.
Funkcionālais treniņš
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:4.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:26.08.2024 15:14:47
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | SUUK_209 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris; Rehabilitācija; Sabiedrības veselība | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Daina Lazdeniece | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | |||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 0 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 0 | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | Kopā lekciju kontaktstundas | 0 | ||||||
Nodarbības (skaits) | 12 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 24 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomijā, fizioloģijā, biomehānikā, vingrošanas pamatos un terminoloģijā. | ||||||||
Mērķis: | Iepazīstināt studentus ar funkcionālā treniņa specifiku un veidiem, veicināt praktisko iemaņu un prasmju veidošanos fizisko vingrinājumu un kustību izpildē. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dažādu kustību apguve un galveno pamatprincipu ievērošana | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
2 | Funkcionālā treniņa veidi un modifikācijas | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
3 | Spēka attīstīšana funkcionālajā treniņā | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
4 | Kardio slodzes veidi funkcionālajā treniņā | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
5 | Jaukta fizisko īpašību attīstīšana funkcionālajā treniņā | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
6 | Intervālu metode funkcionālajā treniņā | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Dažādu kustību apguve un galveno pamatprincipu ievērošana | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
2 | Funkcionālā treniņa veidi un modifikācijas | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
3 | Spēka attīstīšana funkcionālajā treniņā | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
4 | Kardio slodzes veidi funkcionālajā treniņā | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
5 | Jaukta fizisko īpašību attīstīšana funkcionālajā treniņā | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
6 | Intervālu metode funkcionālajā treniņā | Nodarbības | 2.00 | sporta zāle | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | 1. Sagatavot īsu funkcionālā treniņa programmu (veids pēc izvēles). 2. Aprakstīt vienu no funkcionālā treniņa veidiem – pamatprincipi. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | 1. Nodarbību apmeklējums (50%). 2. Vērtējums par funkcionālā treniņa programmas sagatavošanu un spēju aprakstīt vienu no funkcionālā treniņa veidiem (50%). | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti būs ieguvuši zināšanas un: • definēs jēdzienu 'funkcionālais treniņš' un tā specifika; • orientēsies funkcionālā treniņa veidos un aprakstīs to atšķirības; • spēs izpildīt funkcionālajā treniņā pielietotos vingrinājumus un to sistēmas tehniski pareizi; • mācēs formulēt funkcionālā treniņa mērķus; • spēs izklāstīt funkcionālā treniņa nozīmi veselības stiprināšanā; • mācēs nosaukt galvenos faktorus, kas uzlabo veselību un fiziskās darbspējas funkcionālo treniņu metožu pielietošanā ikdienā; • izklāstīs un spēs demonstrēt funkcionālā treniņa vingrinājumu modifikācijas dažādām fiziskās sagatavotības pakāpēm; • atlasīs katram klientam piemērotākos vingrinājumus, atkarībā no mērķa; • pamatos spēka un kardio treniņu nozīmi veselības uzlabošanā; • zinās dažādus vingrinājumus, to secību un nodarbību veidus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā students: • pratīs izmantot funkcionālā treniņa vingrinājumus veselības nostiprināšanai un slimību profilaksei; • pratīs atšķirt funkcionālā treniņa veidus un to pielietojumu atkarībā no mērķa; • pratīs izvēlēties, demonstrēt un ieteikt vingrojumus, izmantojot pareizu vingrinājumu izpildes tehniku; • spēs novērtēt un pielietot dažādu inventāru un fizisko vingrinājumu veidus treniņa programmā; • spēs izskaidrot un motivēt sevi un klientu funkcionālā treniņa veidu pielietošanai ikdienā; • spēs izveidot treniņa programmu patstāvīgam darbam sporta zālē. | ||||||||
Kompetences: | Izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes, studējošie spēs izvērtēt funkcionālā treniņa veidus un vingrinājumu pareizu izpildes tehniku veselības un fiziskās sagatavotības uzlabošanai, kā arī izmantojot inventāru un vingrinājumu modifikācijas, spēs veikt treniņu vadoties pēc fiziskajām spējām un mērķa. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Tarnopoļska, R. 2008. Fitnesa filozofija un prakse. Rīga : Rīgas Stradiņa universitāte. | ||||||||
2 | Rubana, I.M. 2010. Trenera rokasgrāmata. Rīga : LTTC | ||||||||
3 | Delavjē, F. 2018. Muskulatūras attīstīšana. Spēka vingrinājumi anatomiskā skatījumā. Rīga : Zvaigzne ABC. | ||||||||
4 | Upmanis, R. 2005. Vingro ar prieku. Rīga : Jumava. | ||||||||
5 | Upmanis, R. 2006. Ejam vingrot! Rīga : Jumava. | ||||||||
6 | Aberberga – Augškalne L. 2002. Fizioloģija rehabilitologiem. Rīga : Nacionālais medicīnas pagāds. | ||||||||
7 | Hansens A., Sundbrejs K.J. 2014. Svarīgākās zāles – kustības. Rīga : Valters un Rapa. | ||||||||
8 | Kristofers M. Noriss „Skaistumam, vingrumam, veselībai”, Rīga:Avots, 1999, 120 lpp. | ||||||||
9 | Liebenson, C. 2014. Functional training handbook. China : Wolters Kluwer Health. | ||||||||
10 | Radcliffe, J. 2007. Functional Training for Athletes at All Levels: Workouts for Agility, Speed and Power. United Kingdom : Ulisses press. | ||||||||
11 | Krauksts, V. 2006. Fiziskā sagatavotība. Kā to iegūt? Rīga : Drukātava. | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Ivuškāns, A. 2016. Vingrinājumi muguras veselībai. Rīga : Zvaigze ABC. | ||||||||
2 | Jones, C. J.; Rose, D. J. 2014. Physical activity instruction of older adults Champaign, IL : Human Kinetics. Champaign, IL | ||||||||
3 | Krauksts, V. 2013. Treniņu process : teorija un prakse. Rīga : Drukātava. | ||||||||
4 | Stretching Anatomy Second Edition Authors: Arnold Nelson, Jouko Kokkonen Publisher: Human Kinetics, 2014 | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Baltā grāmata par sportu. [tiešsaiste]: Brisele, 2007. Pieejams: http://ec.europa.eu/sport/white-paper/doc/wp_on_sport_lv.pdf | ||||||||
2 | High Intensity Functional Training (HIFT): Definition and Research Implications for Improved Fitness. By:Feito, Y (Feito, Yuri) ; Heinrich. |