Zinātnes filozofija, pētniecības principi, metodes, metodoloģija un prakse sociālajās zinātnēs starpnozaru integrācijas perspektīvā (DN_198)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Intensīvā veidā iepazīstināt doktorantus ar dažādām zinātnes filozofijas skolām, sociālo zinātņu pētniecības principiem, teorijām un metodēm, ar kuru palīdzību veidot pamatu sava doktora darba izstrādei starpdisciplinārā perspektīvā. Šīs zināšanas ļaus apgūt dažādas pieejas individuālā pētnieciskā procesa virzīšanā un sniegs padziļinātu priekšstatu par tādiem konceptiem kā realitāte, objektivitāte un subjektivitāte, patiesība, vērtības, tādējādi dodot papildus instrumentus doktora darba pētnieciskā ietvara (research design) izstrādē. Kursa mērķis ir stiprināt doktora studiju programmas studentu prasmes lietot dažādu teorētiskos ietvarus un sociālo zinātņu metodes savā zinātniskajā darbā, kā arī attīstīt spējas strādāt starpnozaru griezumā.
Priekšzināšanas
Maģistra darba pieredze pētniecībā, aizstāvēts maģistra studiju pētnieciskais darbs.
Rezultāti
Doktorants pārzina dažādas zinātnes filozofijas skolas, sociālo zinātņu pētniecības principus, teorijas un metodes, ar kuru palīdzību veidot pamatu sava doktora darba izstrādei starpdisciplinārā perspektīvā. Doktorants korekti piemēro sociālo zinātņu terminoloģiju un apliecina orientēšanos zinātnes nozarē, aprakstot sava darba teoriju un metodoloģiju, pētnieciskos soļus atbilstoši promocijas darba esošajai stadijai.
Doktorants spēj pielietot dažādas pieejas individuālā pētnieciskā procesa virzīšanā un prot definēt sava promocijas darba teorētisko ietvaru, metodoloģiju, kritiski analizēt zinātnisko literatūru par sava darba promocijas tēmu, uzrāda kompetenci diskutēt, argumentēt un apspriest savu un citu doktorantu izstrādātos pētnieciskos ietvarus, balstoties uz zinātniskās novitātes, promocijas darba aktualitātes, problēmas un mērķa formulējuma, teorētiskās bāzes un metodoloģiskā ietvara kritērijiem. Doktorants spēj lietot dažādu teorētiskos ietvarus un sociālo zinātņu metodes savā zinātniskajā darbā, kā arī ir attīstījis spējas strādāt starpnozaru griezumā
Doktorants akadēmiski korekti izveido sava promocijas darba pētniecisko ietvaru, to prezentē, piedalās zinātniskās diskusijās, kā arī spēj uzturēt zinātnisku diskusiju starpdisciplinārā perspektīvā.