Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par programmu

Studiju virziens:
sports
2. cikla (Maģistra) studiju programma
akreditēta līdz
Iegūstamais grāds vai kvalifikācija:
profesionālais maģistrs sporta zinātnē ar sporta veida vecākā trenera / vispārējās fiziskās sagatavošanas vecākā trenera / psiholoģiskās sagatavošanas vecākā trenera / vadītāja sporta jomā / rekreācijas speciālista / sporta skolotāja kvalifikāciju
Valoda: Latviešu
Apjoms kredītpunktos/ECTS: 65/98
Lekciju norises vieta: Rīga
1,7 gadi
pirmdienās
Vietu skaits:

*Uzņemšana studiju programmā 2025./2026.akadēmiskajā gadā nenotiek. 

Studiju vide, saturs un metodes

Studiju vide

Studijas norisinās Rīgas Stradiņa universitātes Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā Rīgā, Brīvības gatvē 333.

Studiju saturs

1. studiju gads
  • Profesionālā kvalifikācija atbilstīgi izvēlētajai kvalifikācijai
  • Zinātniskā pētījuma struktūra
  • Personības psiholoģiskās teorijas
  • Pētnieks informatīvajā telpā
  • Radošums sporta pedagoģijā
  • Pētīšanas procesa prezentēšana sporta zinātnē
  • Modernās vadības teorijas
  • Zinātnisko pētījumu tehnoloģija, metodoloģija
  • Pētnieciskais darbs (maģistra darba izstrāde)
2. studiju gads
  • Profesionālā kvalifikācija atbilstīgi izvēlētajai kvalifikācijai
  • Prakse attiecīgajā kvalifikācijā (sešas nedēļas)
  • Zinātniski pedagoģiskā leksika svešvalodā
  • Pētnieciskais darbs (maģistra darba izstrāde)
  • Valsts pārbaudījums
Studiju kursi

1. semestris
KategorijaKursa kodsStudiju kursa nosaukumsĪstenotājsKursa vadītājsECTS
ALSPA_117Personības psiholoģiskās teorijasLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaAgita Ābele3
ALSPA_124Pētnieciskais darbsLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa39
ALSPA_388Pētnieks informatīvajā telpāLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa3
ALSPA_118Profesionālā kvalifikācijaLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa21
ALSPA_120Radošums sporta pedagoģijāLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaJuris Grants2
ALSPA_116Zinātniskā pētījuma struktūraLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaAndra Fernāte3
2. semestris
KategorijaKursa kodsStudiju kursa nosaukumsĪstenotājsKursa vadītājsECTS
ALSPA_122Modernās vadības teorijasLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa2
ALSPA_121Pētīšanas procesa prezentēšana sporta zinātnēLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaAgita Ābele3
ALSPA_124Pētnieciskais darbsLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa39
ALSPA_118Profesionālā kvalifikācijaLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa21
ALSPA_123Zinātnisko pētījumu tehnoloģija, metodoloģijaLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaEdgars Bernāns3
3. semestris
KategorijaKursa kodsStudiju kursa nosaukumsĪstenotājsKursa vadītājsECTS
ALSPA_124Pētnieciskais darbsLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa39
ALSPA_126PrakseLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaKalvis Ciekurs9
ALSPA_118Profesionālā kvalifikācijaLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa21
ALSPA_125Zinātniski-pedagoģiskā leksika svešvalodāLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaIveta Boge2
4. semestris
KategorijaKursa kodsStudiju kursa nosaukumsĪstenotājsKursa vadītājsECTS
ALSPA_417Integrētais valsts pārbaudījumsLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa3
ALSPA_127Maģistra valsts pārbaudījumsLatvijas Sporta pedagoģijas akadēmijaInga Liepiņa4.5

Studiju metodes

  • Lekcijas
  • Semināri
  • Praktiskās nodarbības
  • Patstāvīgie darbi
  • Problēmsituāciju analīze
  • Grupu darbi

Studiju programmas uzdevumi

  • Īstenot sporta zinātnei raksturīgu padziļinātu apguvi (tostarp patstāvīgās mācīšanās prasmes), kas nodrošina iespēju izstrādāt jaunas vai pilnveidot esošās sistēmas, produktus, tehnoloģijas un sagatavo jaunrades, pētnieciskajam un pedagoģiskajam darbam sporta nozarē
  • Veicināt maģistranta personības attīstību darbam izglītības iestādēs, radošas personības audzināšanai
  • Sekmēt maģistranta vajadzību pašizglītības veidošanā
  • Veicināt viņu zinātniskās pētniecības darba prasmju apguvi sporta zinātnē un tai radnieciskajās zinātņu nozarēs – pedagoģijā, psiholoģijā, bioloģijā, fizioloģijā, bioķīmijā, medicīnā u. tml., gatavību tālākām studijām un pašizglītībai
  • Sniegt maģistra grāda pretendentiem zinātnisku pamatu profesionālajai darbībai, attīstot spēju patstāvīgi veikt zinātniskos pētījumus, attīstot zinātniskās analīzes spējas, prasmes un iemaņas patstāvīgi risināt dažādas problēmas:
    • veicināt sporta zinātnes darbinieku sagatavošanu,
    • pilnveidot patstāvīgo studiju lomu, veicinot pretendentu spēju patstāvīgi papildināt zināšanas, prasmes un iemaņas maģistra studiju programmā,
    • veicināt analītisku un kritisku domāšanas veidu.

Papildu uzdevumi atbilstīgi izvēlētajai kvalifikācijai

Psiholoģiskās sagatavošanas vecākais treneris

  • Attīstīt padziļinātu izpratni par sportistu mentālās sagatavošanas specifiku
  • Pilnveidot psiholoģiskās prasmes, kas nepieciešama profesionālam psiholoģiskam darbam ar dažādu vecumu, līmeņu un sagatavotības audzēkņiem sporta jomā
  • Veidot prasmi pielietot psiholoģiskās sagatavošanas veidu tehnoloģijas, veikt psiholoģiskās sagatavošanas satura atlasi un izstrādi
  • Veidot kompetenci veikt patstāvīgu pedagoģiski psiholoģiskā procesa argumentētu analīzi, plānošanu, realizāciju un sasniegumu dinamikas vērtējumu mainīgajos apstākļos

Sporta skolotājs

  • Palīdzēt izprast katra indivīda atšķirības (psiholoģiskās, bioloģiskās, etniskās, reliģiskās, kulturālās)
  • Veidot efektīvu mācību / studiju vidi, iekļaujot jaunākās IT tehnoloģijas un pētījumus sporta pedagoģijas jomā, piedāvājot daudzveidīgu studiju procesu, piemērotus mācību resursus, izmantot jaunākas tehnoloģijas
  • Sadarboties ar citiem skolotājiem un savas jomas speciālistiem, lai veicinātu jaunākās un inovatīvās mācīšanas un mācīšanās metodes
  • Nodrošināt sabalansētu un konsekventu mācāmo priekšmetu teorētisko zināšanu apguvi, spēja risināt problēmas un pieņemt lēmumus ar radošumu, kritisko domāšanu un pozitīvu attieksmi pret mācīšanos mainīgā vidē un sabiedrībā, kā arī nepastarpinātu pedagoģisko pieredzi
  • Tīklošanās ar kolēģiem no visas Eiropas pieredzes apmaiņā un attīstībā

Vadītājs sporta jomā

  • Izpētīt vadības procesa teorētiskos un tiesiskos aspektus un saistīt ar konkrēto sporta organizāciju

Rekreācijas speciālists

  • Apgūt teorētiskās zināšanas un rekreācijas nodarbību vadīšanas pedagoģiski psiholoģiskos aspektus, vadītāja un klienta lietišķās attiecības
  • Veidot prasmi saistīt iegūtās zināšanas un pieredzi par rekreācijas un vides kopsakarībām, realizēt rekreācijas aktivitāšu programmas, apgūt kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījumu metodes veidot prasmi kritiski izvērtēt savus un kolēģu vadītos pasākumus labāka rezultāta panākšanai nākotnē

Kontaktinformācija