Personas un vides mijiedarbība nodarbes veicināšanai (REK_283)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Gūt zināšanas par invaliditātes jēdzienu un tā attīstību, invaliditātes veidiem un atbalsta pasākumiem invaliditātes seku mazināšanā, veicināt studentu personīgo izpratni un attieksmi pret cilvēkiem ar ierobežotām funkcionālajām spējām.
Priekšzināšanas
Medicīnas ētika, vispārējās cilvēktiesības.
Rezultāti
Studiju kursa apguves rezultātā students spēs:
• izskaidrot, kā mainījusies sabiedrības attieksme pret invaliditāti no senatnes līdz mūsdienām;
• izskaidrot invaliditātes jēdziena attīstību, izmantojot medicīnisko un sociālo modeli;
• nosaukt invaliditātes veidus un raksturot biežākās invaliditātes izraisītās barjeras;
• raksturot vidi un to, kā vide ietekmē nodarbes veikšanu, izskaidrot indivīda un vides mijiedarbību raksturojošos konceptus – pieejamība, piemērotība un Universālais dizains;
• atpazīt un raksturot nodarbes veikšanas veicinošos un kavējošos faktorus indivīda apkārtējā vidē;
• uzskaitīt galvenos vides pieejamības standartus un aspektus personām ar dažādiem funkcionēšanas ierobežojumiem;
• nosaukt palīgtehnoloģiju grupas un veidus atbilstoši ISO klasifikācijai, raksturot vispārīgos tehnisko palīglīdzekļu lietošanas mērķus, paskaidrot tehnisko palīglīdzekļu izvēles un piemērošanas pamatprincipus.
Studiju kursa apguves rezultātā students pratīs:
• diskutēt par cilvēku ar invaliditāti integrācijas problēmām Latvijā;
• plānot nepieciešamos atbalsta pasākumus invaliditātes profilaksei un seku mazināšanai konkrētai personai ar funkcionāliem traucējumiem;
• īsi aprakstīt galvenos invaliditātes seku mazināšanas politikas virzienus Latvijā;
• identificēt fiziskās vides barjeras, kas kavē nodarbes veikšanu, patstāvīgi lietojot kursā apgūtās vides novērtēšanas metodes;
• analizēt fiziskās vides barjeras saistībā ar personas funkcionēšanas ierobežojumiem;
• ieteikt nepieciešamos pielāgojumus vidē atbilstoši funkcionēšanas traucējumiem un vides pieejamības standartiem;
• demonstrēt biežāk lietoto pašaprūpes un mobilitātes palīglīdzekļu lietošanas un pielāgošanas aspektus.
Students spēs argumentēt personīgo izpratni un attieksmi pret cilvēkiem ar ierobežotām funkcionālajām spējām pozitīvu terapeitisko attiecību veidošanai ergoterapeita praksē.
Students spēs praktiski izmantot un pielietot apgūtās zināšanas un prasmes vides novērtēšanā un pielāgošanā ergoterapijas procesā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Ergoterapija, RFE | 1 | Bakalaurs | Obligāts | Liene Saukuma, Ieva Jēkabsone |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Ergoterapija, RFE | 2 | Bakalaurs | Obligāts | Liene Saukuma, Diāna Čunčule, Ināra Lomonovska, Ieva Jēkabsone, Toms Bērants |