Kvantitatīvo un kvalitatīvo pētījumu metodoloģija (VPUPK_271)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Padziļināt maģistrantu izpratni par pētniecību, pilnveidot viņu prasmi izveidot mūsdienu pētniecības principiem atbilstošu patstāvīga pētījuma projektu, demonstrējot spēju identificēt pētījuma problēmu vai tēmu, atbilstoši sabiedrībai nozīmīgām problēmām noteiktā psiholoģijas apakšnozarē, izplānot pētījuma norisi, izlasi un pētījuma metodes, izvirzīt pētījuma jautājumus vai hipotēzes, pamatojoties uz atbilstošiem literatūras avotiem, noformēt un prezentēt šo projektu.
Priekšzināšanas
Bakalaura līmeņa pieredze pētniecībā.
Rezultāti
Studējošie apraksta, analizē, salīdzina un skaidro kvantitatīva un kvalitatīva pētījuma dizainus, raksturo zinātniskā stipruma kritērijus; lieto pētniecības terminoloģiju; apraksta pētījuma projekta saturu un struktūru, proti, identificēto pētāmo problēmu vai pētījuma vispārējo tēmu, izvirzīto pētījuma jautājumu vai hipotēzi, izplānoto pētījuma norisi (procedūru), noteikto pētījuma izlasi un pētījumā izmantojamās metodes, kā arī analizē informāciju pēc kvalitatīvās pētniecības principiem.
Studējošie pielieto zināšanas, lai identificētu sabiedrībā aktuālas un būtiskas problēmas, kas būtu atbilstošas psiholoģijas zinātnes pētniecībai, un izvēlētos pētāmo problēmu vai pētījuma tēmu, izvirzītu pētījuma hipotēzes vai pētījuma jautājumus, atlasītu un kritiski izvērtētu atbilstošus informācijas avotus darba teorētiskā pamatojuma izveidei un metodoloģijas pamatojumam; izskaidro atšķirības starp kvantitatīvo un kvalitatīvo pētījumu, kā arī novērtē to stiprās puses un ierobežojumus; veido sava pētījuma projektu; piemēro zinātniskā pētījuma ētikas prasības savā projektā; prezentē un aizstāv pētījuma projektu. Prasmes prezentēt teorētiskā materiāla sintēzes un analīzes rezultātus un datu vākšanas un analīzes prasmes kvalitatīvajā pētniecībā.
Studējošie veido sava potenciālā pētījuma projektu, demonstrējot spēju identificēt pētāmo problēmu vai pētījuma vispārējo tēmu, izmantojot zināšanas un prasmes saistībā ar psiholoģijas pētniecības pamatprincipiem un atbilstoši sabiedrībai nozīmīgām problēmām noteiktā psiholoģijas apakšnozarē, izplānot pētījuma norisi, izlasi un pētījuma metodes, izvirzīt pētījuma jautājumus vai hipotēzes, veidot literatūras apskatu, izvēlēties piemērotas pētījuma metodes, izvērtēt pētījuma projekta ierobežojumus un ievērot ētiskos principus.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Veselības psiholoģija, VPM | 1 | Maģistrs | Obligāts | Kristīne Mārtinsone, Sanita Šuriņa, Anita Pipere, Bettina Wollesen | |
Veselības psiholoģija, VPMp | 1 | Maģistrs | Obligāts | Kristīne Mārtinsone, Sanita Šuriņa, Anita Pipere, Bettina Wollesen |