Pārlekt uz galveno saturu
Darbiniekiem

Bez darbiniekiem nebūtu ne augstskolas izaugsmes, ne reputācijas, ne visa tā, kas ir padarīts un vēl ir jāsasniedz. Tāpēc Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) lepojas un ir pateicīga darbiniekiem par saņemto vērtējumu pētījumu kompānijas Kantar veiktajā aptaujā par darbinieku apmierinātību ar darbu.

Aptaujas rezultāti liecina, ka kopējais darbinieku piesaistības rādītājs, kas atspoguļo darbinieku apmierinātību, lojalitāti, noturību, iesaistīšanos un motivāciju, pēdējo divu gadu laikā ir palielinājies, sasniedzot vēsturiski augstāko šā rādītāja mērījumu kopš 2013. gada.

piesaistiba_defin.jpg

Tas pārsniedz vidējo darbinieku piesaistības rādītāja līmeni Latvijā un liecina par labu un stabilu darba vidi organizācijā, kopumā sekmīgu un pareizu attīstības virzienu.

Pieaugusi RSU darbinieku atsaucība

Aptaujā šogad piedalījās 921 darbinieks jeb 51 % no visiem RSU strādājošajiem, kas ir par pieciem procentiem vairāk nekā iepriekšējā darbinieku apmierinātības aptaujā 2019. gadā.

Aptaujas mērķis, kā ierasts, ir identificēt organizācijas kā darba devēja stiprās un pilnveidojamās puses darbinieku piesaistības jomā un noteikt piesaistības līmeni atbilstoši Kantar grupai piederošai, starptautiski aprobētai un praksē plaši lietotai metodei TRI*M™ Darbinieku piesaistība (TRI*M Employee Commitment). Šogad pētījumu kompānija papildus pētīja jautājumus, kas saistīti ar attālināto darbu, emocionālo labsajūtu un darbinieku dažādību.

Vienmēr ir vieta izaugsmei un attīstībai

Aptaujā uzzinājām, ka liela daļa pilnveidojamo jomu bija aktuālas arī iepriekš. Lai noturētu augsto darbinieku piesaistību, jāturpina strādāt ar RSU pilnveidojamām pusēm, kas identificētas aptaujā un ir saistītas ar

  • darba procesu efektivitāti,
  • darbinieku karjeras veidošanu RSU,
  • kopējo sajūtu, ka darbinieki ir novērtēti,
  • vadītprasmju pilnveidi,
  • jautājumiem par atalgojumu.

atbildetibas_raditajs.jpg

RSU darbinieku lepnums par savu darbavietu

Arī RSU stiprās puses pēc darbinieku vērtējuma ir palikušas nemainīgas un ir saistītas ar organizācijas kopējo tēlu, darbību un to, ka darbinieki

  • izjūt lepnumu par RSU un tās konkurētspēju (es lepojos ar RSU; RSU ir labākā savā nozarē),
  • novērtē RSU kā progresīvu organizāciju (RSU ir darba vieta ar jaunām darba metodēm un progresīvu domāšanu).

Pētījumu kompānija Kantar ir veikusi arī aptaujas datu salīdzināšanu ar RSU reputācijas indeksu, kas parāda, cik lielā mērā RSU atbilst Latvijas iedzīvotāju priekšstatam par to, kādai būtu jābūt augstākās izglītības iestādei dažādos reputāciju veidojošajos aspektos. Dati rāda, ka pašlaik reputācijas indekss ir ievērojami augstāks nekā darbinieku piesaistības rādītājs. Tāpat kā Latvijas iedzīvotāju vidū, tā arī RSU darbinieku vidū RSU tēls un reputācija ir augstu novērtēti. RSU konkurētspēja un darbinieku lepnums par RSU ir uzskatāmi par universitātes stipro pusi. Dati liecina, ka RSU reputācijas indekss no 2017. līdz 2022. gadam ir audzis, un RSU joprojām ir reputācijas līdere starp visām Latvijas augstskolām.

Visam pamatā – vienlīdzīga attieksme

Aptaujā bija iekļauti jautājumi arī par attālināto darbu, emocionālo labsajūtu un darbinieku dažādību. Absolūtais vairākums darbinieku (93–99 %) norāda, ka RSU tiek ievērota vai drīzāk tiek ievērota vienlīdzīga attieksme pret darbiniekiem gan kopumā, gan izskatot un saņemot amata paaugstinājumu, atalgojuma noteikšanas jautājumos, kā arī savstarpējās attiecībās starp kolēģiem – neatkarīgi no darbinieku vecuma, nacionalitātes, seksuālās orientācijas un dzimuma.

Pandēmijas un attālinātā darba radītās pārmaiņas

No tiem RSU darbiniekiem, kuri savus darba pienākumus var veikt gan klātienē, gan attālināti, pēdējā pusgada laikā puse no visiem darbiniekiem (50 %) tos ir veikuši attālināti (mājās vai citur), 36 % ir strādājuši hibrīda režīmā un darba pienākumus veikuši vienādi gan attālināti, gan klātienē, un tikai 14 % darbinieku darba pienākumus pamatā veikuši klātienē – birojā RSU vai objektā.

Pēc ierobežojumu atcelšanas vairāk nekā puse darbinieku (54 %) grib saglabāt hibrīda darba režīmu un klātienē labprāt strādātu vienu līdz četras darba dienas. Tikmēr ceturtā daļa (25 %) kā optimālāko izvēlētos darbu pamatā attālināti un klātienē tikai izņēmuma gadījumos, savukārt piektā daļa (21 %) vēlētos atgriezties pirms pandēmijas darba režīmā un pamatā vislabprātāk strādātu tikai klātienē ar izņēmuma gadījumiem attālināti.

Gandrīz puse darbinieku (45 %) atzīmējuši, ka viņu fiziskā un emocionālā pašsajūta pēdējā pusgada laikā ir palikusi nemainīga. Tikmēr 37 % darbinieku norāda, ka viņu emocionālā un fiziskā pašsajūta pandēmijas ietekmē ir pasliktinājusies (8 % – izteikti pasliktinājusies; 29 % – nedaudz pasliktinājusies), bet gandrīz piektā daļa (18 %) norāda, ka tā ir uzlabojusies (13 % – nedaudz uzlabojusies; 5 % – izteikti uzlabojusies).

Darbiniekiem ir svarīgs RSU sniegtais atbalsts

Domājot par RSU kā darba devēja sniegto atbalstu pēdējā pusgada laikā, vairākums darbinieku (91 %) atzinīgi novērtē RSU sniegto atbalstu efektīvai darba veikšanai – 18 % to vērtē kā lielisku, 38 % – kā ļoti labu, 35 % – kā labu. Kritiskāki savā vērtējumā ir 10 % darbinieku, kas RSU sniegto atbalstu efektīvai darba veikšanai vērtē kā vidēju vai sliktu.

Lielākā daļa darbinieku (71 %) atzinīgi novērtē RSU nodrošināto atbalstu emocionālajai un fiziskajai labsajūtai: 10 % – kā lielisku, 26 % – kā ļoti labu, 35 % – kā labu. Tomēr gandrīz trešā daļa (29 %) darbinieku nav apmierināti ar RSU sniegto atbalstu emocionālajai un fiziskajai veselībai un vērtē to kā vidēju vai pat sliktu.

Domājot par nepieciešamo atbalstu efektīvākai darba veikšanai, deviņi procenti darbinieku visvairāk no darba devēja puses novērtētu finansiālo atbalstu vai atalgojuma palielināšanu. Daļa darbinieku (pieci procenti) novērtētu arī tehnisko atbalstu, piemēram, datoru, monitoru, aparatūru, interneta pieslēgumu utt.

RSU allaž rūpējas par darbinieku labbūtību

“Darbinieku apmierinātības aptaujas secinājumi ir nozīmīgs rādītājs tam, vai mūsu kopīgā darba rezultāti, par ko liecina augstā universitātes reputācija, atbilst arī mūsu sajūtām. Mēs esam tie, kuri ikdienā dara šo milzīgo darbu, lai īstenotu kopīgi nospraustos mērķus,” uzsver RSU rektors prof. Aigars Pētersons.

"Aptauja palīdz uzklausīt citam citu un atklāj jomas, kuras ir jāturpina attīstīt un pilnveidot. Mēs nemitīgi risinām ar darbinieku labbūtību saistītos jautājumus, taču pēdējie gadi pandēmijas dēļ bijuši īpaši izaicinoši. Turklāt priekšā ir jauni izaicinājumi, ko rada ekonomiskā krīze, tāpēc lielu uzmanību pievērsīsim darbinieku atalgojuma un sociālās palīdzības jautājumiem."

RSU – tie esam mēs visi kopā, tāpēc gribam sadzirdēt ikvienu

RSU Personāla departamenta direktore Dace Jasmane izsaka pateicību visiem darbiniekiem, kuri piedalījās aptaujā, īpaši uzslavējot Dokumentu pārvaldības un arhīva daļas kolēģus, kuri pirmie un 100 % visi aizpildīja aptauju. Pateicībā par atsaucību viņi saņēma balvu un atzinīgus vārdus no rektora.

Detalizētās Kantar sagatavotās darbinieku apmierinātības aptaujas rezultātu atskaites ir nodotas RSU struktūrvienību vadītājiem, kuri aicināti aptaujas rezultātus pārrunāt ar savu komandu un pievērst uzmanību savas struktūrvienības stiprajām un vājajām pusēm, kā arī sniegt priekšlikumus aktivitātēm turpmākajam darbam, lai uzlabotu gan savas komandas, gan RSU kopējos darbinieku piesaistības rādītājus.

Aicinām visus RSU darbiniekus aktīvi iesaistīties arī nākamajā aptaujā par apmierinātību ar darbu! Svarīga ir ikviena aizpildītā aptauja, lai apkopotie rezultāti būtu objektīvi, attiecināmi uz visu RSU kopumā un atspoguļotu redzējumu par virzieniem, kuros jāstrādā, lai RSU kļūtu vēl pievilcīgāka organizācija un darba devējs, kas spēj piesaistīt motivētus, lojālus, enerģiskus, iedvesmotus un kompetentus darbiniekus.

Videoieraksts: 2022. gada 15. jūnija Kantar prezentācija RSU darbiniekiem par darbinieku apmierinātības aptaujas rezultātiem*

*Pieejams tikai RSU darbiniekiem