Skip to main content

Profesionālā ētika

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:5.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.08.2023 12:32:07
Par studiju kursu
Kursa kods:LF_137LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:FilozofijaMērķauditorija:Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Dita Role
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:RSU Liepājas filiāle
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfatrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)4Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas8
Nodarbības (skaits)4Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas8
Kopā kontaktstundas16
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Atbilstīgi vidējai izglītībai.
Mērķis:
Apgūt normatīvo ētiku saistībā ar profesionālās ētikas pamatprincipiem un to pielietojumu veselības sporta speciālistu praktiskajā darbībā, attīstīt profesionālās kompetences kritērijiem atbilstošu ētisku attieksmi pret kolēģiem, klientiem un sadarbības partneriem.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 1. daļaLekcijas1.00auditorija
2Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 2. daļaLekcijas1.00auditorija
3Tiesības, pienākumi, atbildībaLekcijas1.00auditorija
4Profesionālais godīgums un tā veicināšanaLekcijas1.00auditorija
5Normatīvā ētikaNodarbības1.00auditorija
6Uzvedības kultūra un ētikaNodarbības1.00auditorija
7Vadīšanas un morālās uzvedības stiliNodarbības1.00auditorija
8Morālās dilemmasNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 1. daļaLekcijas1.00auditorija
2Veselības sporta speciālistu profesionālās ētikas specifika. 2. daļaLekcijas1.00auditorija
3Tiesības, pienākumi, atbildībaLekcijas1.00auditorija
4Profesionālais godīgums un tā veicināšanaLekcijas1.00auditorija
5Normatīvā ētikaNodarbības1.00auditorija
6Uzvedības kultūra un ētikaNodarbības1.00auditorija
7Vadīšanas un morālās uzvedības stiliNodarbības1.00auditorija
8Morālās dilemmasNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Kopsavilkumi, prezentācijas, grupu darbs. Lai izvērtētu studiju kursa kvalitāti kopumā, studentam jāaizpilda studiju kursa novērtēšanas anketa Studējošo portālā.
Vērtēšanas kritēriji:
Zināšanas tiks vērtētas 10 ballu skalā. Aktivitāte semināros – 30% , patstāvīgais darbs – 20%, prezentācijas – 10%, gala pārbaudījums – 40%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Nosauks un aprakstīs sporta veselības speciālista ētikas pamatprincipus: uzticēšanās un cieņa, atbildība un taisnīgums, godīgums u.c., zinās savas tiesības un pienākumus atbilstoši profesionālās kompetences kritērijiem, profesionālās vērtības un profesionāļa morālās pamatsaistības, morālo sankciju veidus profesionālajā ētikā, morālā vērtējuma specifiku, atbildības komponentus, morālās izvēles situācijas raksturojumu u.c. Identificēs un interpretēs ētiskas attieksmes izpausmes atkarībā no morāles subjekta, zinās koleģialitātes maksimas, morālās regulācijas pamatelementus, morālās un tiesiskās regulācijas būtiskākās atšķirības, morālo tiesību īpatnības, pienākumu konflikta risinājumus. Definēs pamatjēdzienus: normatīvā ētika, profesionālā ētika, saskarsmes ētika, situatīvā ētika, vadības ētika, godīgums, morālais relatīvisms, korporatīvā kultūra, korporatīvais godīgums, morālā dilemma, mobings, bosings u.c. Raksturos varas tipus organizāciju darbībā un konfliktu risināšanas efektīvākās metodes mūsdienu ētikas skatījumā, vēlamos rīcības modeļus konfliktsituācijās.
Prasmes:Pēc kursa apgūšanas studenti pratīs: lietot morāli korektu argumentāciju savas pozīcijas vai viedokļa pamatošanai; analizēt morālo dilemmu situācijas; vērtēt un rast morāli adekvātu risinājumu gadījumiem no prakses, izmantojot apgūtos ētikas pamatprincipus; risināt konfliktsituācijas efektīvi un atbilstīgi profesionālās ētikas prasībām.
Kompetences:Argumentēšanas un kopsakarību veidošanas kompetence.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Klīve V.V. Rīcības ceļos. – Rīga, Zinātne, 1998.
2Kuzņecova A. Lietišķas sadarbības etiķete. – Rīga, LSPA, 2000.
3Kuzņecova A. Profesionālās ētikas pamati: ievads sporta ētikā - Rīga, RaKa, 2003.– 204 lpp.
4Milts A. Saskarsmes ētika – Rīga, Zvaigzne ABC, 2004.
5Omarova S. Cilvēks runā ar cilvēku – Rīga, Kamene, 2006.
6Sīle V. Medicīnas ētikas pamatprincipi – Rīga, Zinātne, 1999. – 158 lpp.
7Sīle V., Sīlis V., Ķilkuts G., Mežinska S., Neiders I. Biomedicīnas ētika: teorija un prakse – Rīga, RSU, 2006.– 226 lpp.
Papildu literatūra
1Forands I. Personāla vadība – R., LIF, 2002.
2Forands I. Vadītājs un vadīšana – R., Kamene, 2002.
3Halta K. „Veiksmīga karjera vai mobings ...” – R., Jumava, 2003.
4Razs Dž. „Brīvības morāle” – R., Madris, 2001.
Citi informācijas avoti
1http://visc.gov.lv/profizglitiba/dokumenti/standarti/ps0113…
2http://www.pacientuombuds.lv/