.
Medicīniskā rehabilitācija un komandas darbs
Studiju kursa apraksts
Kursa apraksta statuss:Apstiprināts
Kursa apraksta versija:1.00
Kursa apraksta apstiprināšanas datums:01.02.2021 12:18:06
Par studiju kursu | |||||||||
Kursa kods: | REK_109 | LKI līmenis: | 7. līmenis | ||||||
Kredītpunkti: | 2.00 | ECTS: | 3.00 | ||||||
Zinātnes nozare: | Klīniskā medicīna; Veselības aprūpe | Mērķauditorija: | Psiholoģija | ||||||
Studiju kursa vadītājs | |||||||||
Kursa vadītājs: | Aivars Vētra | ||||||||
Studiju kursa īstenotājs | |||||||||
Struktūrvienība: | Rehabilitācijas katedra | ||||||||
Struktūrvienības vadītājs: | |||||||||
Kontaktinformācija: | Rīga, Anniņmuižas bulvāris 26a, rkrsu[pnkts]lv, +371 20271291 | ||||||||
Studiju kursa plānojums | |||||||||
Pilns laiks - 1. semestris | |||||||||
Lekcijas (skaits) | 6 | Lekciju ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā lekciju kontaktstundas | 12 | ||||
Nodarbības (skaits) | 6 | Nodarbību ilgums (akadēmiskās stundas) | 2 | Kopā nodarbību kontaktstundas | 12 | ||||
Kopā kontaktstundas | 24 | ||||||||
Studiju kursa apraksts | |||||||||
Priekšzināšanas: | Anatomijā, fizioloģijā un profesionālajā darbībā. | ||||||||
Mērķis: | Attīstīt izpratni par mūsdienīgu - holistisku skatījumu uz cilvēka veselības jautājumiem; sekmēt visaptverošu izpratni par medicīniskas rehabilitācijas mērķiem, uzdevumiem un praktisko lietošanu medicīniskā un sociālā aspektā; attīstīt izpratni par multiprofesionālas komandas darbu; radīt iespēju pielietot iegūtās zināšanas praksē, mentora pārraudzībā veicot klientu / pacientu izvērtēšanu. | ||||||||
Tēmu saraksts (pilna laika studijas) | |||||||||
Nr. | Tēma | Īstenošanas forma | Skaits | Norises vieta | |||||
1 | Medicīniskā rehabilitācija un komandas darbs | Lekcijas | 6.00 | auditorija | |||||
Nodarbības | 6.00 | auditorija | |||||||
Vērtēšana | |||||||||
Patstāvīgais darbs: | Nostiprināt lekciju materiālu, lasot norādītos avotus un aktīvi piedaloties praktiskajās nodarbībās; veikt funkcionālos mērījumus; sagatavot profesionālās darba plānu komandā. | ||||||||
Vērtēšanas kritēriji: | Ieskaite par rehabilitācijas pamata jautājumiem, veikti funkcionālie mērījumi, izvirzīti profesionālās darbības mērķi komandas darbā. | ||||||||
Gala pārbaudījums (pilna laika studijas): | Eksāmens (Rakstisks) | ||||||||
Gala pārbaudījums (nepilna laika studijas): | |||||||||
Studiju rezultāti | |||||||||
Zināšanas: | Studenti izprot, prot nosaukt un aprakstīt rehabilitācijas mērķus, un uzdevumus, spēj raksturot komandas darba principus un aprakstīt cilvēka funkcionēšanu. | ||||||||
Prasmes: | Studējošie pielieto praksē funkcionālos mērījumus, izvirza sava darba mērķus komandā. | ||||||||
Kompetences: | Studējošie izvērtē pacienta/ klienta veselības stāvokli, grūtības un refleksus, funkcionēšanas ierobežojumus, izvirza rehabilitācijas mērķus un izveido plānu darbam komandā. | ||||||||
Bibliogrāfija | |||||||||
Nr. | Atsauce | ||||||||
Obligātā literatūra | |||||||||
1 | Aberberga-Augškalne, L. (2008). Fizioloģija rehabilitologiem un veselības sporta speciālistiem. Rīga. | ||||||||
2 | Barnes, P., Ward, A. (2005). Handbook of Rehabilitation Medicine. | ||||||||
3 | Pasaules Veselības Organizācija (2001). Starptautiska funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija. | ||||||||
Citi informācijas avoti | |||||||||
1 | Journal of Rehabilitation Medicine | ||||||||
2 | Archives of Physical Medicine and Rehabilitation |