.
Vertikālās integrācijas projekts - Dzīvībai bīstamās slimības jaundzimušajiem
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.09.2023 10:31:36
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | PEK_062 | LKI līmenis: | Visiem līmeņiem | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna | Mērķauditorija: | Pedagoģija; Civilā un militārā aizsardzība; Rehabilitācija; Zobārstniecība; Veselības vadība; Komunikācijas zinātne; Ārstniecība; Dzīvās dabas zinātnes; Sporta treneris; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Vecmāšu zinības; Klīniskā farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Psiholoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Tiesību zinātne; Bioloģija; Sociālā antropoloģija; Uzņēmējdarbības vadība; Farmācija; Vadībzinātne; Sabiedrības veselība; Socioloģija; Tirgzinības un reklāma; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Medicīnas tehnoloģijas; Politikas zinātne | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Liene Smane | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Pediatrijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Vienības gatve 45, pkrsu[pnkts]lv, +371 67621730 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 10 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 3 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 30 | ||||
Kopā kontaktstundas | 30 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Vispārējas zināšanas par cilvēka anatomiju, fizioloģiju, šūnu, audu un orgānu uzbūvi, kā arī cilvēka veselību un sabiedrības funkcionēšanu. | ||||||||
Mērķis: | Sniegt RSU dažādās fakultātēs un programmās studējošajiem zināšanas un praktiskās iemaņas pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, veicinot pieredzi un spējas plānot un realizēt ilgtermiņa multidisciplināru sadarbību dažādu nozaru starpā. Kursā darbs tiek organizēts starpdisciplinārās komandās, kurās var darboties dažādu jomu (dažādu fakultāšu un programmu) un studiju līmeņu studējošie vairākus studiju semestrus. Studējošie komandas darbā iesaistās vienu vai vairākus semestrus, atbilstoši to studiju un pētniecības interesēm. Studējoši darbojas vadošā pētnieka vadībā, līdzdarbojoties dažādu konkrētu pētījumu veikšanā. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Iepazīšanās ar kursa dalībniekiem; pārskats par kursa un tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem, darba plāna un darba laiku saskaņošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana. Iepazīstināšana ar studentu pierakstu (dienasgrāmatu) veidošanu un prasībām to aizpildīšanai; kursa ieskaites un novērtējuma principi. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Kursa tematikai atbilstošo tehnisko un laboratorisko līdzekļu izmantošana (lietošanas instruktāžas, apmācības u.tml.), citu nepieciešamo jautājumu precizēšana (piemēram, datu apstrāde, ētikas un datu drošības jautājumi u.c.). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Darbs komandās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Individuāls darbs grupās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā). | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuālais darbs grupās pie pētniecības projekta. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Kursa individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana; komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze. Studentu viedokļu apkopošana. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Pētniecības projektu datu interpretācijas un prezentēšanas metodikas un iespējas, vienošanās par projektu rezultātu prezentācijas principiem. Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuālais darbs grupās pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Darbs pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Kursa novērtējums: studentu paveiktā prezentācijas. Individuālo pierakstu ieniegšana un novērtēšana. Komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze un komandu darba novērtējums. | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Students patstāvīgi veic kursa vadītāja grupai un individuālam studentam uzdotos pienākumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Tiek vērtēti: - studenta veiktie pieraksti un atskaites; - iegūto datu pieraksti un kvalitāte; - kursa vietnē e-studijas vai citā līdzvērtīgā vietnē ievadītā informācija; - sagatavotās prezentācijas (individuālās un komandas kopējās); - sagatavotā informācija, pētījuma rezultātu publicēšanai; - apmeklējumu biežums, kavējumi; - ieguldījums komandas kopējā darbā; - sadarbība un atbalsts komandas biedriem; - komandas biedru sniegtais novērtējums. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Aizstāvēšana (Kursa darbs) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studenti izpratīs pētniecības procesa organizācijas principus, izvēlēsies piemērotāko metodiku un komandas organizācijas un vadības principus, spēs iegūt pētījuma datus prasībām atbilstošā veidā, veikt to pamata apstrādi, sagatavot informāciju, pētniecības rezultāta prezentēšanai. | ||||||||
Prasmes: | Studenti spēs strādāt multidisciplinārā komandā, veikt uzticēto patstāvīgo darbu, apstrādāt un interpretēt iegūtos datus, kā arī prezentēt pētījuma rezultātus. Studenti spēs atpazīt un diagnosticēt dzīvībai bīstamās slimības jaundzimušajiem, vadoties pēc uz pierādījumiem balstītām rekomendācijām, uzsākt un novērtēt to ārstēšanas rezultātus. | ||||||||
Kompetences: | Studenti spēs izvēlēties piemērotāko pētniecības modeli konkrētā uzdevuma veikšanai, spēs iegūt nepieciešamos datus un veikt to analīzi un interpretāciju, sagatavot informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai, kā arī prezentēt rezultātus un risinājumus zinātniskajās un praktiskajās konferencēs. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Nodarbību materiāls | ||||||||
2 | Nelson Textbook of Pediatrics. 21st Edition. Copyright © 2020, Elsevier Inc. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | CliniCKeY; BMJ Journals; Cochrane Library; DynaMed; EBSCO; Uptodate. |