Sociālā darba studenti palīdz bēgļiem no Ukrainas
Vairāku desmitu cilvēku gara rinda vairākas dienas vērojama pie Kongresu nama, kur bēgļi gaida, lai varētu saņemt dažāda veida pakalpojumus. Tikmēr pašā bēgļu centrā bēgļu un darbinieku vidū valda iejūtība un sapratne, stāsta Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) sociālā darba programmas studente Iveta Šica.
Viņa ir brīvprātīgā, kura atsaucās RSU aicinājumam palīdzēt un universitātē apgūtās zināšanas izmantot praksē.
Foto no riga.lv
Fragments no raksta portālā Delfi
""Mēs esam RSU studenti, kas apgūst sociālā darbinieka profesiju, tādēļ varam sniegt reālu atbalstu sociālo jautājumu risināšanā, jo saprotam risināmās problēmas un orientējamies cilvēku vajadzībās," skaidro I. Šica.
Pēc viņas paustā, Latvijai līdz šim nebija pieredzes šāda atbalsta sniegšanā tik lielām cilvēku masām, tādēļ darbs tika organizēts tā, lai pēc iespējas mazāk cilvēkiem būtu jāuzkavējas rindās.
[..]
Vairākums bēgļu ir sievietes ar bērniem. Vīriešu ir ļoti maz, un pārsvarā tie ir vecāka gadagājuma. Ir dažas ģimenes, kurām ir kādi latviešu paziņas, un viņi uz bēgļu centru nāca kopā, lai tiktu galā ar jautājumiem, ja rodas valodas barjera," stāsta Iveta Šica.
Pēc viņas paustā, ukraiņi pārsvarā prot krievu valodu, taču ir daži, kas runā tikai ukraiņu valodā. Kopumā gan visi esot pacietīgi un, ja nepieciešams, atkārto arī vairākkārt savu jautājumu.
Daloties ar saviem iespaidiem, Iveta kā pozitīvu izceļ centrā valdošo atmosfēru, kas vienlaikus atvieglo arī darba organizēšanu. "Ļoti patīkami bija redzēt, ka dienas garumā netika dzirdētas nekādas dusmu un agresijas izpausmes, ļoti liela pacietība un iejūtība, visi cilvēki ir laipni un pateicīgi," centrā valdošo noskaņu iezīmē RSU studente.
Ierodoties centrā, brīvprātīgie tika iepazīstināti ar centra struktūru, savukārt darba pienākumos ietilpa cilvēku pieraksts rindā un rindas kārtības ievērošanas koordinēšana, lai nebūtu haoss un visi, kam nepieciešams kārto konkrēto jautājumu, tiek maksimāli ātri pie risinājuma."