.
Zinātniskā pētījuma struktūra
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:03.10.2024 13:01:52
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_116 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Andra Fernāte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 5 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 10 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pedagoģijas bakalaura grāds sportā, izglītības zinātņu bakalaurs sportā vai profesionālais bakalaura grāds sporta zinātnē. | ||||||||
Mērķis: | Dot iespēju maģistrantiem apgūt pētījuma uzbūvi un metodoloģiju sporta zinātnē. Kursa uzdevumi: - attīstīt izpratni par kvantitatīvo, kvalitatīvo un jauktu pētniecības pieeju sporta zinātnē, pētījuma dizaina veidošanu, konkrētu metožu lietojumu; - veidot prasmi izvēlēties konkrētajam kvantitatīvajam un kvalitatīvajam pētījumam sporta zinātnē atbilstīgu pieeju, metodoloģiju, izstrādāt pētījuma dizainu, uzrakstīt maģistra darba plānu un kritiski izvērtēt to; - veidot spēju izmantot periodiku, zinātniskās datu bāzes un citus avotus teorētisko perspektīvu analīzē līdzšinējos pētījumos sporta zinātnē; - veidot spēju meklēt stratēģiskus konkrētā pētījuma jautājuma metodoloģiskus risinājumus. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas sporta zinātnē. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
2 | Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Teorētiskais pamatojums un pētījuma koncepcijas izveide. Pētījuma objekts un priekšmets. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
4 | Maģistra darba ideja un hipotēze. Pētījuma jautājuma formulēšana maģistra darbā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Pētījuma dizaina veidošana maģistra darbā. Pētījuma izlases izvēle. Pētījuma robežas. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
6 | Pētījuma metodoloģija, metodes, to kombinācija un triangulācija. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
7 | Maģistra darba struktūra un saturs. Maģistra darba plāna struktūra un plānošana. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
8 | Maģistra darba plāna aizstāvēšana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Pārbaudījums „Zinātniskā pētījuma struktūra”. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Definēt pētījuma tēmu. Operacionalizēt pētījuma jautājumu, mērķi un hipotēzi. Izveidot pētījuma teorētisko pamatojumu un koncepciju. Pamatot pētījuma bāzes izvēli. Pamatot pētījuma norisi un saturu. Izvērtēt datu vākšanas, apstrādes un analīzes metodes dažādos pētījuma veidos. Izstrādāt un aizstāvēt maģistra darba plānu. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Lai maģistrants iegūtu sekmīgu vērtējumu, tiks vērtēts: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (50%); - maģistra darba plāna izstrādāšana un aizstāvēšana (30%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti iegūs zināšanas: - izprast un analizēt kvantitatīvās, kvalitatīvās un jauktas pētījuma pieejas sporta zinātnē, pamatot pētījuma dizaina veidošanu, konkrētu metožu lietojumu, analizējot to priekšrocības un ierobežojumus. | ||||||||
Prasmes: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti spēs: - strukturēt maģistra darbu, pamatojoties uz teorētiskajām perspektīvām līdzšinējos pētījumos sporta zinātnē. | ||||||||
Kompetences: | Sekmīgas kursa apguves rezultātā maģistranti būs kompetenti: - izvēlēties un piemērot atbilstīgu metodoloģiju pētījuma pieejai konkrētajā pētījumā sporta zinātnē; - plānot pētījumu, maģistra darba ietvaros, un to pamatot. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Thomas, Jerry R. Research methods in physical activity. Jerry R.Thomas, Jack K.Nelson. 3rd ed. Human Kinetics, 1996. - 487 p./ 7 ed. Human Kinetics, 2015. - 496 p. | ||||||||
2 | Gratton, Chris. Research methods for sport studies / Chris Gratton, Ian Jones. London: Routledge, 2004. - XVI, 288 p./ 4 ed., 2022. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Kroplijs A., Raščevska M. Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs. R.: RaKa, 2004., 178 lpp.; 2010., 190 lpp. | ||||||||
2 | Ievads pētniecībā: stratēģijas, dizaini, metodes. Mārtinsone Kristīne (sast.). R.: RaKa 2011., 284 lpp. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Human Kinetics. Journals | ||||||||
2 | Sports Science - DOAJ - Directory of Open Access Journals | ||||||||
3 | Science Direct. | ||||||||
4 | SpringerLink. | ||||||||
5 | LASE Journal of Sport Science. |