RSU izstrādāts mācīšanās un mācīšanas jēdzienu glosārijs
RSU Pedagoģiskās izaugsmes centrs ir izstrādājis nozīmīgu resursu docētājiem, administratīvajam personālam un studējošajiem — studentcentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas glosāriju. Tā mērķis ir veidot vienotu izpratni par mācīšanās un mācīšanas terminoloģiju un sekmēt konsekventu pedagoģijas jēdzienu lietojumu RSU.
Glosārijā ir apkopoti vairāk nekā 160 mūsdienīgi un Eiropas augstākās izglītības telpā aktuāli jēdzieni. Tie ir strukturēti deviņos savstarpēji saistītos līmeņos, sākot ar visaptverošiem jēdzieniem un beidzot ar noteiktiem mācīšanās un mācīšanas paņēmieniem. Apkopoto jēdzienu skaidrojumi primāri balstīti RSU kontekstā un jēdzienu lietojumā, tomēr tie aptver arī nacionālo, starptautisko un pētniecisko aktualitāti.
Lai labāk izprastu jēdzienu savstarpējās saistības, izveidots arī glosārija jēdzienu koks, kas vizuāli attēlo jēdzienu dalījumu kategorijās.
Šis glosārijs ir nozīmīgs solis ceļā uz vienotu pedagoģijas jēdzienu lietojumu RSU. Tas palīdzēs mums efektīvāk komunicēt par mācīšanos un mācīšanu, tādējādi stiprinot gan studentcentrētu izglītības pieeju, gan studiju kvalitāti.
Asoc. prof. Nora Jansone-Ratinika,
RSU Pedagoģiskās izaugsmes centra direktore
Glosārijs ir balstīts studentcentrētas izglītības idejā, kas ir vadošā RSU mācīšanās un mācīšanas pieeja. Šajā perspektīvā docētāja un studējošā sadarbība raksturojama kā docētāja atbalsts, lai veicinātu studējošo aktīvu līdzdalību, patstāvību un atbildības uzņemšanos studiju procesā.
PIC aicina docētājus izmantot glosāriju studiju kursu aprakstu veidošanā, akreditācijas dokumentu sagatavošanā un citos ar pedagoģiju saistītos procesos, iedzīvinot pedagoģiskās jēdzienu lietojumu praksē.