Audioloģija un psihoakustika (REK_266)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Apgūt vispusīgas zināšanas par dzirdes funkciju, tās attīstību bērnu vecuma periodā. Apgūt zināšanas par cilvēka skaņu uztveri, saikni starp skaņas fizikālajām īpašībām un tās radītajām sajūtām.
Priekšzināšanas
Fizikā un bioloģijā skolas līmenī, anatomijā un fizioloģijā RSU līmenī.
Rezultāti
Tiek iegūtas zināšanas par dzirdi, tās funkciju, traucējumu veidiem, pakāpēm. Analizēt un apgūt dzirdes diagnostiskās metodes. Apgūt dzirdes traucējumu koriģēšanas iespējas ar atbilstošām dzirdes tehniskajām palīgiekārtām. Analizēt atbilstošās pedagoģiskās metodes. Tiek iegūtas zināšanas par cilvēka skaņu uztveri, sajūtām un dzirdes lauka robežām. Izpratīs asihoakustiskās novērtēšanas metodes. Apgūt dzirdes diagnostiskās metodes.
Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs noteikt un analizēt dzirdes traucējumu veidus, dzirdes traucējumu pakāpes, dzirdes diagnostisko izmeklēšanas metožu interpretācija un analīze, spēs izvēlēties dzirdes tehnisko iekārtu, atbilstoši dzirdes traucējumam un tā pakāpei. Atbilstošu pedagoģisko metožu un taktikas pielietošana; analizēt un izvērtēt audiometrijas datu rezultātus, izskaidrot to ietekmi uz bērna dzirdes un valodas attīstību, izteikt prognozes.
Izvērtēt un analizēt dzirdes rezultātus, tehnoloģiju efektivitāti, izvērtēt un analizēt pacienta progresu, noteikt terapeitisko taktiku. Izvērtēt iegūtos dzirdes izmeklējumu rezultātus. Prasmes noteikt dzirdes lauku, dzirdes sajūtu slieksni, attiecinot uz frekvenču un intensitātes skalu. Audiometrijas rezultātu interpretācija un analīze.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Sandra Kušķe |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 6 | Bakalaurs | Obligāts | Sandra Kušķe |