Skip to main content

Zinātniskā pētniecība veselības aprūpes jomā, zinātniskā pētījuma struktūra

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:05.07.2024 15:06:44
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_304LKI līmenis:7. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Andra Fernāte
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)6Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas12
Nodarbības (skaits)6Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas12
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Bakalaura līmeņa zināšanas zinātnisko darbu metodoloģiskos pamatos.
Mērķis:
Dot studentiem iespēju attīstīt prasmes kritiski analizēt, plānot un vadīt pētījumus, apgūt pētījuma uzbūvi un metodoloģiju veselības aprūpes jomā sportā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Ievads studiju kursā. Kvantitatīvā, kvalitatīvā un jauktas pētniecības pieejas veselības aprūpes jomā sportā.Lekcijas2.00auditorija
2Maģistra darba tēma, problēma un mērķis. Pamatjēdzieni un to definēšana.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
3Teorētiskais pamatojums un pētījuma koncepcijas izveide. Pētījuma objekts un priekšmets.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
4Maģistra darba ideja un hipotēze. Pētījuma jautājuma formulēšana maģistra darbā.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Pētījuma dizaina veidošana maģistra darbā. Pētījuma izlases izvēle. Pētījuma robežas.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
6Pētījuma metodoloģija, metodes, to kombinācija un triangulācija. Ētikas aspekti pētniecībā.Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
7Maģistra darba struktūra un saturs. Maģistra darba plāna struktūra un plānošana.Lekcijas1.00auditorija
8Seminārs - pārbaudījumsNodarbības1.00auditorija
9Maģistra darba plāna aizstāvēšanaNodarbības2.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Studējošo patstāvīgā darba uzdevumi ir: definēt pētījuma tēmu, pētījuma jautājumu, mērķi un hipotēzi; izveidot pētījuma teorētisko pamatojumu un koncepciju; pamatot pētījuma bāzes izvēli; pamatot pētījuma norisi un saturu; izvērtēt datu vākšanas, apstrādes un analīzes metodes dažādos pētījuma veidos; izstrādāt un aizstāvēt maģistra darba plānu. Studentiem - jāpiedalās semināros ar patstāvīga darba rezultātiem atbilstoši studiju kursa plānojumam, - jāsagatavo un jāprezentē, jāaizstāv maģistra darba plāns.
Vērtēšanas kritēriji:
Gala vērtējumu veido punktu kopums, ko iegūst par izpildītiem uzdevumiem, procentuāli to veido: - attieksme pret izglītošanos, attīstības dinamika, produktīva darbība semināros (20%); - maģistranta veiktie patstāvīgie darbi (45%); - maģistra darba plāna izstrādāšana un aizstāvēšana (35%). Maģistra darba plāna vērtēšanas kritēriji ir pieejami Nolikumā par maģistra darba plāna izstrādāšanu un aizstāvēšanu, maksimālais iegūstamais punktu skaits ir 10. Patstāvīgo darbu vērtēšana – 3 punkti par katru, kopā maksimālais 15 punkti: 1 punkti - formāli veikts patstāvīgais darbs; 2 punkti – metodoloģiski veikts patstāvīgais darbs, pamatota pētījuma pieeja veselības aprūpes jomā; 3 punkti - analītiski metodoloģiski veikts patstāvīgais darbs, saskatītas pētījuma likumsakarības, pamatota pētījuma pieeja veselības aprūpes jomā. Produktīva darbība semināros – 3 punkti 1 punkts - vienā seminārā piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot pašanalīzi; 2 punkti - divos semināros piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot kritisku pašanalīzi; 3 punkti - trijos semināros piedalās diskusijā, saista teoriju ar praktisko pētniecību veselības aprūpes jomā, prot argumentēt savu viedokli, veicot kritisku pašanalīzi. Attieksme pret izglītošanos – 2 punkti 1 punkts - patstāvība un atbildība par savu izglītošanos; 2 punkti - pauž interesi par pētniecības procesu, atzīst pētniecības nozīmīgumu, ir radies stimuls pētīt. Maģistranta individuālā attīstības dinamika – 2 punkti 1 punkts - epizodiska; 2 punkti - sistemātiski augšupejoša. Studiju kurss ir ieskaitīts, ja galā vērtējumā ir iegūtas kā minimums 4 balles. Studiju kurss nav ieskaitīts, ja apmeklējums ir zemāks par 65%.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Var nosaukt un atšķirt dažādus pētniecības pieejas un dizainus veselības aprūpes jomā; izprot zinātniska darba struktūru; orientējas biomedicīnisko pētījumu ētiski-tiesiskajos jautājumos.
Prasmes:Analizē aktualitātes nozares pētniecībā un formulē savai profesionālajai kompetencei specifiskus pētniecības jautājumus; spēs plānot un vadīt pētniecības procesu, ievērojot tiesiskos un ētikas principus.
Kompetences:Spēs sagatavot pētījumu pieteikumus, aizstāvēt maģistra darba plānu un vadīt savu pētījumu.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11.Mārtinsone, Pipere, Kamerāde-Hanta, Draguns, Dimdiņš, Tramdaka, Lazdiņa, Baiba. (2016). Pētniecība: Teorija un prakse / Kristīnes Mārtinsones, Anitas Piperes, Daigas Kamerādes zinātniskajā redakcijā ; [recenzenti: Juris G. Draguns, Ģirts Dimdiņš ; redaktore Gunta Tramdaka ; dizains: Baiba Lazdiņa]. Rīga: RaKa.
22. Mārtinsone, K. (Ed.), & Pipere, A. (Ed.). (2021). Zinātniskās darbības metodoloģija: starpdisciplināra perspektīva. Rīgas Stradiņa universitāte.
33. Creswell, J. W. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage Publications Inc.
44. Carter, R., & Lubinsky, J. (2015). Rehabilitation Research: Principles and Applications (5th ed.). Saunders.
Papildu literatūra
11.Cropley, Raščevska, & Raščevska, Malgožata. (2010). Kvalitatīvās pētniecības metodes sociālajās zinātnēs / Artūrs Kroplijs, Malgožata Raščevska. (2. papildinātais izdevums. ed.).
22. Silverman, D. (2022). Doing qualitative research / David Silverman. (Sixth ed.).
33.Verde, G. (2021). Rehabilitation Methodology and Strategies. Cham: Springer International Publishing AG.
44.Flick, U. (2018). An introduction to qualitative research / Uwe Flick. (6th ed.).
Citi informācijas avoti
1PEDro
2DiTA