Digitālo tehnoloģiju pielietojums psiholoģijā (VPUPK_272)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Pilnveidot un sekmēt zināšanu apguvi par digitālo tehnoloģiju, informācijtehnoloģiju un digitālo telekomunikāciju tehnoloģiju pielietojumu psiholoģijā, to iespējām, ierobežojumiem un specifiku. Attīstīt prasmi pielietot digitālās tehnoloģijas, informācijtehnoloģijas un digitālās telekomunikāciju tehnoloģijas psiholoģiskās palīdzības sniegšanā un konsultēšanā. Kritiski izvērtēt esošās attālinātās psiholoģiskās intervences, apkopot metodes izvēlētās problēmas risināšanai konkrētajā mērķa grupā, kā arī izvēlēties piemērotākās psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes.
Priekšzināšanas
Bakalaura līmeņa zināšanas veselības psiholoģijā, klīniskajā psiholoģijā, attīstības psiholoģijā, psihometrikā, psiholoģiskajā konsultēšanā. Maģistra līmeņa zināšanas par veselības uztveri un uzvedību.
Rezultāti
Studējošie pārzina digitālo tehnoloģiju, informācijtehnoloģiju un digitālo telekomunikāciju tehnoloģiju pielietojumu psiholoģijā, to iespējas, ierobežojumus un specifiku.
Studējošie definē intervences būtību un galvenos digitālās intervences iespējamos veidus psiholoģijā, pārzina digitālo intervenču un attālinātās konsultēšanas iespējas un ierobežojumus.
Studējošie prot pielietot digitālās tehnoloģijas, informācijtehnoloģijas un digitālās telekomunikāciju tehnoloģijas psiholoģiskās palīdzības sniegšanā un konsultēšanā.
Studējošie spēj izveidot psiholoģiskās palīdzības plānu, integrējot tajā digitālās tehnoloģijas, digitālās intervences; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot esošās digitālo tehnoloģiju pielietojuma un intervenču iespējas psiholoģijas jomā, definē efektivitātes kritērijus un priekšnosacījumus; izvēlas piemērotākās psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes.
Studējošie kritiski izvērtē esošās attālinātās psiholoģiskās intervences, apkopo metodes, izvēlētās problēmas risināšanai konkrētajā mērķa grupā, kā arī izvēlas piemērotākās psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes.
Studējošie izvērtē digitālās iespējas psiholoģijā un intervences, balstoties uz apgūtajiem kritērijiem; izstrādā metodoloģiju izvēlētās problēmas risināšanai konkrētajā mērķa grupā/klientam, balstoties uz diferencētām mērķa grupas vajadzībām; kritiski izvērtē digitālo tehnoloģiju pielietojuma iespējas un intervences psiholoģijā, argumentēti diskutē par tās stiprajām pusēm un potenciāliem riskiem, piedāvā risinājumus identificēto risku mazināšanai; lieto tehnoloģijas sniedzot psiholoģisko palīdzību.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Mākslas terapija, RFMT | 3 | Maģistrs | Obligāts | Zane Gulbe |