Skip to main content

Funkcionālais treniņš

Studiju kursa apraksts

Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:09.02.2021 10:27:41
Par studiju kursu
Kursa kods:SUUK_209LKI līmenis:5. līmenis
Kredītpunkti:2.00ECTS:3.00
Zinātnes nozare:Sporta zinātneMērķauditorija:Rehabilitācija; Sporta treneris; Sabiedrības veselība
Studiju kursa vadītājs
Kursa vadītājs:Daina Lazdeniece
Studiju kursa īstenotājs
Struktūrvienība:Sporta un uztura katedra
Struktūrvienības vadītājs:
Kontaktinformācija:
Studiju kursa plānojums
Pilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)0Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)0Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Nepilns laiks - 1. semestris
Lekcijas (skaits)Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas)Kopā lekciju kontaktstundas0
Nodarbības (skaits)12Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas)2Kopā nodarbību kontaktstundas24
Kopā kontaktstundas24
Studiju kursa apraksts
Priekšzināšanas:
Anatomijā, fizioloģijā, biomehānikā, vingrošanas pamatos un terminoloģijā.
Mērķis:
Iepazīstināt studentus ar funkcionālā treniņa specifiku un veidiem, veicināt praktisko iemaņu un prasmju veidošanos fizisko vingrinājumu un kustību izpildē.
Tēmu saraksts (pilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Dažādu kustību apguve un galveno pamatprincipu ievērošanaNodarbības2.00sporta zāle
2Funkcionālā treniņa veidi un modifikācijasNodarbības2.00sporta zāle
3Spēka attīstīšana funkcionālajā treniņāNodarbības2.00sporta zāle
4Kardio slodzes veidi funkcionālajā treniņāNodarbības2.00sporta zāle
5Jaukta fizisko īpašību attīstīšana funkcionālajā treniņāNodarbības2.00sporta zāle
6Intervālu metode funkcionālajā treniņāNodarbības2.00sporta zāle
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas)
Nr.TēmaĪstenošanas formaSkaitsNorises vieta
1Dažādu kustību apguve un galveno pamatprincipu ievērošanaNodarbības2.00sporta zāle
2Funkcionālā treniņa veidi un modifikācijasNodarbības2.00sporta zāle
3Spēka attīstīšana funkcionālajā treniņāNodarbības2.00sporta zāle
4Kardio slodzes veidi funkcionālajā treniņāNodarbības2.00sporta zāle
5Jaukta fizisko īpašību attīstīšana funkcionālajā treniņāNodarbības2.00sporta zāle
6Intervālu metode funkcionālajā treniņāNodarbības2.00sporta zāle
Vērtēšana
Patstāvīgais darbs:
1. Sagatavot īsu funkcionālā treniņa programmu (veids pēc izvēles). 2. Aprakstīt vienu no funkcionālā treniņa veidiem – pamatprincipi.
Vērtēšanas kritēriji:
1. Nodarbību apmeklējums (50%). 2. Vērtējums par funkcionālā treniņa programmas sagatavošanu un spēju aprakstīt vienu no funkcionālā treniņa veidiem (50%).
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas):Eksāmens
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas):Eksāmens
Studiju rezultāti
Zināšanas:Studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši zināšanas un: • definēs jēdzienu 'funkcionālais treniņš' un tā specifika; • orientēsies funkcionālā treniņa veidos un aprakstīs to atšķirības; • spēs izpildīt funkcionālajā treniņā pielietotos vingrinājumus un to sistēmas tehniski pareizi; • mācēs formulēt funkcionālā treniņa mērķus; • spēs izklāstīt funkcionālā treniņa nozīmi veselības stiprināšanā; • mācēs nosaukt galvenos faktorus, kas uzlabo veselību un fiziskās darbspējas funkcionālo treniņu metožu pielietošanā ikdienā; • izklāstīs un spēs demonstrēt funkcionālā treniņa vingrinājumu modifikācijas dažādām fiziskās sagatavotības pakāpēm; • atlasīs katram klientam piemērotākos vingrinājumus, atkarībā no mērķa; • pamatos spēka un kardio treniņu nozīmi veselības uzlabošanā; • zinās dažādus vingrinājumus, to secību un nodarbību veidus.
Prasmes:Studiju kursa apguves rezultātā students: • pratīs izmantot funkcionālā treniņa vingrinājumus veselības nostiprināšanai un slimību profilaksei; • pratīs atšķirt funkcionālā treniņa veidus un to pielietojumu atkarībā no mērķa; • pratīs izvēlēties, demonstrēt un ieteikt vingrojumus, izmantojot pareizu vingrinājumu izpildes tehniku; • spēs novērtēt un pielietot dažādu inventāru un fizisko vingrinājumu veidus treniņa programmā; • spēs izskaidrot un motivēt sevi un klientu funkcionālā treniņa veidu pielietošanai ikdienā; • spēs izveidot treniņa programmu patstāvīgam darbam sporta zālē.
Kompetences:Izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes, studējošie spēs izvērtēt funkcionālā treniņa veidus un vingrinājumu pareizu izpildes tehniku veselības un fiziskās sagatavotības uzlabošanai, kā arī izmantojot inventāru un vingrinājumu modifikācijas, spēs veikt treniņu vadoties pēc fiziskajām spējām un mērķa.
Bibliogrāfija
Nr.Atsauce
Obligātā literatūra
1Tarnopoļska, R. 2008. Fitnesa filozofija un prakse. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte.
2Rubana, I.M. 2010. Trenera rokasgrāmata. Rīga : LTTC
3Delavjē, F. 2018. Muskulatūras attīstīšana. Spēka vingrinājumi anatomiskā skatījumā. Rīga : Zvaigzne ABC.
4Upmanis, R. 2005. Vingro ar prieku. Rīga : Jumava.
5Upmanis, R. 2006. Ejam vingrot! Rīga : Jumava.
6Aberberga – Augškalne L. 2002. Fizioloģija rehabilitologiem. Rīga : Nacionālais medicīnas pagāds.
7Hansens A., Sundbrejs K.J. 2014. Svarīgākās zāles – kustības. Rīga : Valters un Rapa.
8Kristofers M. Noriss „Skaistumam, vingrumam, veselībai”, Rīga:Avots, 1999, 120 lpp.
9Liebenson, C. 2014. Functional training handbook. China : Wolters Kluwer Health.
10Radcliffe, J. 2007. Functional Training for Athletes at All Levels: Workouts for Agility, Speed and Power. United Kingdom : Ulisses press.
11Krauksts, V. 2006. Fiziskā sagatavotība. Kā to iegūt? Rīga : Drukātava.
Papildu literatūra
1Ivuškāns, A. 2016. Vingrinājumi muguras veselībai. Rīga : Zvaigze ABC.
2Jones, C. J.; Rose, D. J. 2014. Physical activity instruction of older adults Champaign, IL : Human Kinetics. Champaign, IL
3Krauksts, V. 2013. Treniņu process : teorija un prakse. Rīga : Drukātava.
4Stretching Anatomy Second Edition Authors: Arnold Nelson, Jouko Kokkonen Publisher: Human Kinetics, 2014
Citi informācijas avoti
1Baltā grāmata par sportu. [tiešsaiste]: Brisele, 2007. Pieejams: http://ec.europa.eu/sport/white-paper/doc/wp_on_sport_lv.pdf
2High Intensity Functional Training (HIFT): Definition and Research Implications for Improved Fitness. By:Feito, Y (Feito, Yuri) ; Heinrich.