Skip to main content
Page is available only in Latvian
Studentiem
Uzņemšana

“Jau izvēloties bakalaura studijas, ļoti uzticējos Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) studiju kvalitātei un arī maģistrantūrā gribēju studēt šeit,” par savām studiju gaitām stāsta Līga Savicka (attēlā), RSU Rehabilitācijas fakultātes docētāja un audiologopēde Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Rehabilitācijas klīnikā.

liga_savicka05.jpg

“Meklējot piemērotu maģistra studiju programmu, gribēju paplašināt savas rehabilitācijas zināšanas. Es biju strādājusi arī rehabilitācijas nodaļā stacionārā un sapratu, ka man pietrūkst specifiskas klīniskās zināšanas, kā strādāt komandā, jo rehabilitācija ir komandas darbs. Kad biju nobriedusi maģistrantūrai, RSU tieši bija izveidota jauna maģistra studiju programma Rehabilitācija, kurā es iestājos.”

Jūs esat no pirmajiem rehabilitācijas maģistra programmas absolventiem 2017. gadā. Kuri ir spilgtākie brīži, ko atceraties no studijām?

Tā kā bijām pirmā grupa, kas studē šajā programmā, mums ļoti daudz prasīja atgriezenisko saiti.

Redzēju, ka mūsu – studentu – viedoklis rūp un izmaiņas tiešām tiek ieviestas.

Bija jaukas un vērtīgas diskusijas ar docētājiem un programmas vadītāju asoc. profesori Signi Tomsoni – sajutām, ka visi bija ieinteresēti studiju kvalitātē. Docētāji bija ļoti profesionāli un atsaucīgi.

Vēl varu minēt kursabiedrus – bijām saliedēts kurss, kas atbalstīja cits citu. Maģistra studiju biedri nu jau ir draugi un vienlaikus arī kolēģi. Bijām tik labi sastrādājušies studiju laikā, ka vairākus projektus realizējām jau pēc absolvēšanas. Mūsu kursā bija visdažādākie rehabilitācijas speciālisti – fizioterapeiti, ergoterapeiti, audiologopēdi. Studiju darbos tas palīdzēja formulēt kopīgo viedokli, iegūt citu speciālistu perspektīvu un strādāt grupā.

Bet galvenais ir zināšanas – studiju laikā es ieguvu visu, ko biju sagaidījusi un pat vēl vairāk.

Šī pamatā ir akadēmiskā programma ar uzsvaru uz zinātniskās literatūras kvalitatīvu patērēšanu, prasmi analizēt informāciju, mācēt zinātniski pamatot visas darbības, ko veicam pacientam.

Mūsdienās pacienti kļūst arvien zinošāki, tāpēc ir jāmāk atbildēt uz visiem viņu jautājumiem, kā arī atrast kopīgu valodu ar citiem rehabilitācijas kolēģiem.

Apguvām rehabilitācijas programmu sagatavošanu – tā ir prasme apkopot visu pasākumu kompleksu, kas tiek piedāvāts pacientam, piemēram, rehabilitācijas programma insulta pacientiem. Šīs bija ļoti praktiskas, noderīgas zināšanas un prasmes, kas man noder darbā Rehabilitācijas klīnikā.

Nesen atgriezos no Bufalo Universitātes ASV, kur studēju pavasara semestrī. Diskutējām ar ārvalstu rehabilitācijas speciālistiem, un viņi atzina, ka līdz šim nav satikuši runas terapeitu, kas tik labi pārzina arī darba organizāciju rehabilitācijas programmu līmenī.

liga_savicka01-griezta.jpgEiropas Fizikālās un rehabilitācijas medicīnas kongresā 2016. gadā. Foto no privātā arhīva

Salīdzinot ar līdzīgām ārvalstīs piedāvātajām studiju programmām, varu teikt, ka mūsu studijas ir ļoti kvalitatīvas.

Šīs programmas liels pluss, ka tā iemācīja skatīties plašāk par savu lauciņu un atrast saskarsmes punktus ar citām jomām.

Kopumā studiju programma bija ļoti labi organizēta un jau pirmajā gadā mums bija ārvalstu docētāji no Zviedrijas un Lielbritānijas.

Kas bija lielākie izaicinājumi studiju laikā?

Tie galvenokārt bija saistīti ar to, ka bijām pirmā grupa šajā studiju programmā. Mums prasīja atgriezenisko saiti par studiju kursu saturu, apjomu, sadarbību ar docētājiem. Ja bija kādas aizķeršanās, tās uzreiz varējām izdiskutēt un atrisināt.

Es nevaru teikt, ka studijas bija vieglas, bet nevaru arī teikt, ka bija nepārvarami grūtas. Lielākā daļa no studiju darbiem bija apjomīgi, piemēram, studiju kursā Efektīvas medicīniskās rehabilitācijas programma. Bet tā kā man bija lieliski kolēģi, tad izveidojām sapņu komandu un darbu rakstījām ar prieku.

Par ko rakstījāt maģistra darbu?

Darba tēma bija par raitas automatizētas vārdu nosaukšanas testu bērniem, kas bija kā viens no secīgiem darbiem, kas ir par šo tēmu veikti. Turpināju testa adaptāciju konkrētam vecumposmam. Arī pēc manis kolēģe turpināja šo darbu, un nu šī testa adaptācija ir veikta līdz galam un testu var izmantot klīniskajā praksē.

liga_savicka02-griezta.jpgLīga Savicka (trešā no kreisās) RSU izlaidumā

Kam ieteiktu studēt šajā studiju programmu?

Mērķtiecīgiem cilvēkiem, jo studijas prasa izturību un apņēmību. Speciālistiem, kuri ir pārliecināti un zina, kāda ir viņu profesionālā identitāte.

Darbs grupā prasa spēju pamatot un aizstāvēt savu viedokli, un šajā programmā iegūtās zināšanas to palīdz darīt. Tāpat arī rehabilitācijas speciālistiem, kuri caur akadēmisko virzienu vēlas gūt papildu zināšanas, lai tās var izmantot klīniskajā darbā ar pacientiem.