Vispārējā rehabilitācija (REK_272)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Kursa mērķis ir radīt izpratni par medicīniskās rehabilitācijas pamatprincipiem, saturu un nozīmi veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanā, sniedzot informāciju par medicīniskās rehabilitācijas organizāciju Latvijas veselības aprūpes sistēmā, medicīniskās rehabilitācijas mērķiem, uzdevumiem un praktisko lietošanu medicīniskā un sociālā aspektā, vispusīgu cilvēka veselības un ar veselību saistītu stāvokļu novērtēšanas principiem, atbilstoši Starptautiskai funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācijai (SFK), kā arī iepazīstinot ar multiprofesionālas komandas darba principiem un iesaistīto rehabilitācijas profesionāļu kompetencēm un lomu rehabilitācijas komandā.
Priekšzināšanas
Profesionālajos studiju kursos, atbilstoši katra studējošā specializācijai, funkcionālo spēju ierobežojumu novērtēšanā un klasifikācijā.
Rezultāti
Kursa apguves rezultātā studējošie iegūs zināšanas par medicīniskās rehabilitācijas pakalpojumu veidiem, iekļaušanas kritērijiem un medicīniskās rehabilitācijas pamatprincipiem, kā arī studējošie iegūs zināšanas par medicīniskās rehabilitācijas procesā iesaistīto profesionāļu kompetencēm un lomu multiprofesionālā rehabilitācijas komandā.
Kursa apguves rezultātā studējošie spēs analizēt klīniskos gadījumus, lietojot SFK pamatprincipus un atbilstošas SFK pamatkopas, izskaidros funkcionālo spēju novērtēšanas pamatprincipus rehabilitācijas komandas ietvaros, spēs sadarboties rehabilitācijas komandas ietvaros un uzstādīt rehabilitācijas ilgtermiņa un īstermiņa mērķus, spēs piedalīties individuālā rehabilitācijas plāna sastādīšanā, spēs sagatavot individuālu rehabiitācijas plānu, izmantojot atbilstošas rehabilitācijas tehnoloģijas, novērtēt rehabilitācijas rezultātus un plānot pēctecīgus rehabilitācijas pakalpojumus.
Kursa apguves rezultātā studējošie prot iegūtās zināšanas un prasmes pielietot multiprofesionālas rehabilitācijas komandas darbā:
• interpretēt dažādus funkcionēšanas aspektus – ķermeņa funkciju un struktūru, aktivitāšu un dalības, kā arī to mijiedarbību ar veselības stāvokli un kontekstuālajiem faktoriem;
• veikt novērtēšanas instrumentu izvēli, atbilstoši klīniskajai situācijai;
• piedalīties rehabilitācijas plāna izveidē dažādām klīniskām situācijām;
• sagatavot funkcionālā speciālista atzinumu, tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai;
• diskutēt par identificēto problēmu iespējamiem risinājumiem, medicīniskās rehabilitācijas sistēmas ietvaros.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Zane Liepiņa, Viesturs Drunks, Lolita Vija Neimane, Līga Savicka, Agnese Kārkliņa, Guna Bērziņa, Anete Važa | |
Ergoterapija, RFE | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Zane Liepiņa, Viesturs Drunks, Lolita Vija Neimane, Līga Savicka, Agnese Kārkliņa, Guna Bērziņa, Anete Važa | |
Fizioterapija, RFF | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Zane Liepiņa, Viesturs Drunks, Lolita Vija Neimane, Līga Savicka, Agnese Kārkliņa, Guna Bērziņa, Anete Važa | |
Fizioterapija, RFFN | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Zane Liepiņa, Viesturs Drunks, Lolita Vija Neimane, Līga Savicka, Agnese Kārkliņa, Guna Bērziņa, Anete Važa | |
Ortozēšana - protezēšana, RFO | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Zane Liepiņa, Viesturs Drunks, Lolita Vija Neimane, Līga Savicka, Agnese Kārkliņa, Guna Bērziņa, Anete Važa | |
Uzturs, RFU | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Zane Liepiņa, Viesturs Drunks, Lolita Vija Neimane, Līga Savicka, Agnese Kārkliņa, Guna Bērziņa, Anete Važa | |
Uzturs, RFUN | 5 | Bakalaurs | Obligāts | Zane Liepiņa, Viesturs Drunks, Lolita Vija Neimane, Līga Savicka, Agnese Kārkliņa, Guna Bērziņa, Anete Važa |