Ārstnieciskā pedagoģija: Montesori metode (REK_003)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Iepazīstināt ar Montesori pedagoģijas kā alternatīvas pedagoģijas mērķiem un uzdevumiem, to izmantošanu audiologopēda praksē.
Priekšzināšanas
Pedagoģija, speciālā pedagoģija, psiholoģija.
Rezultāti
•Studiju kursa apguves rezultātā students spēj parādīt nepieciešamās pamata un specializētās zināšanas un demonstrēt izpratni par Montesori pedagoģiju, kā alternatīvu pedagoģijas metodi un izprot tās pamatprincipus, spēj izvērtēt šīs metodikas izmantošanas iespējas dažādos vecumposmos.
•Spēj kritiski izvērtēt uzdevuma integrēšanas nepieciešamību, radoši pielietot praktiskās darba pieejas, Montesori metodes apgūtos vingrinājumus, kā arī izprot pedagoģisko organizāciju, darba vides pamatprincipus.
•Strādājot rehabilitācija nozarē, spēj parādīt savu kompetenci, specializētas zināšanas Montesori metodes paņēmienu izmantošanā bērniem ar funkcionāliem ierobežojumiem, mentālu retardāciju un demences pacientiem.
•Izprot Montesori pedagoģijas daudzpusīgos aspektus, izmantošanas iespējas audiologopēda darbā, pieņemot patstāvīgus lēmumus un demonstrējot radošus risinājumus, metodes izmantošanas kontekstā.
• Spēj Montesori kursa laikā apgūto teorētisko materiālu, praktiskās iemaņas pratīgi integrēt savā profesionālajā darbībā, respektējot katra cilvēka vajadzības.
• Mācēs izvēlēties un izmantot katram klīniskam gadījumam atbilstošu vingrinājumu kompleksus, respektējot indivīda individuālo funkcionēšanas līmeni.
Spēj parādīt audiologopēda profesijai nepieciešamās kompetences, specializētas zināšanas Montesori pedagoģijas metodē un prot uzdevumus izmantot bērniem un/vai bērniem ar funkciju specifiskiem runas un valodas ierobežojumiem un demences pacientiem, terapijas sesijās, nodarbībās.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 8 | Bakalaurs | Obligāts | Kristīne Riemere |