Attīstības psiholoģija bērniem ar funkciju traucējumiem (REK_261)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas un veidot izpratni par kognitīvo, sociālo un emocionālo attīstību un traucējumiem šajās attīstības sfērās no bērna dzimšanas līdz pusaudžu vecumam mūsdienu attīstības psiholoģijas teoriju kontekstā, kā arī par specifiskiem traucējumiem un to raksturojumu dažādos attīstības posmos.
Priekšzināšanas
Studiju kurss: Psiholoģijas pamati profesionālajā darbībā.
Rezultāti
Studenti iegūs zināšanas par vadošajām attīstības psiholoģijas teorijām; faktoriem, kas ietekmē attīstību; attīstības izpētes metodēm; bērna kognitīvo, sociālo un emocionālo attīstību no dzimšanas līdz pusaudžu vecumposmam, kā arī par specifiskiem traucējumiem un to raksturojumu dažādos attīstības posmos.
Studenti, audiologopēda kompetences ietvaros, pratīs novērot kognitīvo, sociālo un emocionālo attīstību bērniem dažādos vecumposmos, veikt un analizēt novērojums, balsoties uz attīstības psiholoģijas teorētiskajām atziņām, salīdzināt kognitīvo, sociālo un emocionālo attīstību bērniem ar normālu psihiskās attīstības līmeni un bērniem ar specifiskiem traucējumiem, novērtēt bērnu ar specifiskiem traucējumiem attīstības iespējamo perspektīvu. Studenti pratīs atrast un analizēt pieejamos jaunākos zinātniskos pētījumus šajā jomā, lai to atziņas integrētu savā praktiskā darbā.
Apgūstot kursu, studenti, savas kompetences robežās, spēs izvērtēt kognitīvo, sociālo un emocionālo attīstību un prognozēt tās iespējamo dinamiku bērniem ar normālu attīstības līmeni un bērniem ar specifiskiem traucējumiem attīstības posmā no dzimšanas līdz pusaudžu vecumam.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 3 | Bakalaurs | Obligāts | Solvita Umbraško, Zanda Šneidere |