.
Ieskats dažādos fitnesa nodarbību veidos
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:3.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:07.07.2022 10:36:04
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | LF_122 | LKI līmenis: | 5. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Sporta zinātne | Mērķauditorija: | Sporta treneris | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Dina Berloviene | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | RSU Liepājas filiāle | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Liepāja, Riņķu iela 24/26, lfrsu[pnkts]lv, +371 63442118, +371 63442119, +371 63484632 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 13 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 26 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Nepilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 3 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 6 | ||||
Nodarbības (skaits) | 13 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 26 | ||||
Kopā kontaktstundas | 32 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Ieteicamas priekšzināšanas fiziskajās aktivitātēs, bet var arī zināšanas iegūt mācību procesa laikā, ja tādu nav iepriekš bijis. | ||||||||
Mērķis: | Veicināt studentiem nepieciešamo zināšanu apgūšanu par dažādiem fitnesa nodarbību veidiem. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ieskats dažādos fitnesa nodarbību veidos | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ievads specialitātē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Trenažieri, to veidi un attīstības vēsture | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Nūjošana iesācējiem | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Apļa treniņš | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Pilates iesācējiem | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Nūjošana fitnesā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Vidējas intensitātes aerobika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Aerobie trenažieri | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Spēka trenažieri | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Funkcionālais treniņš | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Vingrošana grūtniecēm | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Veselības vingrošana vecāka gadagājuma cilvēkiem | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Intervāla treniņš | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Spēka aerobika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Nobeiguma nodarbība – vingrošanas maratons | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Tēmu saraksts (nepilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Ieskats dažādos fitnesa nodarbību veidos | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
2 | Ievads specialitātē | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
3 | Trenažieri, to veidi un attīstības vēsture | Lekcijas | 1.00 | auditorija | |||||
4 | Nūjošana iesācējiem | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
5 | Apļa treniņš | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
6 | Pilates iesācējiem | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
7 | Nūjošana fitnesā | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
8 | Vidējas intensitātes aerobika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
9 | Aerobie trenažieri | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
10 | Spēka trenažieri | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
11 | Funkcionālais treniņš | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
12 | Vingrošana grūtniecēm | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
13 | Veselības vingrošana vecāka gadagājuma cilvēkiem | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
14 | Intervāla treniņš | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
15 | Spēka aerobika | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
16 | Nobeiguma nodarbība – vingrošanas maratons | Nodarbības | 1.00 | auditorija | |||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Studiju kursa laikā studenti patstāvīgi uzlabo savu fizisko sagatavotību, rakstot dienasgrāmatu, kurā atspoguļo: • savu treniņu dienu (datums); • nodarbību ilgumu; • īsu nodarbības aprakstu; • sirdsdarbības frekvenci nodarbības laikā (uzsākot treniņu, treniņa vidū un nobeigumā). | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Nodarbību ieskaite, tiek vērtēta studentu līdzdalība praktiskajās nodarbībās, praktisko nodarbību apmeklējums, rakstisks tests studiju kursa noslēgumā un savas treniņu dienasgrāmatas sastādīšana un prezentēšana. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: • pastāstīt par dažādiem veselību veicinošiem fitnesa veidiem; • uzskaitīt un klasificēt veselības vingrošanas veidus; • definēt jēdzienus – Aerobika, Step aerobika, Kalanētika, Pilates, Joga, Body Art, Fitball, Nūjošana u.c.; • raksturot fitnesa nodarbības uzbūvi; • raksturot treniņu slodzi katrā no piedāvātiem fitnesa veidiem; • pastāstīt par fizisko aktivitāšu veidu īpatnībām senioriem un grūtniecēm; • izklāstīt nūjošanas nodarbību līmeņus; • aprakstīt nūjošanas inventāra parametrus. | ||||||||
Prasmes: | Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs: • pielietot spēka, līdzsvara, stiepšanās, lokanības un izturības vingrinājumus dažādos fitnesa nodarbību veidos; • pratīs izmantot lielās vingrošanas bumbas, līdzsvara virsmas, mazās vingrošanas bumbas, nūjas, hanteles, u.c. fitnesa nodarbībās izmantojamo inventāru; • variēt fizisko slodzi dažādos fitnesa nodarbību veidos; • pratīs izvēlēties atbilstošu ekipējumu dažāda līmeņa nūjošanas nodarbībām un laika apstākļiem; • izmantot specifiskus vingrinājumus ar nūjām nodarbības ievada un nobeiguma daļās; • pratīs noteikt savu sirdsdarbības frekvenci. | ||||||||
Kompetences: | Izmantojot iegūtās zināšanas un prasmes, studējošie spēs izvērtēt dažādu fitnesa veidu pielietojumu savas veselības un fiziskās sagatavotības uzlabošanai. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Auziņa I. Lielā Fitnesa grāmata. Rīga, Jumava, 2000 | ||||||||
2 | Upmanis R. Vingro ar prieku. Jumava. 2005 | ||||||||
3 | Bess H. Marcus, Leighann Forsyth. Motivating People to be Physically Active. HumanKinetics, 2009, 248 pp | ||||||||
4 | Corbin C. B., Lindsey R. Fitness forLife. HumanKinetics, 2007, 336 pp | ||||||||
5 | Bouchard C., Blair S.N., Haskell W.L. PhysicalActivityandHealth. HumanKinetics, 2007, 424 pp | ||||||||
6 | NationalAssociationforSportand PE (NASPE) PhysicalBestActivityGuide. HumanKinetics, 2005, 208 pp | ||||||||
Papildu literatūra | |||||||||
1 | Tornapoļska R. Fitnesa filozofija un prakse. RSU izdevniecība 2008. | ||||||||
2 | Jones C., Rose D. PhysicalActivityInstructionofOlderAdults. HumanKinetics, 2005, 424 pp | ||||||||
3 | Howley E., Franks B. Health Fitness InstructorsHandbok. HumanKinetics, 2003, 584pp |