RSU Gada administrācijas darbinieks 2019 – Rolands Bļujus
“Bija liels pārsteigums, uzzinot, ka esmu ieguvis balvu,” vaļsirdīgi atzīst Rolands Bļujus (attēlā), Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Pedagoģiskā izaugsmes centra (PIC) Studiju procesa kvalitātes analīzes nodaļas e-studiju pārvaldnieks, kuram šogad 26 pretendentu konkurencē piešķirts tituls RSU Gada administrācijas darbinieks 2019 par ieguldījumu e-studiju vides attīstībā vairāku gadu garumā, atsaucību un entuziasmu.
“Neapšaubāmi, ir arī gandarījums, ka mans darbs ir novērtēts,” turpina R. Bļujus.” Man patīk, ka varu dalīties pieredzē ar citiem. Lielākais prieks ir tad, kad redzu, ka citi ņem vērā manus ieteikumus, piemēram, modernizējot studiju kursus.”
Rolands jau septiņus gadus RSU strādā ar e-studiju vides jautājumiem, vada nodarbību ciklus docētājiem un sagatavo mācību materiālus.
Pieteikumā RSU Gada balvai 2019 kolēģi par viņu rakstījuši: “Rolands Bļujus ir ļoti atsaucīgs kolēģis. Nekad neatteiks konsultāciju, vienmēr pie viņa var vērsties ar jebkurām neskaidrībām vai problēmām, kas saistītas ar e-studijām. Viņa vadītās nodarbības par e-studiju vidi ir ļoti saturīgas, saprotamas.”
Kā sākāt savas darba gaitas RSU?
Pēc izglītības esmu elektrotehnikas inženieris telekomunikācijās. Jau studiju laikos sāku aizrauties ar mājaslapu veidošanu, un turpinu to darīt vēl joprojām. Pieļauju, ka šī aizraušanās palīdzēja pirms septiņiem gadiem iegūt darbu RSU Mācību departamentā, saistītu ar e-studijām. Toreiz e-studiju vide bija vēl nepilnīga, bija daudz vairāk manuāla darba studiju kursu izveidē. Tagad e-studijās arvien vairāk tiek integrēta visa studiju dzīve – docētājs ieliek mācību materiālus, organizē pārbaudījumus, izliek atzīmes. Toreiz kopā ar IT departamentu izveidojām sinhronizāciju ar Studējošo Informācijas sistēmu, kas ļāva automatizēt e-studiju kursu izveidi pēc studiju programmu plāniem un automatizēti pievienot piekļuves šiem kursiem.
Jau no pirmās darba dienas apmācīju citus, kā lietot e-studijas. Līdz ar dažādiem e-studiju uzlabojumiem palielinājās aktīvo lietotāju skaits, kas vēlējās kvalitatīvi izmantot e-studiju sniegtās iespējas, līdz ar to sāku vairāk vadīt apmācības, iesaistījos PIC kursos kā lektors, stāstīju studentiem ievadlekcijās par e-kursiem, kā arī docētājiem par studiju kursu struktūras izveidošanu, dažādu materiālu – elektronisko testu, augšupielādes uzdevumu izvietošanu un novērtējumu izlikšanu. Sadarbībā ar IT departamentu sāku veidot arī e-studiju dizainu. Tagad mācu, kā lietot arī citus rīkus, piemēram, prezentāciju programmu PPT, brīvpieejas IT rīkus u. c.
Kāda ir e-studiju vide RSU salīdzinājumā ar līdzīgām platformām citās augstskolās? Vai ejam līdzi laikam?
Inovāciju ziņā un dažādu mūsdienu tehnoloģiju ieviešanā studiju vidē noteikti esam līderi. Bijām vieni no pirmajām augstskolām, kas ieviesa plaģiātisma noteikšanu e-rīku Turnitin, kā arī modernu un interaktīvu lekciju ierakstīšanas un atskaņošanas rīku Panopto. Uzskatu, ka RSU gan studiju, gan e-studiju vide ir ļoti inovatīva gan no tehniskā risinājuma, gan vizuālās puses. Varam lepoties, ka mums visas telpas ir labi aprīkotas, ir dažādas tehniskās iespējas – var rādīt prezentācijas, izmantot interaktīvās tāfeles. Tagad arvien vairāk visas RSU informācijas sistēmas tiek saslēgtas kopā, piemēram, jaunajā aplikācijā studentiem myRSU ir pieejami lekciju grafiki un gala pārbaudījumu novērtējumi no e-studijām – tas nodrošina ātrāku un ērtāku informācijas apriti.
Kāds līdz šim ir bijis lielākais izaicinājums, ar ko nācies tikt galā?
Strādājot ar cilvēkiem, reizēm ir grūti tikt galā ar emocijām – bieži vien esmu pirmais cilvēks, pie kā vēršas, ja ir problēmas, ja kaut kas nestrādā, kā vajag, piemēram, e-studijas. Tas nozīmē, ka man visu laiku jāpilnveido arī komunikācijas prasmes, prasme uzklausīt un risināt problēmas mierīgā ceļā.
Gribu aicināt docētājus maksimāli apgūt e-studijas un citas sistēmas, jo tas tiešām ļoti atvieglo darbu. Nebaidīties prasīt, ja kaut kas ir nesaprotams. Ieguvumu ir daudz – laika ietaupījums, samazinās cilvēcisko kļūdu skaits, pieaug testu un pārbaudījumu kvalitāte.
Kādas ir jūsu nākotnes ieceres?
Man patīk darbs, ko pašlaik daru, un it īpaši ir gandarījums strādāt ar cilvēkiem. Patīk arī pašam mācīties, uzzināt kaut ko jaunu. Vislabākais veids, kā to izdarīt, ir sākt mācīt citus. Mācot par e-studijām, esmu papildus meklējis informāciju un rezultātā labāk iepazinis dažādas nianses.
Man ir vairākas ieceres, kā varētu uzlabot mūsu informācijas sistēmas, piemēram, strādājot pie Zinātnes nedēļas organizēšanas, esmu sapratis, kā varētu optimizēt tēžu iesniegšanu, tāpat arī man ir idejas, kā varētu padarīt e-sekmes ērtākas lietotājam. Uzskatu, ka sistēma ir laba tad, ja lietotājam tā ir ērti lietojama un viegli administrējama.
Darbs jums ir aizraujošs. Vai ir arī kāds hobijs, kas dod pozitīvu stimulu?
Viens no hobijiem ir mājaslapu veidošana, bet tas arī prasa ilgstošu sēdēšanu pie datora, tāpēc noteikti ir vajadzīgs kaut kas aktīvāks. Pozitīvu ikdienas lādiņu man dod sports – futbols un skriešana. Tas fiziski nogurdina, bet emocionāli uzlādē.
Labprāt pavadu brīvo laiku, sportojot kopā ar kolēģiem. Mums ir brīnišķīgs kolektīvs – tas vēl vairāk dod stimulu nākt uz darbu ar prieku. Šogad pirmo reizi piedalījāmies Tet Rīgas maratonā (attēlā – kopā ar kolēģiem). Kopā ar PIC kolēģiem nolēmām, ka šogad skriesim RSU komandā 10 km distancē. Vienojāmies, ka skriesim visi kopā, vienalga, kādā tempā – draudzīgs kolēģu atbalsts deva labu motivāciju nepamest trasi un noskriet līdz galam. Šogad piedalījos arī RSU sporta un talantu festivālā Taurenē, un jau trešo gadu piedalīšos uzņēmēju sporta spēlēs BIZFEST. Pērn bija ļoti labi rezultāti – RSU komanda kopvērtējumā ieguva ceturto vietu, ceram, arī šogad latiņu nenolaist zemāk.
Komandas gars noder arī citās aktivitātēs, piemēram, gan kopā ar toreizējiem kolēģiem no Mācību departamenta, gan arī tagad ar kolēģiem no PIC vairākas reizes esam gājuši ziedot asinis RSU Veselības dienā. Ja kādam kolēģim vienam pašam varbūt ir bail to darīt, tad kopā ejot, bailes pazūd.
Vissvarīgākā vērtība man ir ģimene – sieva un divas meitas. Bērni ikdienā ir tie, kas dod pozitīvas emocijas, it īpaši, kad pēc nogurdinošas darba dienas dodos uz bērnudārzu, bet bērni skrien pretī ar neviltotu prieku.