Pārlekt uz galveno saturu
Studentiem

Šā gada augusta pēdējā nedēļā Rīgā un Liepājā notika Ziemeļu Ministru padomes programmas Nordplus Higher Education atbalstītais projekts – Mūzikas terapijas vasaras skola, kurā pulcējās docētāji un studenti no sešām augstskolām – Rīgas Stradiņa universitātes, Liepājas, Ālborgas (Dānija) un Jiveskiles (Somija) universitātes, kā arī Lietuvas un Igaunijas Mūzikas un teātra akadēmijas. Šis bija pirmais sadarbības projekts izglītības jomā, kurā Ziemeļvalstu mūzikas terapeitu saimē iekļāvās arī Latvijas augstskolas, un tā virsmērķis bija dalīties pieredzē ciešāku attiecību veidošanai akadēmiskā personāla un studentu mobilitātei un potenciālu pētniecības projektu īstenošanai nākotnē.

Vasaras skola noritēja izteikti praktiskā gaisotnē, tās dalībniekiem ne vien iepazīstoties ar visu sešu augstskolu mūzikas terapijas studiju programmām un to pētnieciskajām aktualitātēm, bet arī apmeklējot vairākas mūzikas terapeitu darbavietas Rīgā, kā arī piedzīvojot darbu piecās meistarklasēs, kurās tuvāk iepazina savu balsi un apguva daudzveidīgas tās pielietošanas iespējas dažādu terapeitisku mērķu sasniegšanai Jūlijas Ernholtes Betkeres (Julie Ørnholt Bøtker) vadībā (Ālborgas Universitāte), izzināja Helēnas Bonī metodes ar vadīto iztēli un mūziku teorētisko pamatu un vēroja individuālu paraugsesiju Alises Pehkas (Alice Pehk) vadībā (Igaunijas Mūzikas un teātra akadēmija), aktīvi iesaistījās grupas improvizācijās, ko meistarklases Epilepsijas pacientu sociālā iekļaušana ar mūzikas terapijas grupā palīdzību ietvaros vadīja Lietuvas Teātra un mūzikas akadēmijas lektore Vilmante Aleksiene (Vilmantė Aleksienė) un viņas kolēģe Zita Abramavičūte (Zita Abramavičiutė). Tāpat arī studenti iejutās insulta pacienta lomā Jiveskiles Universitātes profesora Esas Alaruonas (Esa Ala-Ruona) – viena no mūsdienu domāšanas mūzikas terapijā veidotājiem – vadītajā meistarklasē par perkusiju improvizāciju izmantošanu neirorehabilitācijā, kā arī analizēja muzikālā pārdzīvojuma psiholoģiskos un terapeitiskos aspektus Rīgas Stradiņa universtitātes studiju programmas Mākslas terapijamūzikas terapijas specializācijas un Liepājas Universitātes studiju programmas Mūzikas terapijavadītājas Mirdzas Paipares nodarbībā.

Kopumā vasaras skolas notikumos piedalījās ap 50 dalībnieku, un tajā piedzīvotais – meistarklašu kopsavilkumi, studentu esejas un fotogrāfijas, kas liecina par kopīgi pavadīto laiku darbā un arī atpūtā – apkopots krājumā Mūzikas terapija kā iespēja pārmaiņām (PDF) (Teaching, Learning and Sharing Music Therapy as a Tool for Change).

Projektu iniciēja un to koordinēja RSU Rehabilitācijas fakultātes profesionālās maģistra studiju programmas Mākslas terapija un Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedras docētāju komanda.