Skip to main content

Vispārīgā un saskarsmes psiholoģija, starppersonu komunikācija

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.08.2024 11:48:55
Par studiju kursu
Kursa kods:LSPA_359LKI līmenis:6. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Sporta treneris; Rehabilitācija
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Anastasija Feofilova
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)11Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas22
Nodarbības (skaits)9Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas18
Kopā kontaktstundas40
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)9Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā lekciju kontaktstundas18
Nodarbības (skaits)7Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas14
Kopā kontaktstundas32
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
● Sekmīgi pabeigta vidusskolas programma; ● Zināšanas par cilvēka augšanas un attīstības procesiem.
Mērķis:
Sekmēt izpratnes veidošanos par psiholoģiju kā zinātni un personības psihisko parādību norisēm un izpausmēm, kā arī personības socializācijas procesu saskarsmē, saskarsmes norisi un galvenām saskarsmes prasmēm veselības aprūpē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psiholoģija, tās teorētiskie pamatvirzieniLekcijas1.00auditorija
2Pētīšanas metodes psiholoģijāLekcijas1.00auditorija
3Personības izpētes pieejasNodarbības1.00auditorija
4Personības virzībaLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
5Izziņas procesiLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
6Emocionālie un gribas stāvokļiNodarbības1.00auditorija
7Personības individuālās īpašībasLekcijas1.00auditorija
8Zināšanu pārbaudes darbs vispārīgā psiholoģijāNodarbības1.00auditorija
9Saskarsmes būtība un teorētiskā izpratneLekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
10Sociālā percepcija un uztveres psiholoģiskās barjerasLekcijas1.00auditorija
11Komunikācija un tās veidi, prasības komunikatoram un klausītājam;Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
12Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas.Lekcijas1.00auditorija
Nodarbības1.00auditorija
13Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.Lekcijas2.00auditorija
14Zināšanu pārbaudes darbsNodarbības1.00auditorija
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Psiholoģija, tās teorētiskie pamatvirzieniLekcijas1.00auditorija
2Pētīšanas metodes psiholoģijāLekcijas1.00auditorija
3Personības izpētes pieejasNodarbības1.00auditorija
4Personības virzībaLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
5Izziņas procesiLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
6Emocionālie un gribas stāvokļiNodarbības1.00auditorija
7Personības individuālās īpašībasLekcijas2.00auditorija
8Zināšanu pārbaudes darbs vispārīgā psiholoģijāNodarbības1.00auditorija
9Saskarsmes būtība un teorētiskā izpratneLekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
10Sociālā percepcija un uztveres psiholoģiskās barjerasLekcijas1.00auditorija
11Komunikācija un tās veidi, prasības komunikatoram un klausītājam;Lekcijas0.50auditorija
Nodarbības0.50auditorija
12Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas.Nodarbības1.00auditorija
13Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas.Lekcijas2.00auditorija
14Zināšanu pārbaudes darbsNodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Analītiska viena psiholoģijas teorētiskā virziena apraksts. Patstāvīgs pētījums par vienu no psihiskajām parādībām; Domu karte par izziņas procesiem. Saskarsmes situāciju atlase un analītisks izvērtējums. Referāts. Patstāvīgs pētījums „Konfliktu risināšanas iespējas”. Pētījums.
Vērtēšanas kritēriji:
Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: • Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). • Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtējumu, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. • Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. • Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. • Galīgais vērtējums beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Studiju kursa partstāvīgo darbu vērtēšanas kritēriji: 1. Patstāvīgo darbu izpilde – eseja, referāts, domu karte, patstāvīgais pētījums, tēžu analīze. Par katru darbu – 10 punkti 2. Studiju kursa pārbaudījumi vispārīgā un saskarsmes psiholoģijā. Par katru darbu – 15 punkti 3. Produktīva darbība semināros. 2 punkti par katru 4. Attieksme pret izglītošanos un individuālā attīstības dimanika: - par aktīvu un sekmīgu dalību nodarbībās, - par secīgu augšupejošu dinamiku. 2 punkti katrā daļā (vispārīgā un saskarsmes)
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:• Izpratne par psiholoģijas teorētiskajiem pamatvirzieniem un personības izpētes pieejām • Izpratne par personības izziņas procesiem, to norisi un izpausmēm profesionālajā darbībā • Izpratne par saskarsmes struktūru, sociālās percepcijas, komunikācijas un interakcijas izpausmēm un teorētiskajām pieejām • Izpratne par konfliktu veidiem, norisi un risināšanas taktiku izvēles iespējām profesionālajās situācijās
Prasmes:• Prasme analizēt emocionālo stāvokļu norisi un personības individuālās īpašības • Prasmes analizēt komunikācijas veidus un to izpausmes saskarsmes situācijās
Kompetences:• Cieņpilni un ētiski sazināties ar medicīnas profesionāļiem, izmantojot uz pierādījumiem balstītas fizioterapijas principus, izprotot un veicinot fizioterapeita lomu veselības aprūpes sistēmas funkcijās un struktūrās
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
11. A.Ābele. Vispārīgā psiholoģija. 2000.
22. Psiholoģija 1.,2.,3. Autoru kol., 2015.
33. A. Vorobjovs. No domas līdz zinātnei: psiholoģijas vēsture. 2005.
44. A.Pīzs. Ķermeņa valoda. R.: Jumava, 2006.
55. S.Omārova. Cilvēks runā ar cilvēku. R.: Kamene, 2009.
Papildu literatūra
11. A.Ābele. Sporta psiholoģija. 2018.
22. A. Vorobjovs. Vispārīgā psiholoģija. 2000.
33. L.E.Borns, N.F.Ruso. Psiholoģija. 2001.
44. V.Renģe. Psiholoģija: Personības Psiholoģija. 2000.
55. I.Šuvajevs. Dzīļu psiholoģija: personas, idejas un risinājumi. 2002.
66. Karpova Ā. Personība. Teorija un to rādītāji. - R.: Zvaigzne ABC, 1998.
77. A.Vorobjovs. Sociālā psiholoģija. R.: Izglītības soļi, 2002.
88. V.Reņģe. Sociālā psiholoģija. R.: Zvaigzne ABC, 2002.
99. K.Mārtinsone, A.Lasmane, Ā. Karpova. Psiholoģijas vēsture. R.: Zvaigzne ABC, 2016.
1010. Van Teijlingen Ma MEd, E., PhD. (2019). Psychology and sociology applied to medicine: An Illustrated Colour Text. Illustrated Colour Text.
Citi informācijas avoti
1Psiholoģija
2LMT
3Elektroniskās datu bāzes