.
Profesionālā prakse
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:2.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:08.07.2024 11:20:12
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_329 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 10.00 | ECTS: | 15.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Evita Dubiņina | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 1 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 2 | ||||
Nodarbības (skaits) | 5 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 10 | ||||
Kopā kontaktstundas | 12 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Pirms Prakses uzsākšanas studējošais apgūst un nokārto visus studiju kursus atbilstoši akadēmiska maģistrs veselības aprūpes speciālists sportā apakšprogramma “Sporta fizioterapeits”/”Pielāgoto fizisko aktivitāšu specialists rehabilitācijā” studiju plāna grafikam. | ||||||||
Mērķis: | Atbilstoši MK Nr. 240 noteikumiem “Noteikumi par valsts akadēmiskās izglītības standartu” nodrošināt darba vidē balstītas mācības. Nostiprināt un attīstīt iepriekš studiju programmā iegūtās zināšanas un prasmes profesionālajā vidē, nodrošinot zināšanu pārnesi un aprobāciju, sagatavot studējošos inovatīvam, pētnieciskajam un praktiskajam darbam veselības aprūpes jomā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Prakses ievadseminārs. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Uz pierādījumiem balstīta prakse, teorētisko atziņu pārnese klīniskajā darbā. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Gadījuma analīze I | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Gadījuma analīze II | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Prakses aizstāvēšana | Nodarbības | 2.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studējošo patstāvīga darba uzdevumi: sagatavoties profesionālai praksei, pamatojot darbības ar literatūras datiem, nostiprināt kritiskas domāšanas un klīniskas spriešanas prasmes, paplašināt teorētisko atziņu par uz pierādījumiem balstītām metodēm uz praksi, attīstīt pašrefleksijas spējas. Studentiem jāveic: prakses protokolu aizpildīšana, gatavošanās semināriem, gatavošanās klīnisko gadījumu prezentācijai un prakses aizstāvēšanas prezentācijai, darbs ar informatīvajiem avotiem (klīnisko vadlīniju, reabilitācijas protokoli izpētē un analīze), prakses dienasgrāmatas un pašrefleksijas veidlapas aizpildīšana. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studiju kursa novērtēšana notiek atbilstoši nolikumam par praksi. Gala vērtējumu veido kumulatīvais vērtējums: - I seminārs – diskusija, gadījuma analīzes prezentācija -20% no gala vērtējuma. - II seminārs – diskusija, gadījuma analīzes prezentācija – 20% no gala vērtējuma. - Prakses aizstāvēšanas seminārs - 30% no gala vērtējuma. - Prakses metodiķa novērtējums – 30% no gala vērtējuma. Vērtēšanas kritēriji tiek apspriesti ar studentiem Ievadsemināra laikā, pieejami arī nolikumā. Maksimālais vērtējums ir 10 balles, prakse ir ieskaitīta no 4 ballēm. Negatīva vērtējuma gadījuma, studiju kurss jāapgūst atkārtoti. Darbojas procedūra studentu apelāciju izskatīšanai. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Prakse) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Tiks papildinātas zināšanas, nostiprināta un pilnveidota izpratni par rehabilitācijas procesu (pacientu/klientu izmeklēšana, rezultātu analīze, mērķu izvirzīšana, pareizu tehniku un metožu izvēle/pielāgošana/pielietošana atbilstoši pacienta/klienta vajadzībām, kā arī kā darba organizācija multiprofesionālajā komandā), zināšanas par uz pierādījumiem balstītas prakses būtību, ieguvumiem un ierobežojumiem. | ||||||||
Prasmes: | Tiks nostiprinātas prasmes veikt pacientu/klientu rehabilitācijas procesu, kas pamatots uz zinātniskas literatūras atzinumiem un pētniecības prakses, lai nodrošināt optimālus rezultātus pacientu/klientu funkcionālo traucējumu mazināšanai/novēršanai. | ||||||||
Kompetences: | Students patstāvīgi spēs organizēt uz pierādījumiem balstītu rehabilitācijas procesu savas profesionālas kompetences ietvaros, nodrošinot zināšanu pārnesi un aprobāciju, spēs kritiski meklēt un analizēt jaunāko zinātnisko literatūru, lai veidot pamatu profesionālai un pētnieciskai darbībai veselības aprūpes jomā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Nolikums par akadēmiskā maģistra augstākās izglītības programmas „Veselības aprūpes speciālists sportā” (45726) studiju apakšprogrammas “Sporta fizioterapeits”/”Pielāgoto fizisko aktivitāšu specialists rehabilitācijā” praksi | ||||||||
2 | Studiju programmas studiju kursos izmantotā literatūra | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Studiju programmas studiju kursos izmantotie informācijas avoti. |