Skip to main content

Vertikālās integrācijas projekts - Dzīvībai bīstamās slimības jaundzimušajiem

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:19.09.2023 10:31:36
Par studiju kursu
Kursa kods:PEK_062LKI līmenis:Visiem līmeņiem
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Klīniskā medicīnaMērķauditorija:Pedagoģija; Civilā un militārā aizsardzība; Rehabilitācija; Zobārstniecība; Veselības vadība; Komunikācijas zinātne; Ārstniecība; Dzīvās dabas zinātnes; Sporta treneris; Māszinības; Medicīnas pakalpojumi; Vecmāšu zinības; Klīniskā farmācija; Informācijas un komunikācijas zinātne; Psiholoģija; Personu un īpašuma aizsardzība; Tiesību zinātne; Bioloģija; Sociālā antropoloģija; Uzņēmējdarbības vadība; Farmācija; Vadībzinātne; Sabiedrības veselība; Socioloģija; Tirgzinības un reklāma; Sociālā labklājība un sociālais darbs; Medicīnas tehnoloģijas; Politikas zinātne
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Liene Smane
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Pediatrijas katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:Rīga, Vienības gatve 45, pkatrsu[pnkts]lv, +371 67621730
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)10Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)3Kopā nodarbību kontaktstundas30
Kopā kontaktstundas30
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Vispārējas zināšanas par cilvēka anatomiju, fizioloģiju, šūnu, audu un orgānu uzbūvi, kā arī cilvēka veselību un sabiedrības funkcionēšanu.
Mērķis:
Sniegt RSU dažādās fakultātēs un programmās studējošajiem zināšanas un praktiskās iemaņas pētniecības darba organizēšanā un realizācijā, veicinot pieredzi un spējas plānot un realizēt ilgtermiņa multidisciplināru sadarbību dažādu nozaru starpā. Kursā darbs tiek organizēts starpdisciplinārās komandās, kurās var darboties dažādu jomu (dažādu fakultāšu un programmu) un studiju līmeņu studējošie vairākus studiju semestrus. Studējošie komandas darbā iesaistās vienu vai vairākus semestrus, atbilstoši to studiju un pētniecības interesēm. Studējoši darbojas vadošā pētnieka vadībā, līdzdarbojoties dažādu konkrētu pētījumu veikšanā.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Iepazīšanās ar kursa dalībniekiem; pārskats par kursa un tematikā veiktajām līdzšinējām aktivitātēm; semestra mērķiem, darba plāna un darba laiku saskaņošana.Nodarbības1.00auditorija
2Pētniecības grupu veidošana (ja nepieciešams), pētniecības uzdevumu formulēšana, metožu izvēle, darba organizācijas modeļa apspriešana. Iepazīstināšana ar studentu pierakstu (dienasgrāmatu) veidošanu un prasībām to aizpildīšanai; kursa ieskaites un novērtējuma principi.Nodarbības1.00auditorija
3Kursa tematikai atbilstošo tehnisko un laboratorisko līdzekļu izmantošana (lietošanas instruktāžas, apmācības u.tml.), citu nepieciešamo jautājumu precizēšana (piemēram, datu apstrāde, ētikas un datu drošības jautājumi u.c.).Nodarbības1.00auditorija
4Darbs komandās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā).Nodarbības1.00auditorija
5Individuāls darbs grupās pie pētniecības projekta (pētnieka vadībā).Nodarbības1.00auditorija
6Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuālais darbs grupās pie pētniecības projekta.Nodarbības1.00auditorija
7Kursa individuālo dalībnieku un komandu paveiktā darba prezentēšana; komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze. Studentu viedokļu apkopošana.Nodarbības1.00auditorija
8Pētniecības projektu datu interpretācijas un prezentēšanas metodikas un iespējas, vienošanās par projektu rezultātu prezentācijas principiem. Komandas darba un komandas biedru novērtējums. Individuālais darbs grupās pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas.Nodarbības1.00auditorija
9Darbs pie pētniecības projekta un rezultātu prezentēšanas.Nodarbības1.00auditorija
10Kursa novērtējums: studentu paveiktā prezentācijas. Individuālo pierakstu ieniegšana un novērtēšana. Komandas biedru novērtēšanas rezultātu analīze un komandu darba novērtējums.Nodarbības1.00auditorija
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
Students patstāvīgi veic kursa vadītāja grupai un individuālam studentam uzdotos pienākumus noteiktā termiņā, ja nepieciešams, sadarbībā ar citiem kursa dalībniekiem, strādājot komandās.
Vērtēšanas kritēriji:
Tiek vērtēti: - studenta veiktie pieraksti un atskaites; - iegūto datu pieraksti un kvalitāte; - kursa vietnē e-studijas vai citā līdzvērtīgā vietnē ievadītā informācija; - sagatavotās prezentācijas (individuālās un komandas kopējās); - sagatavotā informācija, pētījuma rezultātu publicēšanai; - apmeklējumu biežums, kavējumi; - ieguldījums komandas kopējā darbā; - sadarbība un atbalsts komandas biedriem; - komandas biedru sniegtais novērtējums.
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Aizstāvēšana (Kursa darbs)
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):
Studiju rezultāti
Zināšanas:Sekmīgi apgūstot studiju kursu, studenti izpratīs pētniecības procesa organizācijas principus, izvēlēsies piemērotāko metodiku un komandas organizācijas un vadības principus, spēs iegūt pētījuma datus prasībām atbilstošā veidā, veikt to pamata apstrādi, sagatavot informāciju, pētniecības rezultāta prezentēšanai.
Prasmes:Studenti spēs strādāt multidisciplinārā komandā, veikt uzticēto patstāvīgo darbu, apstrādāt un interpretēt iegūtos datus, kā arī prezentēt pētījuma rezultātus. Studenti spēs atpazīt un diagnosticēt dzīvībai bīstamās slimības jaundzimušajiem, vadoties pēc uz pierādījumiem balstītām rekomendācijām, uzsākt un novērtēt to ārstēšanas rezultātus.
Kompetences:Studenti spēs izvēlēties piemērotāko pētniecības modeli konkrētā uzdevuma veikšanai, spēs iegūt nepieciešamos datus un veikt to analīzi un interpretāciju, sagatavot informāciju pētniecības rezultāta prezentēšanai, spēs prezentēt iegūtos rezultātus rakstiski un mutiski nozares speciālistiem, sabiedrībai, kā arī prezentēt rezultātus un risinājumus zinātniskajās un praktiskajās konferencēs.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Nodarbību materiāls
2Nelson Textbook of Pediatrics. 21st Edition. Copyright © 2020, Elsevier Inc.
Citi informācijas avoti
1CliniCKeY; BMJ Journals; Cochrane Library; DynaMed; EBSCO; Uptodate.