Klīniskā prakse: komunikācijas un valodas/ runas traucējumi bērniem (REK_206)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Iegūt un pilnveidot praktiskās iemaņas darbā ar bērniem, kuriem ir dažādas etioloģijas (dzirdes, sejas žokļu deformācijas, attīstības, funkcionāli u.c.) komunikācijas un valodas/ runas traucējumi.
Priekšzināšanas
Komunikācijas un valodas attīstība, agrīna attīstības novērtēšana. Dažādas izcelsmes runas skaņu traucējumi, kursa darbs. Valodas traucējumi bērniem. Zīmju valoda.
Rezultāti
• Uzskaitīs dažādas etioloģijas komunikācijas un valodas/ runas traucējumus bērniem;
• klasificēs komunikācijas un valodas/ runas traucējumu veidus bērniem;
• aprakstīs traucējumu izzināšanas veidus;
• uzskaitīs iespējamos terapijas veidus, komunikācijas un runas/ valodas traucējumu gadījumos.
• Demonstrēs komunikācijas un valodas/runas, balss novērtēšanu bērniem;
• Veiks traucējuma analīzi;
• Plānos nepieciešamo komunikācijas, valoda/runas, balss terapiju;
• Veiks plānotās terapijas realizēšanu;
• Konsultēs par komunikācijas, valodas/runas, balss profilaksi, attīstīšanas un rehabilitācijas iespējām.
• Sistematizēs iegūtos anamnēzes, novērtēšanas datus par dažādas etioloģijas komunikācijas, valodas/ runas traucējumiem bērniem;
• Interpretēs iegūtos anamnēzes un novērtēšanas datus, plānos un veiks nepieciešamo terapiju savas kompetences robežās.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Ilze Blūmentāle |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 6 | Bakalaurs | Obligāts | Ilze Blūmentāle |