Sociālais darbs
Sociālā darba speciālisti palīdz sakārtot un harmonizēt cilvēku un sociālās vides attiecības un rod problēmu risinājumus, kas palīdz uzlabot cilvēku dzīves kvalitāti.
Īsumā par programmu
sociālā labklājība
akreditēta līdz
profesionālais bakalaura grāds sociālajā darbā un sociālā darbinieka kvalifikācija
4,5 gadi *
Pk., S. 9.00–19.00*
14 budžeta
16 maksas*
2 maksas**
*Nepilna laika studijas
**Līdzfinansēto studiju vietu skaits
Studiju vide, saturs un metodes
Studiju vide
Studijas norisinās mūsdienīgā un labiekārtotā universitātes vidē un sniedz iespēju skaidri un saprotami uztvert mācību saturu, kā arī apgūt mācību vielu patstāvīgi.
Studiju saturs
- Apgūsi humanitāro un sociālo zinību disciplīnas, kas attīsta kritiski radošās domāšanas prasmes, nodrošina izpratni par cilvēka psihosociālo attīstību, starppersonu attiecībām, sociālām sistēmām, ekonomiskās, sociālās un kultūras vides ietekmi uz cilvēka psihosociālo funkcionēšanu, dzīves kvalitāti, vajadzībām un resursiem.
- Mācīsies medicīnas disciplīnas – cilvēka anatomiju, fizioloģiju, iekšķīgās slimības, balsta un kustību aparāta slimības, psihiatriju un narkoloģiju, funkcionālo spēju novērtēšanu, farmakoloģijas pamatus, psihosomatisko medicīnu un psihoterapiju. Šīs teorētiskās zināšanas veicina izpratni par cilvēka organisma veselību un tās ietekmi uz cilvēka dzīves darbībām un sociālo funkcionēšanu.
- Studēsi specialitātes priekšmetus – sociālā darba organizāciju pašvaldībās, sociālā darba teorijas un metodes, sociālo darbu ar ģimeni un grupām, sociālo pedagoģiju, sarunu vadīšanas un terapeitisko attiecību veidošanas prasmes, sociālā darba pārraudzību un sabiedriskās attiecības, klīnisko sociālo darbu ar bērniem, pieaugušajiem un pacientiem ar infekcijas slimībām.
Sociālais darbs ir uz pārmaiņām vērsta iespēju profesija
Mūsdienu pasaule nav iedomājama bez sociālajiem darbiniekiem
Sociālais darbs ir sadarbība, sapratne un līdzjūtība
Pieci stereotipi par sociālā darbinieka profesiju
RSU studentiem apbrīnojami panākumi Tiesībsarga tiesas procesa izspēlē cilvēktiesībās
- Apgūstamie studiju kursi
1. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A VPUPK_196 Attīstības psiholoģija Veselības psiholoģijas un pedagoģijas katedra Aelita Vagale 3 A REK_151 Cilvēka funkcionēšanas bio-medicīniskie aspekti Rehabilitācijas katedra Agnese Simsone 3 A JF_015 Cilvēktiesības Sociālo zinātņu fakultāte Ilze Bērziņa 3 A KPUMTK_010 Civilā un vides aizsardzība, pirmā palīdzība Anestezioloģijas, reanimatoloģijas un klīnisko simulāciju katedra Oļegs Sabeļņikovs 3 A LUSDK_205 Ievads sociālajā darbā un profesionālā ētika Rehabilitācijas katedra Ārija Baltiņa 3 A LUSDK_133 Pētniecības metodoloģija un loģika Rehabilitācijas katedra Helmuts Caune 3 A LUSDK_258 Profesionālā komunikācija sociālajā darbā Rehabilitācijas katedra Ārija Baltiņa 3 A LUSDK_079 Psiholoģijas pamati Rehabilitācijas katedra Liāna Deklava 3 A LUSDK_204 Sociālā darba filozofija un vēsture Rehabilitācijas katedra Lolita Vilka 3 A LUSDK_119 Sociālās drošības sistēma Latvijā Rehabilitācijas katedra Mārtiņš Moors 3 3. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A LUSDK_182 Ģimenes politika Rehabilitācijas katedra Ilze Trapenciere 3 A MDAK_283 Iekšķīgo slimību pamati Māszinību un dzemdību aprūpes katedra Dagnija Brutāne 3 A LUSDK_162 Krīzes intervence Rehabilitācijas katedra Silva Rupaine 3 A LUSDK_276 Pētnieciskais projekts Rehabilitācijas katedra Iveta Dūma 6 A LUSDK_187 Publiskā saskarsme un valsts komunikācija Rehabilitācijas katedra Aivars Stankevičs 3 A LUSDK_207 Sociālā darba teorijas un metodes Rehabilitācijas katedra Lolita Vilka 6 A LUSDK_116 Sociālā politika Rehabilitācijas katedra Anna Broka 3 A LUSDK_118 Sociālā psiholoģija Rehabilitācijas katedra Ilze Trapenciere 3 A LUSDK_009 Uz pierādījumiem balstīts sociālais darbs Rehabilitācijas katedra Silva Rupaine 3 4. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A REK_257 Funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācija un novērtēšana Rehabilitācijas katedra Līga Savicka 3 A LUSDK_276 Pētnieciskais projekts Rehabilitācijas katedra Iveta Dūma 6 A LUSDK_217 Prakse: profesionālo prasmju treniņš Rehabilitācijas katedra Iveta Dūma 3 A SVUEK_083 Sabiedrības veselība Sabiedrības veselības institūts Laura Isajeva 3 A LUSDK_282 Sociālais darbs ar gadījumu Rehabilitācijas katedra Anita Ābele 3 A LUSDK_241 Sociālais darbs ar grupām Rehabilitācijas katedra Silva Rupaine 3 A LUSDK_093 Sociālais darbs makrolīmenī un kopienā Rehabilitācijas katedra Marika Lotko 3 A LUSDK_283 Sociālo pakalpojumu ekonomika un vadība Rehabilitācijas katedra Mārtiņš Moors 3 A LUSDK_277 Tiesību piemērošana sociālā darba praksē Rehabilitācijas katedra Andris Ārgalis 3 A LUSDK_274 Valsts pārvaldība un tiesības Rehabilitācijas katedra Andris Ārgalis 3 5. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A LUSDK_272 Bērnu un ģimenes tiesības Rehabilitācijas katedra Andris Ārgalis 3 A LUSDK_257 Digitālās tehnoloģijas sociālajā darbā Rehabilitācijas katedra Daniel Markovič 3 A LUSDK_278 Gerontoloģiskais sociālais darbs Rehabilitācijas katedra Anita Ābele 3 A LUSDK_284 Līderība starpprofesionāļu komandas darbā Rehabilitācijas katedra Zane Šteinerte 3 A LUSDK_157 Pediatrijas pamati un klīniskais sociālais darbs ar bērniem Rehabilitācijas katedra Aina Briede 3 A LUSDK_281 Psihosociālās rehabilitācijas formas un metodes ar dažādām mērķa grupām Rehabilitācijas katedra Silva Rupaine 3 A LUSDK_208 Sarunas vadīšanas un profesionālo attiecību veidošanas prasmes Rehabilitācijas katedra Daina Vanaga 3 A LUSDK_285 Sociālais darbs ar ģimeni Rehabilitācijas katedra Jana Pūķe 6 A LUSDK_273 Sociālpedagoģiskā darbība sociālajā darbā Rehabilitācijas katedra Silva Rupaine 3 6. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A LUSDK_044 Ielu sociālais darbs Rehabilitācijas katedra Janeta Bokaldere 3 A LUSDK_179 Kursa darbs: sociālā darba mērķa grupu sociālās problēmas Rehabilitācijas katedra Marika Lotko 3 A LUSDK_216 Profesionālā prakse pašvaldības institūcijās ar dažādām mērķa grupām Rehabilitācijas katedra Dagnija Staķe 18 A LUSDK_286 Psihoterapeitiskās pieejas sociālajā darbā ar gadījumu Rehabilitācijas katedra Liāna Deklava 3 A LUSDK_127 Speciālā pedagoģija Rehabilitācijas katedra Silva Rupaine 3 7. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A KPUMTK_010 Civilā un vides aizsardzība, pirmā palīdzība Anestezioloģijas, reanimatoloģijas un klīnisko simulāciju katedra Oļegs Sabeļņikovs 3 A LUSDK_280 Darba vides ergonomika Rehabilitācijas katedra Sabīne Grīnberga 3 A LUSDK_261 Emocionālā pratība sociālajā darbā Rehabilitācijas katedra Silva Rupaine 3 A IUDK_036 Klīniskais sociālais darbs ar infekciju slimību pacientiem Infektoloģijas katedra Ludmila Vīksna 3 A LUSDK_279 Projektu izstrāde un vadīšana Rehabilitācijas katedra Mārtiņš Menniks 3 A PUNK_025 Sabiedrības psihiskā veselība un sociālais darbs psihiatrijā Psihiatrijas un narkoloģijas katedra Vineta Viktorija Vinogradova 3 A SVUEK_113 Sociālā uzņēmējdarbība Sabiedrības veselības institūts Anita Kokarēviča 3 8. semestris Kategorija Kursa kods Studiju kursa nosaukums Īstenotājs Kursa vadītājs ECTS A LUSDK_073 Bakalaura darbs Rehabilitācijas katedra Marika Lotko 12 A LUSDK_069 Pirmsdiploma prakse Rehabilitācijas katedra Dagnija Staķe 6 A LUSDK_203 Sociālā darba vadība Rehabilitācijas katedra Ārija Baltiņa 3 A LUSDK_006 Supervīzija Sociālajā darbā Rehabilitācijas katedra Laila Balode 3 A LUSDK_194 Valsts pārbaudījuma eksāmens Rehabilitācijas katedra Marika Lotko 6
Studiju metodes
Programmas apguvei tiek izmantotas dažādas aktīvas mācību formas: lekcijas, semināri, praktikumi, meistarklases u. c. Studējošajiem tiek nodrošināta daudzpusīga mācību prakse veselības aprūpes un sociālo pakalpojumu institūcijās ar dažādām klientu grupām. Mācību procesā nozīmīga loma ir studentu patstāvīgajām studijām un pētniecībai.
Rīgas domes Labklājības departamenta stipendija sociālā darba speciālistiem
Studiju norises vietas
Darba iespējas pēc studijām
Studiju programmas absolventi strādā valsts un pašvaldības institūcijās, kā arī nevalstiskajās organizācijās: krīzes centros, dienas centros, sociālajos dienestos, sociālās aprūpes centros, bērnu un jauniešu mājās, rehabilitācijas centros, slimnīcās, SOS ciematos, skolās, patversmēs, Labklājības ministrijā u. c.
Sociālais darbinieks – palīgs, atbalstītājs un aizstāvis grūtās dzīves situācijās
Apgūstot sociālā darbinieka profesiju, tu kļūsi par palīgu cilvēkiem
No sociālā darba brīvprātīgā līdz Sociālā dienesta vadītāja amatam 25 gadu vecumā
RSU sociālā darba absolvente Janeta Bokaldere: Zināju, ka gribu palīdzēt un strādāt ar bērniem
Uzņemšanas prasības
- Obligātās prasības
- Vidējā izglītība
- CE sertifikāts latviešu valodā un matemātikā
- CE sertifikāts svešvalodā vai starptautiskas testēšanas institūcijas pārbaudījuma dokuments
- Dokumenti, kas jāiesniedz
- Jāaizpilda pieteikums elektroniskajā Uzņemšanas sistēmā https://uznemsana.rsu.lv un jāpievieno sekojoši dokumentu elektroniskie faili / datnes:
- Pase (datu lapa) vai personas apliecība (eID abas puses)
- Fotogrāfija (studējošā apliecībai)
- Atestāts, kas apliecina vispārējās vidējās izglītības iegūšanu
- Atestāta par vispārējo vidējo izglītību pielikums Sekmju izraksts (abas puses), kurā reflektantam, kurš vispārējo vidējo izglītību ir ieguvis laikposmā no 1997. / 98. mācību gada līdz tekošajam uzņemšanas periodam, sekmju izrakstā obligāto un izvēlēto pamatpriekšmetu vērtējums ir vismaz 4 balles 10 ballu sistēmā (atzīmes specializētajos kursos netiek ņemtas vērā)
- Centralizēto eksāmenu (turpmāk – CE), kas minēti augstāk, sertifikāti
- Dokuments, kas apliecina dokumentu reģistrēšanas pakalpojuma apmaksu
- Ja kādā no iesniedzamajiem dokumentiem ir cits personas uzvārds un / vai vārds un / vai personas kods nekā pasē, tad jāuzrāda arī dokuments, kas apliecina personas datu maiņu
- Par iestāšanās dokumentu reģistrēšanu nav jāmaksā bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem. Bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem jāuzrāda normatīvajos aktos noteiktā kārtībā izsniegta apliecība sociālo garantiju nodrošināšanai, bet ne ilgāk kā līdz 24 gadu vecuma sasniegšanai
- Ja reflektants izglītības dokumentu vai akadēmisko grādu ir ieguvis ārvalstīs (izņemot Igaunijā un Lietuvā), iesniegumam pievieno Akadēmiskās informācijas centra izziņu par to, kādam Latvijā piešķirtam izglītības dokumentam vai akadēmiskajam grādam atbilst ārvalstīs iegūtais izglītības dokuments vai grāds
- Vērtēšanas kritēriji
Studiju programmas Sociālais darbs reflektantus imatrikulē saskaņā ar konkursa rezultātiem, ko veido CE vērtējumi matemātikā, latviešu valodā, svešvalodā.
Uzņemšanas rezultātu kopvērtējumu 100% sastāda:- 10% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums Matemātikā,
- 45% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums Latviešu valodā,
- 45% no kopējā vērtējuma ietekmē CE vērtējums svešvalodā vai starptautiskas testēšanas institūcijas pārbaudījuma vērtējums svešvalodā.
Reflektantiem, kuri vidējo vispārējo izglītību ir ieguvuši pēc Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola 2030), konkursa rezultātu sastāda valsts pārbaudes darbu rezultāti šādos izglītības apguves līmeņos:
- Augstākais līmenis (reizina ar koeficientu 1.0)
- Optimālais līmenis (reizina ar koeficientu 0.75)
- Vispārīgais līmenis (reizina ar koeficientu 0.5)
Vienādu vērtējumu gadījumā konkursu ietekmē vidējās izglītības diploma vidējā atzīme.
Papildu punkti pie kopējā konkursa rezultāta tiek piešķirti par godalgotu vietu iegūšanu (1.–3. vieta):
Latvijas Republikas (nacionālajās) mācību priekšmetu olimpiādēs – 2 punkti,
Starptautiskajās mācību priekšmetu olimpiādēs – 4 punkti,
Latvijas (nacionālie) skolēnu zinātniski pētnieciskie darbi dabaszinātņu, medicīnas vai veselības zinātņu sekcijā – 1 punkts,
Starptautiskie skolēnu zinātniski pētnieciskie darbi dabaszinātņu, medicīnas vai veselības zinātņu sekcijā – 2 punkti.
Ko studēt tālāk
Studijas iespējams turpināt RSU maģistra studiju programmās.
Programmas direktors
Docētāja, Rehabilitācijas katedra