Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā (VPUPK_042)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Attīstīt prasmi izvēlēties un lietot atbilstošus izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentus mākslu terapijā, veidot izpratni par mākslas terapijas rezultātu novērtēšanas kritērijiem. Attīstīt zināšanas, prasmes un kompetences par mākslu terapijas procesa pamatprincipiem, radošo un terapeitisko procesu veidojošiem faktoriem un intervencēm.
Priekšzināšanas
Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati. Specializācija I. Medicīniskā rehabilitācija un komandas darbs. Psihiatrija un psihofarmakoloģija. Individuālā konsultēšana un psihodinamika.
Rezultāti
Studiju kursa apguves rezultātā studenti nosauc un raksturo izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentus mākslu terapijā; apraksta mākslas terapijas rezultātu novērtējuma kritēriju izvirzīšanas pamatprincipus un mākslu terapijas procesa priekšnoteikumus; salīdzina mākslas terapijas sesijas sadaļas; nosauc un raksturo mākslu terapijas darba posmus un faktorus.
Analizē teorētiskus gadījumus, izvēloties piemērotus mākslas terapijas izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentus, atbilstoši klientu/pacientu vecumposmam un darba videi, ņemot vērā iespējamos riskus; nosaka klientu/pacientu grūtības, izvirza klientu/pacientu izvērtēšanas kritērijus un mērķus, izmantojot SFK, SSK un medicīniskās tehnoloģijas; mācību procesā modelētās situācijās atšķir, analizē un salīdzina mākslu terapijas darba posmus un tajos izmantotās intervences; analizē un apkopo novērotos mākslu terapijas faktorus.
Teorētiskās gadījumu analīzēs izvēlas situācijai un darba vides specifikai atbilstošus izvērtēšanas un novērtēšanas instrumentus un izvirza atbilstošus mākslas terapijas mērķus; plāno sesijas struktūru un saturu, atbilstoši mākslu terapijas medicīniskajām tehnoloģijām.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Mākslas terapija, RFMT | 2 | Maģistrs | Obligāts | Ilze Plūme |