Kvalifikācijas eksāmens (VPUPK_267)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Pārbaudīt maģistrantu kompetences un prasmes profesijā un maģistrantu spēju novērtēt savu kompetenču un prasmju attīstības procesu studiju laikā, kā arī savas profesionālās attīstības plānu.
Priekšzināšanas
Novērojuma prakse, Profesionālās izaugsmes grupa, Individuālās un grupu konsultēšanas pamatprincipi, Personības un attīstības psiholoģija, Mākslu terapijas vēsture, teorijas, Izvērtēšanas un MT procesa pamatprincipi, Mākslu terapija dažādām pacientu grupām, Mākslu terapija psihiatrijā un rehabilitācijā praksē, visi obligātie veselības aprūpes, medicīniskās rehabilitācijas un psihiatrijas studiju kursi.
Rezultāti
Atbilstoši gadījuma aprakstam veic mākslu terapijas metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, pamato teorētiskās pieejas izvēli darbam ar pacientu grupām, kritiski analizē mākslu terapijas procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar pacientu grupām.
Atbilstoši gadījuma aprakstam izvērtē pacientu/-us savas mākslu terapijas specializācijas kontekstā, izvēlas atbilstošu teorētisko pieeju darbam ar attiecīgo pacientu grupu. Izveido mākslu terapijas plānu konkrētam pacientam/ grupai, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Izvēlas un lieto atbilstošas mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un novērtē mākslu terapijas procesu un rezultātu.
Pielieto mākslu terapijas metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar pacientu grupas specifiku un mākslu terapijas mērķi. Organizē un vada mākslu terapijas procesu simulācijas spēles veidā. Analizē mākslu terapijas procesa dinamiku un interpretē rezultātus. Veicot mācību sesiju, ievēro profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus. Mācību sesijas laikā un, analizējot mācību sesiju, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Veic pašrefleksiju.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Mākslas terapija, RFMT | 5 | Maģistrs | Obligāts | Inese Paiča, Anda Upmale-Puķīte |