Individuālā mākslu terapija praksē (REK_132)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Attīstīt profesionālās zināšanas, prasmes un attieksmi par mākslu terapijas vadlīnijām darbā ar pacientiem individuāli psihiatrijā, rehabilitācijā, sociālajā aprūpē. Radīt iespēju apgūt un pielietot mākslu terapijas metodes un tehnikas darbā ar dažādiem pacientiem individuāli psihiatrijā, rehabilitācijā, sociālajā aprūpē, attīstīt prasmes, atbilstoši izmantot mākslu terapijas teorētisko pieeju pamatprincipus, intervences un tehnikas terapeitiskajā procesā, izkopt un trenēt prasmes plānot, vadīt un analizēt mākslu terapijas procesu un novērtēt, un dokumentēt mākslu terapijas rezultātus.
Priekšzināšanas
Profesionālā darbība mākslu terapijā un tās tiesiskie pamati, Izvērtēšanas principi un process mākslu terapijā, Personības un attīstības psiholoģija, Individuālā konsultēšana mākslu terapijā un psihodinamika, Specializācija I.
Rezultāti
Maģistranti apraksta un pamato dažādu mākslas terapijas metožu un tehniku teorētisko pamatojumu, salīdzina dažādas mākslas terapijas teorētiskās pieejas darbam ar dažādiem pacientiem psihiatrijā, rehabilitācijā, sociālajā aprūpē, kritiski analizē mākslas terapijas procesa organizācijas īpatnības un intervences darbam ar dažādiem pacientiem, analizē mākslas terapijas procesa specifiku un atšķirības bērniem un pieaugušajiem.
Maģistranti izvērtē pacientu mākslas terapijas specializācijas kontekstā. Izvēlas atbilstošu mākslas terapijas teorētisko pieeju darbam ar dažādiem pacientiem psihiatrijā, rehabilitācijā, sociālajā aprūpē. Veido mākslas terapijas plānu konkrētam pacientam, ņemot vērā pacientu grupas specifiku, vecumposmu un iespējamos riskus. Integrē mākslas terapijas mērķus multidisciplināras komandas darbā. Izvēlas un lieto atbilstošas mākslas terapijas metodes, tehnikas un intervences. Kritiski analizē un novērtē mākslas terapijas procesu un rezultātu. Noformē protokolus. Izstrādā rekomendācijas. Izskaidro pacientam un/vai viņa vecākiem/aprūpētājiem un citiem speciālistiem mākslas terapijas procesu, rezultātus un ietekmi uz veselību.
Maģistranti pielieto mākslas terapijas metodes, tehnikas un intervences saskaņā ar pacientu grupas specifiku un mākslas terapijas mērķi. Organizē un vada mākslas terapijas procesu. Analizē mākslas terapijas procesa dinamiku un interpretē mākslas terapijas rezultātus. Izmanto mākslas terapijas prasmes un mākslas ekspresiju: neverbālo komunikāciju, tēlainību, simbolismu un metaforas mākslas terapijas procesā. Izmanto pacienta refleksiju un sniedz atgriezenisko saiti par radošo procesu un rezultātu. Strādā atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, atpazīst savus profesionālos ierobežojumus un iespējas. Ievēro profesionālo ētiku. Demonstrē empātisku, cieņā un izpratnē balstītu attieksmi pret pacientiem. Spēj veikt pašrefleksiju.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Mākslas terapija, RFMT | 3 | Maģistrs | Obligāts | Jana Duhovska, Kristīne Vende-Kotova, Anna Šteina |