Cilvēka funkcionēšanas bio-medicīniskie aspekti (REK_151)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Iegūt vispārēju sistematizētu priekštatu par cilvēka ķermeņa uzbūvi un funkcijām, regulācijas mehānismiem, galvenajiem patoloģiskajiem procesiem, biežāko traucējumu etioloģiju un patoģenēzi. Sniegt zināšanas par veselības veicināšanu, saslimšanu profilaksi un prasmi pielietot šīs zināšanas problēmu risināšanā savas specialitātes ietvaros.
Priekšzināšanas
Bioloģija, atbilstoši vidusskolas mācību programmai.
Rezultāti
Apraksta normālu uzbūvi un galvenās funkcijas sekojošām sistēmām – mioeskeletālā, sirds un asinsvadu, elpošanas, nervu, endokrīnā, gremošanas, reproduktīvā, urīna izvadsistēma. Skaidro šo sistēmu biežākos traucējumus. Skaidro tādus patoloģiskus procesus, kā iekaisums, hipoksija, audzēji, stress, drudzis, sāpes. Apraksta veselības veicināšanas un profilakses pasākumus biežāko saslimšanu gadījumos.
Izvēlas un lieto veselības veicināšanas un profilakses pasākumus saviem klientiem sociālā darbinieka kompetences robežās. Lieto izpratni par cilvēka organisma uzbūvi, funkcijām un to traucējumiem profesionālo uzdevumu risināšanā un lēmumu pieņemšanā, sociālā darbinieka kompetences ietvaros.
Analizē optimālai cilvēka funkcionēšanai nepieciešamās organisma struktūras / funkcijas un to traucējumus, kontekstā ar nespēju sociālā darbinieka klientiem.
Konsultējot klientus veido rekomendācijas par veselības veicināšanu un profilaksi sociālā darbinieka kompetences robežās.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sociālais darbs, SD | 1 | Bakalaurs | Obligāts | Svetlana Žukova, Helga Paga, Anna Stašulāne |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Sociālais darbs, SDN | 2 | Bakalaurs | Obligāts |