Novērtēšanas metodoloģija ergoterapijā (REK_289)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Attīstīt studentos pamatprasmes izvēlēties informācijas iegūšanas metodi ergoterapijas praksē, kā arī spēju pamatot informācijas iegūšanas metodes/mērījuma izvēli ergoterapijas procesā un veikt pacienta/klienta novērtēšanu, izmantojot šādus mērījumus: Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apatauja, Bartela indekss, Gribas aptauja; izmantot klīnisko domāšanu ergoterapijas procesā.
Priekšzināšanas
Nepieciešamas priekšzināšanas par cilvēku un viņa darbības jomām, apkārtējo vidi, par sabiedrības attīstību un veselību, par SFK struktūru un pamatterminiem.
Rezultāti
Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students iegūst pamatzināšanas par novērtēšanas procesu ergoterapijā, par mērījumiem (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa) un to piemērotības noteikšanu, par novērošanu un intervēšanu ergoterapijā, par uz pierādījumiem pamatotu praksi ergoterapijā.
Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā students pratīs veikt novērošanu un intervēšanu, kā arī apgūs iemaņas lietot mērījumus (Kanādas nodarbes veikšanas mērījums, Aktivitāšu apataujas lapa, Bartela indekss, Gribas aptaujas lapa), kā arī paaugstinās iemaņas pierādījumu meklēšanā par klīniskiem jautājumiem dažādos informācijas avotos, pratīs pielietot klīniskās domāšanas prasmes novērtēšanas procesā un veidot terapeitiskas attiecības.
Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs praktiski izmantot iegūtās pamatzināšanas un pamatprasmes:
veicot intervēšanu un novērošanu ergoterapijā;
novērtēt personas nodarbju veikšanu, izmantojot Kanādas nodarbes veikšanas mērījumu;
analizēt paveikto, atbilstoši novērtēšanas procesa soļiem un pieņemt lēmumus ergoterapijas laikā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Ergoterapija, RFE | 1 | Bakalaurs | Obligāts | Zoja Osipova, Krista Zalcmane, Madara Blumberga, Anda Beķere, Ieva Jēkabsone |