.
Bendžamina Blūma mācīšanās mērķu taksonomija
Page is available only in Latvian
Termina tulkojums
Bloom’s Taxonomy of Learning
Dažādu mācīšanās mērķu un prasmju klasifikācija, ko docētāji izvirza studējošajiem kognitīvajā, psihomotorajā un emocionālajā domēnā.
- Kognitīvais domēns saistīts ar zināšanu un intelektuālo spēju attīstību: faktu atcerēšanās, procedūru un konceptu atpazīšanu, analītisko domāšanu. Kognitīvajā domēnā tiek izdalīti šādi līmeņi: zināšanas, izpratne, lietošana, analīze, sintēze un novērtēšana (Bloom, 1956).
- Psihomotorais domēns saistīts ar spēju pielietot motorās prasmes, kas ietver fiziskas kustības, refleksus un koordināciju, lai attīstītu efektīvas, precīzas un operatīvas tehnikas. Psihomotorajā domēnā tiek izdalīti šādi līmeņi: gatavība, vadīta atbilde, tehnika, kompleksa reakcija, pielāgošana, radīšana (Simpson, 1972).
- Emocionālais domēns saistīts ar emocionālām reakcijām attiecībā uz savām attieksmēm, vērtībām un mācīšanās motivācijas novērtēšanu. Emocionālajā domēnā tiek izdalīti šādi līmeņi: pieņemšana, atsaukšanās, novērtēšana, organizēšana, raksturošana (Krathwohl, 1964).*
* Atsauces:
- Bloom, B. S.; Engelhart, M. D.; Furst, E. J.; Hill, W. H.; Krathwohl, D. R. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain.
- Krathwohl, D. R.; Bloom, B. S.; Masia, B. B. (1964). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook II: the affective domain.
- Lim, D. H., Yoon, S. W., & Park, S. (2009). Technologies for Learning and Transfer: Learning Frameworks and Technology Design for Career and Technical Education. In V. Wang (Ed.), Handbook of Research on E-Learning Applications for Career and Technical Education: Technologies for Vocational Training (pp. 84-99). IGI Global. http://doi:10.4018/978-1-60566-739-3.ch007
- Simpson E.J. (1972). The Classification of Educational Objectives in the Psychomotor Domain, Gryphon House, Washington DC.
Related terms
Pedagoģiskā termina kategorija