Psiholoģijas pamati profesionālajā darbībā (VPUPK_348)
Īsumā par studiju kursu
Mērķis
Nodrošināt iespēju studentiem apgūt psiholoģijas pamata koncepcijas un attīstīt prasmi iegūtās zināšanas pielietot profesionālajā darbībā, kā arī pilnveidot prasmes saskarsmei ar pacientu, viņa piederīgajiem un kolēģiem.
Priekšzināšanas
Nav nepieciešams.
Rezultāti
Studenti atpazīst dažādus personības tipus un klientu/pacientu motīvus komunikācijā; raksturo emociju saistību ar kognitīvajiem procesiem; apraksta vajadzību un motivācijas jēdzienus, zina pašefektivitātes stiprināšanas veidus; izprot stresa pārvarēšanas nozīmīgumu. Apraksta saskarsmes komponentus, kas ir pamatā kontakta dibināšanai un uzturēšanai ar pacientu, viņa ģimeni un kolēģiem, definē konflikta pazīmes; uzskaita personības tipu galvenās pazīmes; apraksta izdegšanas riskus, pazīmes un profilakses paņēmienus. Pārzina jaunākās atziņas par komunikāciju, tai skaitā konfliktu risināšanu, veselības aprūpes vidē. Salīdzina un atšķir profesionālo un ikdienas komunikāciju.
Studenti izprot psihologa, psihiatra, psihoterapeita funkcijas un lomu rehabilitācijas komandas darbā; atpazīst un raksturo dažādas emocijas un jūtas; izprot dažādu faktoru ietekmi uz indivīda veselību; izmanto kritiskās domāšanas spējas, analizējot klīniskos gadījumus. Simulācijās lieto aktīvo klausīšanos, profesionāli vada sarunu, ievācot anamnēzi un vadot motivējošo interviju, simulētās mācību situācijās pielieto konflikta risināšanas prasmes; identificē situācijas, kas rada izdegšanas risku. Izvērtē savus resursus, izdegšanas riskus un pilnveidojamās prasmes profesionālajā komunikācijā.
Izmantojot apgūtās zināšanas par psiholoģijas pamatiem, studenti analizē klīniskos gadījumus; analizējot klīnisko gadījumu, spēj argumentēti diskutēt, operējot ar vispārīgās psiholoģijas pamatjēdzieniem. Diferencē komunikāciju ar dažādām pacientu grupām un personības tipiem un pamato/raksturo savu izvēli; atšķir dažādu konfliktsituāciju pazīmes mācību simulācijās, izvērtē savus izdegšanas riskus
Plānojums
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Audiologopēdija, RFA | 1 | Bakalaurs | Obligāts | Kristīne Vende-Kotova, Elīna Zelčāne, Gatis Upesleja, Aelita Vagale, Laine Diržininka | |
Fizioterapija, RFF | 3 | Bakalaurs | Obligāts | Kristīne Vende-Kotova, Elīna Zelčāne, Gatis Upesleja, Aelita Vagale, Laine Diržininka, Jana Duhovska | |
Fizioterapija, RFFN | 3 | Bakalaurs | Obligāts | Kristīne Vende-Kotova, Baiba Pumpiņa, Gatis Upesleja | |
Ortozēšana - protezēšana, RFO | 3 | Bakalaurs | Obligāts | Kristīne Vende-Kotova, Elīna Zelčāne, Gatis Upesleja, Aelita Vagale, Laine Diržininka | |
Uzturs, RFUN | 3 | Bakalaurs | Obligāts | Kristīne Vende-Kotova, Baiba Pumpiņa, Gatis Upesleja | |
Uzturs, RFU | 1 | Bakalaurs | Obligāts | Kristīne Vende-Kotova, Elīna Zelčāne, Gatis Upesleja, Aelita Vagale, Laine Diržininka |
Studiju programma | Studiju semestris | Programmas līmenis | Studiju kursa kategorija | Docētāji | Grafiks |
---|---|---|---|---|---|
Ergoterapija, RFE | 2 | Bakalaurs | Obligāts | Kristīne Vende-Kotova |