.
Vispārīgā un saskarsmes psiholoģija, starppersonu komunikācija
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:13.08.2024 11:48:55
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LSPA_359 | LKI līmenis: | 6. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Rehabilitācija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Anastasija Feofilova | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | LSPA, Brīvības gatve 333, Rīga, LV-1006 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 11 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 22 | ||||
Nodarbības (skaits) | 9 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 18 | ||||
Kopā kontaktstundas | 40 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 9 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 18 | ||||
Nodarbības (skaits) | 7 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 14 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | ● Sekmīgi pabeigta vidusskolas programma; ● Zināšanas par cilvēka augšanas un attīstības procesiem. | ||||||||
Mērķis: | Sekmēt izpratnes veidošanos par psiholoģiju kā zinātni un personības psihisko parādību norisēm un izpausmēm, kā arī personības socializācijas procesu saskarsmē, saskarsmes norisi un galvenām saskarsmes prasmēm veselības aprūpē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psiholoģija, tās teorētiskie pamatvirzieni | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētīšanas metodes psiholoģijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Personības izpētes pieejas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Personības virzība | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
5 | Izziņas procesi | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
6 | Emocionālie un gribas stāvokļi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Personības individuālās īpašības | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Zināšanu pārbaudes darbs vispārīgā psiholoģijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Saskarsmes būtība un teorētiskā izpratne | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
10 | Sociālā percepcija un uztveres psiholoģiskās barjeras | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Komunikācija un tās veidi, prasības komunikatoram un klausītājam; | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
12 | Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas. | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||||
13 | Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
14 | Zināšanu pārbaudes darbs | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Psiholoģija, tās teorētiskie pamatvirzieni | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētīšanas metodes psiholoģijā | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Personības izpētes pieejas | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Personības virzība | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
5 | Izziņas procesi | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
6 | Emocionālie un gribas stāvokļi | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Personības individuālās īpašības | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
8 | Zināšanu pārbaudes darbs vispārīgā psiholoģijā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Saskarsmes būtība un teorētiskā izpratne | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
10 | Sociālā percepcija un uztveres psiholoģiskās barjeras | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Komunikācija un tās veidi, prasības komunikatoram un klausītājam; | Lekcijas | 0.50 | auditorija | |||||
Nodarbības | 0.50 | auditorija | |||||||
12 | Mijiedarbība. Transaktīvā teorija. Manipulācijas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Konflikti, to veidi, risināšanas iespējas. | Lekcijas | 2.00 | auditorija | |||||
14 | Zināšanu pārbaudes darbs | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Analītiska viena psiholoģijas teorētiskā virziena apraksts. Patstāvīgs pētījums par vienu no psihiskajām parādībām; Domu karte par izziņas procesiem. Saskarsmes situāciju atlase un analītisks izvērtējums. Referāts. Patstāvīgs pētījums „Konfliktu risināšanas iespējas”. Pētījums. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Studentu zināšanas, prasmes un kompetences tiek novērtētas pēc punktu sistēmas. Par studiju kursa apguvi studējošais saņem diferencētu vērtējumu pēc 10 baļļu skalas. Lai saņemtu pozitīvu vērtējumu par studiju kursu, kopvērtējumam jāatbilst vismaz 4 ballēm, lai iegūtu zināšanu, prasmju un kompetenču vērtējumu ballēs ir: • Jāiegūst noteikts punktu skaits (atbilstoši studiju kursā paredzēto pārbaudījumu skaitam). • Lai studiju kursā students saņemtu gala vērtējumu, studiju kursā paredzētajiem pārbaudījumiem ir jābūt nokārtotiem sekmīgi un paredzētajā laikā. • Ja pārbaudījumā iegūst nesekmīgu vērtējumu vai uz pārbaudījumu neierodas, tiek dota iespēja šo pārbaudījumu kārtot atkārtoti divu nedēļu laikā (no pārbaudījuma kārtošanas datuma), iepriekš vienojoties ar pasniedzēju. • Ja divu nedēļu laikā pēc studiju kursa beigšānas students nav nokārtojis studiju kursa prasības, šo studiju kursu var apgūt nākošajā studiju gadā vispārējā kārtībā. • Galīgais vērtējums beidzoties studiju kursam, tiek izlikts diferencēts vērtējums pēc iegūtās punktu summas bez papildus pārbaudījuma. Studiju kursa partstāvīgo darbu vērtēšanas kritēriji: 1. Patstāvīgo darbu izpilde – eseja, referāts, domu karte, patstāvīgais pētījums, tēžu analīze. Par katru darbu – 10 punkti 2. Studiju kursa pārbaudījumi vispārīgā un saskarsmes psiholoģijā. Par katru darbu – 15 punkti 3. Produktīva darbība semināros. 2 punkti par katru 4. Attieksme pret izglītošanos un individuālā attīstības dimanika: - par aktīvu un sekmīgu dalību nodarbībās, - par secīgu augšupejošu dinamiku. 2 punkti katrā daļā (vispārīgā un saskarsmes) | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | • Izpratne par psiholoģijas teorētiskajiem pamatvirzieniem un personības izpētes pieejām • Izpratne par personības izziņas procesiem, to norisi un izpausmēm profesionālajā darbībā • Izpratne par saskarsmes struktūru, sociālās percepcijas, komunikācijas un interakcijas izpausmēm un teorētiskajām pieejām • Izpratne par konfliktu veidiem, norisi un risināšanas taktiku izvēles iespējām profesionālajās situācijās | ||||||||
Prasmes: | • Prasme analizēt emocionālo stāvokļu norisi un personības individuālās īpašības • Prasmes analizēt komunikācijas veidus un to izpausmes saskarsmes situācijās | ||||||||
Kompetences: | • Cieņpilni un ētiski sazināties ar medicīnas profesionāļiem, izmantojot uz pierādījumiem balstītas fizioterapijas principus, izprotot un veicinot fizioterapeita lomu veselības aprūpes sistēmas funkcijās un struktūrās | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | 1. A.Ābele. Vispārīgā psiholoģija. 2000. | ||||||||
2 | 2. Psiholoģija 1.,2.,3. Autoru kol., 2015. | ||||||||
3 | 3. A. Vorobjovs. No domas līdz zinātnei: psiholoģijas vēsture. 2005. | ||||||||
4 | 4. A.Pīzs. Ķermeņa valoda. R.: Jumava, 2006. | ||||||||
5 | 5. S.Omārova. Cilvēks runā ar cilvēku. R.: Kamene, 2009. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | 1. A.Ābele. Sporta psiholoģija. 2018. | ||||||||
2 | 2. A. Vorobjovs. Vispārīgā psiholoģija. 2000. | ||||||||
3 | 3. L.E.Borns, N.F.Ruso. Psiholoģija. 2001. | ||||||||
4 | 4. V.Renģe. Psiholoģija: Personības Psiholoģija. 2000. | ||||||||
5 | 5. I.Šuvajevs. Dzīļu psiholoģija: personas, idejas un risinājumi. 2002. | ||||||||
6 | 6. Karpova Ā. Personība. Teorija un to rādītāji. - R.: Zvaigzne ABC, 1998. | ||||||||
7 | 7. A.Vorobjovs. Sociālā psiholoģija. R.: Izglītības soļi, 2002. | ||||||||
8 | 8. V.Reņģe. Sociālā psiholoģija. R.: Zvaigzne ABC, 2002. | ||||||||
9 | 9. K.Mārtinsone, A.Lasmane, Ā. Karpova. Psiholoģijas vēsture. R.: Zvaigzne ABC, 2016. | ||||||||
10 | 10. Van Teijlingen Ma MEd, E., PhD. (2019). Psychology and sociology applied to medicine: An Illustrated Colour Text. Illustrated Colour Text. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Psiholoģija | ||||||||
2 | LMT | ||||||||
3 | Elektroniskās datu bāzes |