Mākslīgais intelekts sociālajās zinātnēs (SZF_119)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Studiju kurss paredzēts, lai informētu par mākslīgā intelekta tehnoloģijām un veicinātu praktisku mākslīgā intelekta tehnoloģiju pielietošanu mācībās, kā arī personīgās un profesionālās produktivitātes kāpināšanā. Kursa laikā paredzēts apgūt praktiskas prasmes un iegūt ieskatu mākslīgā intelekta tehnoloģijās, ar mērķi ieviest tās visdažādāko procesu paātrināšanā un kvalitātes kāpināšanā. Tiks gūtas praktiskas zināšanas mākslīgā intelekta rīkos, kas ģenerē tekstus un attēlus.
Priekšzināšanas
Prasmes darbā ar datoru; angļu valodas pamatzināšanas.
Rezultāti
1. Studējošie brīvi orientēsies mākslīgā intelekta risinājumos un nozares tendencēs.
2. Studējošiem būs visas nepieciešamās zināšanas, lai diskutētu par MI pielietojumiem un argumentētu dažādu risinājumu pielietojumus.
3. Studējošie būs apguvuši vismaz 10 MI rīkus un varēs brīvi darboties dažādos ģeneratīvā mākslīgā intelekta risinājumos.
4. Studējošie būs apguvuši vismaz 10 dažādas vaicājumu inženierijas metodes un pratīs ģenerēt kvalitatīvu un jēgpilnu saturu.
1. Studējošie pārvaldīs spēju ģenerēt gan tekstuālu, gan attēla formāta rezultātus.
2. Studējošie spēs rakstīt vaicājumus (prompts), lai sasniegtu efektīvu rezultātu, ģenerējot visdažādāko saturu.
3. Studējošie spēs brīvi diskutēt par mākslīgā intelekta rīku ētiku un pielietojumiem.
4. Studējošie spēs veidot un digitalizēt dažādus procesus, kā arī pratīs efektivizēt savu personīgo darbu un kāpināt produktivitāti, izmantojot MI rīkus.
1. Kompetence ģenerēt kvalitatīvu saturu.
2. Kompetence kritiski izvērtēt MI rīkus un to pielietojumus: Studējošajiem ir jābūt spējai ne tikai brīvi orientēties mākslīgā intelekta risinājumos un nozares tendencēs, bet arī kritiski izvērtēt dažādus MI rīkus un to pielietojumus, balstoties uz zināšanām par dažādiem MI rīkiem un to iespējām.
3. Ētikas un atbildības izpratne: Kompetence ietver spēju diskutēt un argumentēt par mākslīgā intelekta rīku ētiku un atbildīgu pielietojumu, izpratni par potenciālajiem riskiem un iespējām, kā arī spēju veikt informētas izvēles, ņemot vērā ētiskos apsvērumus.
4. Studējošajiem ir jāprot ne tikai veidot un digitalizēt dažādus procesus, bet arī efektivizēt savu personīgo darbu un produktivitāti, izmantojot mākslīgā intelekta rīkus. Tas ietver prasmi pielāgot un integrēt MI rīkus dažādos darba procesos, lai uzlabotu efektivitāti un veiktspēju.
5. Vaicājumu inženierijas un problēmu risināšanas kompetence: Studējošajiem jābūt apguvušiem dažādas vaicājumu inženierijas metodes un jāprot izmantot šīs metodes, lai ģenerētu kvalitatīvu un jēgpilnu saturu. Tas ietver spēju analizēt un definēt problēmu, izstrādāt efektīvu vaicājumu un izmantot kritisko domāšanu, lai pielāgotu un optimizētu ģenerēšanas procesus, atbilstoši konkrētām vajadzībām un mērķiem.
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Multimediju komunikācija, MK | 2 | Bakalaurs | Obligāts | Jānis Laizāns, Agate Ambulte | |
Sabiedriskās attiecības, SA | 2 | Bakalaurs | Obligāts | Jānis Laizāns, Agate Ambulte | |
Starptautiskais bizness un ilgtspējīga ekonomika, SBIE | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Jānis Laizāns, Agate Ambulte | |
Starptautiskais mārketings un reklāma, MR | 4 | Bakalaurs | Ierobežota izvēle | Jānis Laizāns, Agate Ambulte | |
Žurnālistika, ZR | 2 | Bakalaurs | Obligāts | Jānis Laizāns, Agate Ambulte |