Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

Struktūrvienība: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija
Kredītpunkti / ECTS:5.33 / 8
Kursa vadītājs:Ivars Kravalis
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Sporta treneris; Pedagoģija
Valoda:Latviešu
Zinātnes nozare:Sporta zinātne

Mērķis

Sniegt studentiem priekšstatu par Valsts aizsardzības mācību (turpmāk – VAM) regulējošajiem normatīvajiem aktiem, studiju kursa saturu, konkrētām nodarbību tēmām un to izkārtojumu mācību gada griezumā. Nostiprināt militāro nodarbību sagatavošanas un vadīšanas prasmes. Pilnveidot atgriezeniskās saites sniegšanas iemaņas un sagatavot studentus VAM kvalifikācijas praksei skolās.

Priekšzināšanas

Sekmīgi apgūts Militārās pamatapmācības kurss (1. un 2. līmenis), Militāro nodarbību sagatavošanas un vadīšanas kurss un Stacionārās šaušanas nodarbību vadītāja kurss.

Rezultāti

Zināšanas

1. VAM regulējošie normatīvie akti.
2. VAM koncepts, mērķi, uzdevumi un rezultatīvie rādītāji.

Prasmes

3. Pratīs analizēt un interpretēt VAM regulējošos normatīvos aktus, VAM konceptu, mērķus, uzdevumus un rezultatīvos rādītājus.
4. Patstāvīgi sagatavos un vadīs VAM nodarbības atbilstoši dotajām tēmām un sasniedzamajiem rezultātiem, veidojot iekļaujošu, intelektuāli rosinošu, emocionāli drošu izglītojamā mācīšanās un attīstības vajadzībām atbilstošu, uz sadarbību vērstu mācību vidi, ievērojot izglītības principus.

Kompetences

5. Modificēs savu VAM nodarbību sagatavošanas un vadīšanas pieeju, plānojot, izvēloties, izstrādājot un pielāgojot mācību saturu, metodes un līdzekļus izglītojamā individuālajām mācīšanās vajadzībām un mācību mērķiem, pieejamajiem resursiem un nodarbības apstākļiem.
6. Organizēs un vadīs apmācāmo mācību procesu, savienojot un integrējot militārās zināšanas un pedagoģisko kompetenci, organizēs reālai dzīvei atbilstošas situācijas mācību procesā.
7. Izvērtēs VAM nodarbības, sniegs konstruktīvus priekšlikumus to uzlabošanai un dalīsies profesionālajā pieredzē.
8. Spēj refleksīvi un kritiski izvērtēt savu pedagoģisko praksi, ņemot vērā izglītojamā sasniegtos mācību rezultātus, kolēģu sniegto atgriezenisko saiti, skolotāja profesijas standartu un jaunākās aktualitātes Valsts visaptverošā aizsardzībā un pedagoģijā.
9. Patstāvīgi lietos un analizēs ar VAM saistītu informāciju, jaunākās informācijas, aktualitāšu un komunikācijas tehnoloģijas lietošanas iespējas mācību procesā, lai turpinātu savu profesionālo pilnveidi.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 9BakalaursObligāts
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VAS 10BakalaursObligāts
Veselība, fiziskā aktivitāte un drošība (sporta, veselības un valsts aizsardzības mācības skolotājs), VASN 10BakalaursObligāts