Pārlekt uz galveno saturu

Īsumā par studiju kursu

ECTS:3
Kursa vadītājs:Voldemārs Arnis
Studiju tips:Nepilna laika, Pilna laika
Līmenis:1. cikla (Bakalaura)
Mērķauditorija:Medicīnas pakalpojumi; Sabiedrības veselība
Valoda:Latviešu
Studiju kursa apraksts Pilns apraksts, Nepilna laika, Pilna laika
Zinātnes nozare:Sporta pedagoģija; Veselības un sporta zinātnes

Mērķis

Apgūt teorētiskās zināšanas un prasmes par vingrinājumu nozīmi un pielietošanu veselības nostiprināšanā, slimību profilaksē, darbaspēju un dzīves kvalitātes uzlabošanā. Iegūto zināšanu pielietošanu sabiedrībā, praktiskajā vidē, lai veicinātu izpratni par fizisko aktivitāšu lomu veselības veicināšanā.

Priekšzināšanas

Anatomija, fizioloģija

Rezultāti

Zināšanas

1.Studenti: nosauc veselības nostiprināšanai un slimību profilaksei izmantojamos vingrinājumus; nosauc veselības sporta un sacensību sporta galvenās funkcijas; uzskaita un klasificē veselības sportā izmantojamos nodarbību veidus; definē jēdzienus veselība, veselīgs dzīvesveids, sports, veselības sports; nosauc galvenos faktorus no kuriem atkarīga cilvēka veselība; • pamato fizisko vingrinājumu nozīmi veselības nostiprināšanai; raksturo treniņu slodzi, noguruma simptomus pēc dažāda lieluma slodzēm, pārslodzes stadijas, pārslodzi izraisošos un pastiprinošos iemeslus; formulē aptaukošanās cēloņus un negatīvo ietekmi uz cilvēku organismu, fiziskās slodzes nozīmi un fizisko vingrinājumu pielietošanu aptaukošanās novēršanā; izklāsta fizisko vingrinājumu pielietošanu dažādu slimību profilaksē; izskaidro dažādu vingrinājumu nozīmi klienta mērķu sasniegšanai; raksturo bērnu, pusaudžu un jauniešu fizisko aktivitāšu specifiku; izklāsta fizisko aktivitāšu īpatnības senioriem; pastāsta par fiziskām aktivitātēm sportistiem ar veselības novirzēm un veselības stāvokļiem, kādos sporta nodarbības ir aizliegtas; interpretē veselību veicinošā treniņa pamatprincipus, to pielietošanu veselības sporta nodarbībās; nosauc un raksturo vingrojumus atkarībā no iedarbībās un anatomiskā principa; atpazīst fiziskos vingrinājumus noteiktu fizisko spēju attīstīšanai; parāda spēka trenažierus noteiktu muskuļu grupu nostiprināšanai; izklāsta kardiotrenažieru programmu izmantošanu darbaspēju uzlabošanā, aptaukošanās profilaksē.

Prasmes

1.Studenti: izmanto aerobos, spēka un muskuļu stiepšanas vingrinājumus veselības nostiprināšanai un slimību profilaksei; izvēlas un iesaka piemērotākos vingrinājumus, slodzes apjomu un intensitāti, dažādus nodarbību veidus; sastāda vienkāršu veselības sporta treniņa programmu dažāda vecuma cilvēkiem, atkarībā no veselības stāvokļa, fiziskās sagatavotības un mērķiem, izmantojot galvenos veselības sporta treniņa pamatprincipus; piemēro atbilstošus vingrinājumus dažādu muskuļu grupu nostiprināšanai, atlasa vingrinājumus aerobo, spēka un lokanības uzlabošanai; attiecina spēka trenažieru pielietošanu konkrētai muskuļu grupai; izmanto kardiotrenažieru programmas aerobo darbaspēju un aptaukošanās novēršanā.

Kompetences

1.Izstrādāt rekomendācijas fiziskai aktivitātei un nodarbību plānu dažāda vecuma klientiem, atkarībā no veselības stāvokļa, fiziskās sagatavotības un mērķiem, izmantojot galvenos veselības sporta treniņa pamatprincipus. Izglītot un pārliecināt klientus par fizisko vingrinājumu nepieciešamību un lomu mūsdienu sabiedrībā.

Plānojums

Plānošanas periods:2024. gada rudens semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Uzturs11. cikla (Bakalaura)ObligātsVoldemārs Arnis, Indra Vīnberga
Uzturs11. cikla (Bakalaura)ObligātsVoldemārs Arnis, Indra Vīnberga
Plānošanas periods:2025. gada pavasara semestris
Studiju programmaStudiju semestrisProgrammas līmenisStudiju kursa kategorijaDocētājiGrafiks
Sabiedrības veselība21. cikla (Bakalaura)ObligātsVoldemārs Arnis, Indra Vīnberga