.
Zinātniskā pētniecība veselības aprūpes jomā, zinātniskā pētījuma struktūra
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.07.2024 15:06:44
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_304 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Rehabilitācija; Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Andra Fernāte | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Bakalaura līmeņa zināšanas zinātnisko darbu metodoloģiskos pamatos. | ||||||||
Mērķis: | Dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumus, apgūt pētījuma uzbūvi un metodoloģiju veselības aprūpes jomā sportā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ievads studiju kursā. Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas veselības aprūpes jomā sportā. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
2 | Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
3 | Teorētiskais pamatojums un pētījuma koncepcijas izveide. Pētījuma objekts un priekšmets. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
4 | Maģistra darba ideja un hipotēze. Pētījuma jautājuma formulēšana maģistra darbā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Pētījuma dizaina veidošana maģistra darbā. Pētījuma izlases izvēle. Pētījuma robežas. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
6 | Pētījuma metodoloģija, metodes, to kombinācija un triangulācija. Ētikas aspekti pētniecībā. | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
7 | Maģistra darba struktūra un saturs. Maģistra darba plāna struktūra un plānošana. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Seminārs - pārbaudījums | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Maģistra darba plāna aizstāvēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīgā darba uzdevumi ir: definēt pētījuma tēmu, pētījuma jautājumu, mērķi un hipotēzi; izveidot pētījuma teorētisko pamatojumu un koncepciju; pamatot pētījuma bāzes izvēli; pamatot pētījuma norisi un saturu; izvērtēt datu vākšanas, apstrādes un analīzes metodes dažādos pētījuma veidos; izstrādāt un aizstāvēt maģistra darba plānu. Studentiem - jāpiedalās semināros ar patstāvīga darba rezultātiem atbilstoši studiju kursa plānojumam, - jāsagatavo un jāprezentē, jāaizstāv maģistra darba plāns. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem, procentuāli to veido: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (45%); - maģistra darba plāna izstrādāšana un aizstāvēšana (35%). Maģistra darba plāna vērtēšanas kritēriji ir pieejami Nolikumā par maģistra darba plāna izstrādāšanu un aizstāvēšanu, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10. Patstāvīgo darbu vērtēšana – 3 punkti par katru, kopā maksimālais 15 punkti: 1 punkti - formāli veikts patstāvīgais darbs; 2 punkti – metodoloģiski veikts patstāvīgais darbs, pamatota pētījuma pieeja veselības aprūpes jomā; 3 punkti - analītiski metodoloģiski veikts patstāvīgais darbs, saskatītas pētījuma likumsakarības, pamatota pētījuma pieeja veselības aprūpes jomā. Produktīva darbība semināros – 3 punkti 1 punkts - vienā seminārā piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot pašanalīzi; 2 punkti - divos semināros piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot kritisku pašanalīzi; 3 punkti - trijos semināros piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot kritisku pašanalīzi. Attieksme pret izglītošanos – 2 punkti 1 punkts - patstāvība un atbildība par savu izglītošanos; 2 punkti - pauž interesi par pētniecības procesu, atzīst pētniecības nozīmīgumu, ir radies stimuls pētīt. Maģistranta individuālā attīstības dinamika – 2 punkti 1 punkts - epizodiska; 2 punkti - sistemātiski augšupejoša. Studiju kurss ir ieskaitīts, ja galā vērtējumā ir iegūtas kā minimums 4 balles. Studiju kurss nav ieskaitīts, ja apmeklējums ir zemāks par 65%. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Var nosaukt un atšķirt dažādus pētniecības pieejas un dizainus veselības aprūpes jomā; izprot zinātniska darba struktūru; orientējas biomedicīnisko pētījumu ētiski-tiesiskajos jautājumos. | ||||||||
Prasmes: | Analizē aktualitātes nozares pētniecībā un formulē savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus; spēs plānot un vadīt pētniecības procesu, ievērojot tiesiskos un ētikas principus. | ||||||||
Kompetences: | Spēs sagatavot pētījumu pieteikumus, aizstāvēt maģistra darba plānu un vadīt savu pētījumu. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1.Mārtinsone, Pipere, Kamerāde-Hanta, Draguns, Dimdiņš, Tramdaka, Lazdiņa, Baiba. (2016). Pētniecība: Teorija un prakse / Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā ; [recenzenti: Juris G. Draguns, Ģirts Dimdiņš ; redaktore Gunta Tramdaka ; dizains: Baiba Lazdiņa]. Rīga: RaKa. | ||||||||
2 | 2. Mārtinsone, K. (Ed.), & Pipere, A. (Ed.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte. | ||||||||
3 | 3. Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Inc. | ||||||||
4 | 4. Carter, R., & Lubinsky, J. (2015). Rehabilitation Research: Principles and Applications (5th ed.). Saunders. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1.Cropley, Raščevska, & Raščevska, Malgožata. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska. (2. papildinātais izdevums. ed.). | ||||||||
2 | 2. Silverman, D. (2022). Doing qualitative research / David Silverman. (Sixth ed.). | ||||||||
3 | 3.Verde, G. (2021). Rehabilitation Methodology and Strategies. Cham: Springer International Publishing AG. | ||||||||
4 | 4.Flick, U. (2018). An introduction to qualitative research / Uwe Flick. (6th ed.). | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | PEDro | ||||||||
2 | DiTA |