testu un aptauju veidiem un to izstrādi un adaptāciju; plāno pilotpētījumu un korekti sagatavo tā veikšanai nepieciešamos stimulmateriālus; grupā veic testa/aptaujas izstrādi, vai esoša testa/aptaujas adaptāciju; lieto SPSS programmu testu/aptauju psihometrisko rādītāju aprēķināšanai; argumentēti diskutē par testu un aptauju izstrādes posmiem, mērījumu skalām, pantu analīzi, testu un aptauju drošumu un pamatotību.

Kompetences

Salīdzina dažādus testus/aptaujas, balstoties uz zinātniski pamatotiem principiem. Patstāvīgi plāno un īsteno testa/aptaujas izstrādi un adaptāciju, paredzot secīgus darba posmus.

Plānojums

Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Māszinības, MZFM2MaģistrsIerobežota izvēleIngrīda Trups-Kalne
Rehabilitācija, REHM2MaģistrsIerobežota izvēleIngrīda Trups-Kalne