Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:2.67 / 4
Kursa vadītājs:Uģis Ciematnieks
Studiju tips:Pilna laika
Līmenis:Īsā cikla (Pirmā līmeņa)
Mērķauditorija:Pedagoģija; Sporta treneris
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sekmēt studējošo profesionālās kompetences visu vecuma grupu fizisko spēju attīstīšanā, kustību mācīšanas metodikā fizisko aktivitāšu un sporta komponenta īstenošanā.

Priekšzināšanas

Apgūti mācību kursi: Pedagoga profesionālās prasmes; Civilā aizsardzība, valsts drošība un vides aizsardzība ilgtspējīgai attīstībai; Mācīšana un mācīšanās dažādības kontekstā; Izglītības psiholoģija pedagogiem; Izglītības iestādes vadība; Uzņēmējdarbība un grāmatvedība; Biomehānika un ergonomika; Cilvēka anatomija un dinamiskā anatomija; Sporta teorija un bērnu un jauniešu sporta treniņu teorijas pamati; Sporta veida treniņu teorija, metodika un pedagoģiskā pilnveide; Uzturs, kā arī un/vai Sporta vēsture; Sporta filosofija; Vingrošanas pamati un metodika; Vieglatlētikas pamati un metodika.

Rezultāti

Zināšanas

1. Bērncentrēta un droša bērnu un jauniešu fizisko spēju attīstīšana un kustību mācīšana;
2. Mācību procesa plānošana, īstenošana un bērnu snieguma vērtēšana fizisko spēju attīstībā un kustību apguvē.

Prasmes

3. Noteikt bērnu, pusaudžu un jauniešu fizisko attīstību un kustību apguves līmeni un plānot to turpmāko mērķtiecīgu izaugsmi;
4. Saprotami izskaidrot bērnam, pusaudzim un jaunietim fizisko spēju un kustību apguves novērtēšanas mērķus, kritērijus un rezultātus, demonstrējot sadarbības un komunikācijas prasmes, veidojot pozitīvu saskarsmi.

Kompetences

5. Spēj identificēt individuālās fizisko spēju attīstības kustību mācīšanās vajadzības un izvirzīt konkrētus sasniedzamos mācīšanās mērķus, definēt sasniedzamos rezultātus, izvēlēties mācību metodes un plānot starpdisciplināru, individualizētu un personalizētu mācību procesu;
6. Spēj veidot skaidrus snieguma un dinamikas vērtēšanas kritērijus un pašpārbaudes veidus;
7. Spēj analizēt mācīšanās rezultātus un sekot izaugsmei, identificēt mācīšanās snieguma uzlabošanai nepieciešamos atbalsta pasākumus.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT 1Pirmais līmenisIerobežota izvēle
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sporta un izglītības speciālists (sporta veida treneris), SVT 2Pirmais līmenisIerobežota izvēle