Speciālās pedagoģijas pamati bērniem ar kombinētiem attīstības traucējumiem (REK_262)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Izskaidrot tipisku un atipisku bērnu attīstību, intelektuālās attīstības traucējumu pakāpes, klīnisko, psiholoģisko un pedagoģisko diagnosticēšanu (metodes un paņēmienus). Dot ieskatu centrālās nervu sistēmas (CNS) disfunkcijā un garīgo atpalicību izraisošos klīniskajos sindromos. Izskaidrot speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus darbā ar bērniem ar kombinētiem attīstības traucējumiem un specifiskiem mācīšanās traucējumiem. Dot ieskatu autiska spektra traucējumu izpratnē un speciālo izglītības programmu realizēšanas iespējās. Izvērtēt Pedagoģiski medicīnisko komisiju lomu izglītības programmu izvēlē bērniem ar kombinētiem traucējumiem. Dot ieskatu speciālās izglītības vēsturē no Senās Romas laikiem līdz 20. gs. Raksturot speciālās izglītības virzienus un nodrošinājumu Latvijā. Dot ieskatu individuālo korekcijas programmu un plānu veidošanā, sadarbībā ar vecākiem/aizbildņiem.
Priekšzināšanas
Anatomijā, fizioloģijā, pedagoģijā, pedagoģijas vēsturē, psiholoģijā.
Rezultāti
Studiju kursa apguves rezultātā studējošie iegūst pamatzināšanas un kompetenci speciālajā pedagoģijā un speciālās pedagoģijas vēsturē. Studējošie zinās speciālās pedagoģijas mērķus un uzdevumus, gūs zināšanas par intelektuālās attīstības (mentālās retardācijas) traucējumu pakāpēm, specifiskiem mācīšanās traucējumiem un intelektuālo atpalicību izraisošiem klīniskiem sindromiem. Studējošais apgūs zināšanas par speciālās izglītības iespējām Latvijā - mācību programmām un to realizēšanas iespējām, kā arī spēs demonstrēt zināšanas individuālo korekcijas programmu un plānu veidošanā.
Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie pratīs atpazīt garīgās attīstības traucējumu pakāpes, veikt pedagoģisko diagnosticēšanu un izstrādāt pedagoģiskā procesa virzienus bērniem ar intektuālās attīstības traucējumiem. Spēs atpazīt bērnus ar specifiskiem mācīšanās traucējumiem. Izpratīs pedagoģiski medicīnisko komisiju mērķus un uzdevumus. Pratīs izvēlēties dažādas pedagoģijas metodes un paņēmienus, kā arī mācēs veidot individuālās programmas un plānus, atbilstoši pacienta funkcionālajām iespējām.
Veiksmīgas studiju kursa apguves rezultātā studējošie spēs praktiski izmantot iegūtās zināšanas un prasmes bērnu ar mentāliem traucējumiem valodas/komunikācijas prasmju novērtēšanā, traucējumu diagnosticēšanā un terapijas procesa nodrošināšanā.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 3 | Bakalaurs | Obligāts | Andra Vabale, Kristīne Zaščirinska |